Gereedschapset.
-
racefreak
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
Re: Gereedschapset.
Ik heb zelf veel (oud) gedore echt niet kapot te krijgen... voor de rest wat stahlwille.
Qua tangen alles van knipex, imbussleutels van beta, speciaalgereedschap van snap-on en tengtools.
En ik sleutel er dagelijks mee.
Op m'n werk heb ik goede ervaring met beta, niet te duur en degelijk! Op m'n vorige werk heb ik met alles van snap-on gewerkt maar volgens mij betaal je voornamelijk voor het merk, kwaliteit is goed maar de is prijs absurd hoog.
Qua tangen alles van knipex, imbussleutels van beta, speciaalgereedschap van snap-on en tengtools.
En ik sleutel er dagelijks mee.
Op m'n werk heb ik goede ervaring met beta, niet te duur en degelijk! Op m'n vorige werk heb ik met alles van snap-on gewerkt maar volgens mij betaal je voornamelijk voor het merk, kwaliteit is goed maar de is prijs absurd hoog.
Als fundamentalisten nou eens wisten wat ze misten. kijk op http://www.ve-racing.com
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
(Qualité chrome vanadium)Eric schreef:Nooit van Rokx gehoord
staat eronder
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Nooit van gehoord maar je weet maar nooit, google is je vriendje...
-
jimbo1992
- Frequent 4T-MSB visitor
M'n vader sleutelt aan zijn blokjes en amigo met fracom gereedschap, zeer degelijk gerief, mag je al eens met een hamer wat meppen op geven vooralleer je deopje versleten is of je ratel kapot.. Wel duur aan de andere kant, ikzelf werk met het oud gereedschap dat mijn grootvader over de laatste 70jaar ofzo bijeen heeft gesprokkelt, zit degelijk gerief tussen en brol... Heb ooit al eens een setje dop-, steek- en ringsleutels gekocht, maar na intensief gebruik van mijn steeksleutel 13 zijn de 'tanden' open geplooit en dus niets meer waard, ook merk ik dat sommige van de kleinere dopsleutels (kleiner dan 8 meestal) gewoon niet passen terwijl het met de facom's van mijn pa dan weer perfect lukt.
Ook niet besparen op schroevendraaiers, als je een blokje opendoet kunnen de kruiskopschroeven nogal spannen, en met een te kleine/grote schroevendraaier mag je vergeten dat je die open krijgt...
Imbus is ook handig, maar zoals eerder gezegt neem van die lange dat zowel een kort bochtje met een gewone kop als een ronde kop voor in de kleine hoekjes hebben. en over de jaren breid dat zonder dat je het zelf beseft uit... Ik denk dat mijn grootvader ondertussen al 30 steeksleutels 10 heeft liggen
.
Ook niet besparen op schroevendraaiers, als je een blokje opendoet kunnen de kruiskopschroeven nogal spannen, en met een te kleine/grote schroevendraaier mag je vergeten dat je die open krijgt...
Imbus is ook handig, maar zoals eerder gezegt neem van die lange dat zowel een kort bochtje met een gewone kop als een ronde kop voor in de kleine hoekjes hebben. en over de jaren breid dat zonder dat je het zelf beseft uit... Ik denk dat mijn grootvader ondertussen al 30 steeksleutels 10 heeft liggen
Trots eigenaar:
CB50J (80cc, kitaco, F kop en nok, 20mm carb en spruit) *accident, heropbouw moet nog beginnen*
C50 (origineel wrakje)
Audi 100 (2.4 atmosferische 5 cilinder diesel)
CB50J (80cc, kitaco, F kop en nok, 20mm carb en spruit) *accident, heropbouw moet nog beginnen*
C50 (origineel wrakje)
Audi 100 (2.4 atmosferische 5 cilinder diesel)
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Ik ben op zich wel fan van Snap-on... maar het is vooral een langer termijn iets. Het mooie is als je iets verrot help of gaat je het gewoon kan inleveren en je een nieuwe terug krijgt. Je hebt het natuurlijk al drie keer betaald maar het is wel echt goed spul en leven lange garantie.racefreak schreef:Op m'n vorige werk heb ik met alles van snap-on gewerkt maar volgens mij betaal je voornamelijk voor het merk, kwaliteit is goed maar de is prijs absurd hoog.
M'n baas heeft z'n kist ook vol Snap-on gereedschap, werkt wel fijn, maar voor de rest niet echt bijzonder.
Voor de rest een paar gereedschapskisten van Sonic, Gedore, Berner en Facom
Voor de rest een paar gereedschapskisten van Sonic, Gedore, Berner en Facom
Voor het sleutelen aan je bromfiets heb je geen top-kwaliteit nodig. Maar, doe jezelf een lol en besteed iets meer geld aan een set die je over 10 jaar ook nog kunt gebruiken. Er is niks vervelender dan gereedschap met een slechte passing, wat snel kapot gaat of gewoon niet lekker in de hand ligt.
Je hebt de topmerken:
Snap-On
Stahlwille
Belzer
Hazet
Facom
Gedore
etc.
Maar je hebt ook zat merken die er net onder zitten:
Beta
Teng Tools
Kraftwerk
Sonic
etc.
En nog een hele berg merken ( of non-merken) die je op marktplaats en zo voorbij ziet komen. Mannesmann is daar een goed voorbeeld van.
Nu zal dat Mannesmann het prima doen, maar iets duurder gereedschap is vaak beter afgewerkt: geen scherpe randen, goed gepolijst, lekker gevormd. Vaak is merkgereedschap ook dunner en daardoor kom je makkelijker in moeilijk bereikbare plaatsen. Een sleutel 13 van Mannesmann is een stuk lomper een eenzelfde sleutel van Stahlwille. maar beide doen hun werk.
Gezien je budget, zou ik je adviseren om te kijken naar een set van Kraftwerk. Op http://www.doppendoos.nl/ heb je bijvoorbeeld die set K1041. Voor 146 euro een hoop waar voor je geld. Haal daar nog een setje schroevendraaiers van Hazet bij (15 euro in de actie) en specifiek gereedschap: voelermaatjes, vliegwieltrekker en je kunt bijna alles aan je brommer doen. Maar ook later inzetten voor andere klussen. En als er een keer wat kapot gaat, kun je het ook makkelijk weer bijbestellen.
Of kijk anders naar aanbiedingen van andere merken.
Ik ben zelf een fervent gebruiker van Facom gereedschap. Gewoon een topmerk, maar toch ff wat beter geprijsd dan Stahlwille. En ook levenslange garantie. En ook die hebben acties, waarbij je voor leuke prijzen kan aankopen.
Just my 0,02.
Je hebt de topmerken:
Snap-On
Stahlwille
Belzer
Hazet
Facom
Gedore
etc.
Maar je hebt ook zat merken die er net onder zitten:
Beta
Teng Tools
Kraftwerk
Sonic
etc.
En nog een hele berg merken ( of non-merken) die je op marktplaats en zo voorbij ziet komen. Mannesmann is daar een goed voorbeeld van.
Nu zal dat Mannesmann het prima doen, maar iets duurder gereedschap is vaak beter afgewerkt: geen scherpe randen, goed gepolijst, lekker gevormd. Vaak is merkgereedschap ook dunner en daardoor kom je makkelijker in moeilijk bereikbare plaatsen. Een sleutel 13 van Mannesmann is een stuk lomper een eenzelfde sleutel van Stahlwille. maar beide doen hun werk.
Gezien je budget, zou ik je adviseren om te kijken naar een set van Kraftwerk. Op http://www.doppendoos.nl/ heb je bijvoorbeeld die set K1041. Voor 146 euro een hoop waar voor je geld. Haal daar nog een setje schroevendraaiers van Hazet bij (15 euro in de actie) en specifiek gereedschap: voelermaatjes, vliegwieltrekker en je kunt bijna alles aan je brommer doen. Maar ook later inzetten voor andere klussen. En als er een keer wat kapot gaat, kun je het ook makkelijk weer bijbestellen.
Ik ben zelf een fervent gebruiker van Facom gereedschap. Gewoon een topmerk, maar toch ff wat beter geprijsd dan Stahlwille. En ook levenslange garantie. En ook die hebben acties, waarbij je voor leuke prijzen kan aankopen.
Just my 0,02.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
Ik kan hier een ratelringsteeksleutelsetje 8-9-10-11-12-13-14-15-17-18-19-20-21mm krijgen voor een euro of 80, van de merken Signet en Omega. Alleen zeggen die merken mij niet zoveel, heeft iemand er ervaring mee? Brakke ratels schiet niet op.
-
john
- 4T-MSB zombie
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
ja sommige mensen kunnen hun brommer voor jaren maken met een ijzerdraadje en een waterpomp tang terwijl mensen er 100den euros aan uitgeven voor hetzelfde en het nog stuk is
maar goedpassende (7!!kantige ipv de meestvoorkomende 14 kantige) ring en steeksleutels en scherpe tangen zijn toch een vereiste vind ik ook.
ik heb maar 2 ratelringsleutels van 30e de stuk (merk geen idee 10 en 13) en je merkt t wel met de andere oudere die ik heb. die zijn eigenlijk op..
maar goedpassende (7!!kantige ipv de meestvoorkomende 14 kantige) ring en steeksleutels en scherpe tangen zijn toch een vereiste vind ik ook.
ik heb maar 2 ratelringsleutels van 30e de stuk (merk geen idee 10 en 13) en je merkt t wel met de andere oudere die ik heb. die zijn eigenlijk op..
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Dat Signet ken ik niet, maar het ziet er op hun website zeker niet onaardig uit. Omega ken ik wel, maar dan van hefgereedschap. Heb ik een garagekrik van. Niet onaardig, maar geen topper.Dezelfde Jasper schreef:Ik kan hier een ratelringsteeksleutelsetje 8-9-10-11-12-13-14-15-17-18-19-20-21mm krijgen voor een euro of 80, van de merken Signet en Omega. Alleen zeggen die merken mij niet zoveel, heeft iemand er ervaring mee? Brakke ratels schiet niet op.
---------------------
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Dat ziet eruit als puik gereedschap. Misschien moet ik die ook maar kopen ipv mannesman. En aangezien ik weer een andere ss heb gezien en bijna te pakken dan die van boule hou ik ook veel over. Ik ga van 1750 euro naar 1250 euro. Deze advertentie:Ettie schreef: Gezien je budget, zou ik je adviseren om te kijken naar een set van Kraftwerk. Op http://www.doppendoos.nl/ heb je bijvoorbeeld die set K1041. Voor 146 euro een hoop waar voor je geld. Haal daar nog een setje schroevendraaiers van Hazet bij (15 euro in de actie) en specifiek gereedschap: voelermaatjes, vliegwieltrekker en je kunt bijna alles aan je brommer doen. Maar ook later inzetten voor andere klussen. En als er een keer wat kapot gaat, kun je het ook makkelijk weer bijbestellen.
http://www.speurders.nl/overzicht/gebru ... 85561.html
Ik vind hem zelf erg mooi, maar de verkoper zegt dat de motor + de spatborden origineel zijn en het blok is gereviseerd en de spatborden zonder roest en in perfecte staat.
KAN DIT WEL VOOR DIE PRIJS? Ik vermoed ergens een adder onder het gras. Weet iemand welke dit kan zijn?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
6- en 12kantig bedoel je denk ik??john schreef:maar goedpassende (7!!kantige ipv de meestvoorkomende 14 kantige) ring en steeksleutels en scherpe tangen zijn toch een vereiste vind ik ook.
12 kantig sleutelt trouwens wel veel prettiger, en voor de kracht/grip op de boutkop maakt het helemaal niks uit. Raakvlak voor de kracht is hetzelfde, naja, moeilijk verhaal.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
voor niet verneukte koppen en moeren geldt dat helemaal. Helaas hebben we er weinig invloed op wat vorige eigenaars soms met onze machientjes uitgespookt hebben. En dan kom je met een 6-kant soms verder dan met een 12-kant. Bovendien heb je met een ratel weinig meer voordeel met een 12 kant dop, hooguit met een momentsleutel of een wringijzer heb je iets meer ruimte.
Ringsleutels zijn altijd 12-kant en gelukkig maar.
Ringsleutels zijn altijd 12-kant en gelukkig maar.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.