Gereedschapset.
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Re: Gereedschapset.
Op http://www.conrad.nl hebben ze ook altijd wel leuke prijzen en de service is erg goed.
Je kunt ook bij de brezan kijken voor Sonic gereedschap. Niet al te duur en kwalitatief redelijk goed, ik heb er een tijdje mee gesleuteld (als monteur zijnde) en het is redelijk ok. Profesioneel gezien zou ik er niet voor gaan... maar voor de hobby ga ik het zelf ook halen.
Je kunt ook bij de brezan kijken voor Sonic gereedschap. Niet al te duur en kwalitatief redelijk goed, ik heb er een tijdje mee gesleuteld (als monteur zijnde) en het is redelijk ok. Profesioneel gezien zou ik er niet voor gaan... maar voor de hobby ga ik het zelf ook halen.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Hee bednakt zag meteen al een set van crescent :
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
Vind ik er wel net uit zien. Maar is het kwaliteit?
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... avi=oben_2
Vind ik er wel net uit zien. Maar is het kwaliteit?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Voor mij nu ook al niet. Is Crescent een goed merk?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Ik ben zelf begonnen met goedkope sets omdat ik weinig geld had. En aanvankelijk houdt dat spul het effe uit. En gaat je ringsleutel 13 naar de klote, dan koop je dan een goede.
Trouwens, bij de action hebben ze hele leuke 3/8 ratelsetjes voor 12 euro ofzo. En geloof me, dat spul is prima voor de hobbiematige sleutelaar.
Koop een slagschroevedraaier (op het moment dat je blokje open moet weet je waarom).
koop een goede grote en een middenmaat schroevedraaier, zowel plat als kruis.
Koop een ringsteeksleutelsetje, hoeft ook niet al te duur.
Baco
waterpomptang
hamer
wringijzer 1/2 duims met de maat dop die nodig is voor het aandraaien van je achteras.
Zie daar, je basisuitrusting. Spaar de rest er later bij
Trouwens, bij de action hebben ze hele leuke 3/8 ratelsetjes voor 12 euro ofzo. En geloof me, dat spul is prima voor de hobbiematige sleutelaar.
Koop een slagschroevedraaier (op het moment dat je blokje open moet weet je waarom).
Baco
waterpomptang
hamer
wringijzer 1/2 duims met de maat dop die nodig is voor het aandraaien van je achteras.
cracque frontal
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
Ik kan momenteel gewoon een winkel wagen aan maken... misschien omdat ik er al vaker besteld heb. Check goed of de pagina niet veroudert is en of die cookies acepteert.
Die 110 delige set op Conrad ziet er goed uit en de reviews zijn over het algemeen ook wel positief. Ik zie niet echt in wat de meer waarde is van de 120 delige set zitten niet eens tangen bij... alleen een schuifmaat ik ook altijd wel een goede investering. Meten is weten
Die 110 delige set op Conrad ziet er goed uit en de reviews zijn over het algemeen ook wel positief. Ik zie niet echt in wat de meer waarde is van de 120 delige set zitten niet eens tangen bij... alleen een schuifmaat ik ook altijd wel een goede investering. Meten is weten
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dat die sleutel naar de klote gaat vindt ik geen probleem, wel een probleem is dat je met niet goed passende sleutels je je boutkoppen rondmaakt.irmin schreef:Ik ben zelf begonnen met goedkope sets omdat ik weinig geld had. En aanvankelijk houdt dat spul het effe uit. En gaat je ringsleutel 13 naar de klote, dan koop je dan een goede.
Baco
waterpomptang
hamer
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
Moet je wel de goede kant boven houden wanneer je de koffer open doethonda sleutelaar schreef:ideale set,Lejon schreef:Is dit niet wat ? http://link.marktplaats.nl/247406741
Nieuw in een winkel.
je moest eens weten hoevaak ik hem gebruik.
verder moet je gewoon langzaam aan gereedschap bij elkaar sprokkelen
slagschroevendraaier zou ik trouwens gelijk kopen als je met het blok aan de gang gaat

Ik sleutel al 4 jaar met top craft dopsleutelset van de aldi, nog niks stuk gehad. Verder een paar schroevendraaiers, pijsleutel 10/11 en 16/17 en veel sleuteltjes 10, die raken altijd kwijt
**Hona is Tjoei**
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Van wie is die ballonhand 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
denk van mij
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
Tja, het is een beetje kiezen of delen. je kan altijd beter spul krijgen dan dat je ter beschikking hebt. Altijd. Alleen is geld de beperkende factor. e als ik moet kiezen tussen sleutelen en dan maar af en toe een gare bout, of eerst nog 2 jaar sparen, dan haal ik wel af en toe een nieuw boutjenielspbr schreef: Dat die sleutel naar de klote gaat vindt ik geen probleem, wel een probleem is dat je met niet goed passende sleutels je je boutkoppen rondmaakt.
cracque frontal
Ik vind het ook wel meevallen. Ik sleutel alleen met het goedkoopste van het goedkoopste, maar als je gewoon keurig ringsleutels en doppen gebruikt maak je nooit een boutkop kapot..irmin schreef:Tja, het is een beetje kiezen of delen. je kan altijd beter spul krijgen dan dat je ter beschikking hebt. Altijd. Alleen is geld de beperkende factor. e als ik moet kiezen tussen sleutelen en dan maar af en toe een gare bout, of eerst nog 2 jaar sparen, dan haal ik wel af en toe een nieuw boutjenielspbr schreef: Dat die sleutel naar de klote gaat vindt ik geen probleem, wel een probleem is dat je met niet goed passende sleutels je je boutkoppen rondmaakt.
-
Dezelfde Jasper
- chalykiller
- Contacteer:
Mijn broer, nog een stuk lomper dan ik, had toen hij 16 was een doppenset van de Hema voor zijn poeg gekocht, nu meer dan 10 jaar later pruts ik er nog mee. Alleen de ratel overleefde een worp tegen de muur na wat tegenzittend sleutelen niet, maar van mijn Hazet set heb ik al een dop en een kogelaansluiting gesloopt terwijl ik daar wel zuinig op ben. Bij de Brezan verkopen we ook onprettig duur gereedschap (Stahlwille) maar dat krijgen monteurs ook kapot. Als de maat van de doppen of sleutels niet te ruim is en de ratel is een beetje stevig, kan ook goedkoop gereedschap nog lang mee gaan.Jurrien schreef:Ik vind het ook wel meevallen. Ik sleutel alleen met het goedkoopste van het goedkoopste, maar als je gewoon keurig ringsleutels en doppen gebruikt maak je nooit een boutkop kapot..irmin schreef:Tja, het is een beetje kiezen of delen. je kan altijd beter spul krijgen dan dat je ter beschikking hebt. Altijd. Alleen is geld de beperkende factor. e als ik moet kiezen tussen sleutelen en dan maar af en toe een gare bout, of eerst nog 2 jaar sparen, dan haal ik wel af en toe een nieuw boutjenielspbr schreef: Dat die sleutel naar de klote gaat vindt ik geen probleem, wel een probleem is dat je met niet goed passende sleutels je je boutkoppen rondmaakt.
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
Op mn werk sleutel ik met Stahlwille en je merkt gewoon echt wel verschil tussen merk gereedschap en goedkoper gereedschap.
Voor de hobby kun je best met de B merken sleutelen... echt het hele goedkope gereedschap koop ik niet meer omdat je dan uiteindelijk net zo goed iets meer had kunnen uit geven vanwege de korte levens duur. Verder vind ik de pasvorm van goedkope sleutels en doppen vaak matig en slijten ze erg snel uit.
Voor mn werk wil ik echt wel een A merk gereedschap kist omdat ik niet zit te wachten op onnodig verrot gedraaide dingen of iritatie aan mn gereedschap.
Voor de hobby kun je best met de B merken sleutelen... echt het hele goedkope gereedschap koop ik niet meer omdat je dan uiteindelijk net zo goed iets meer had kunnen uit geven vanwege de korte levens duur. Verder vind ik de pasvorm van goedkope sleutels en doppen vaak matig en slijten ze erg snel uit.
Voor mn werk wil ik echt wel een A merk gereedschap kist omdat ik niet zit te wachten op onnodig verrot gedraaide dingen of iritatie aan mn gereedschap.