Springende ketting, onbalans, alles wordt opgevreten!
Dat kan ook nog, wel slordig overigens als een hele reeks foute tandwielen de markt in gaat.
Dat van die kwartslag draaien heb ik eerlijk gezegd niet uitgeprobeerd.
Maar ben dan wel van mening dat de basis enigszins goed moet zijn.
Balen was namelijk dat ik een kwalitatief betere ketting kocht en nieuwe tandwielen welk totaal geen nut zouden hebben gehad in de huidige situatie, beetje zonde en nutteloos.
Nee nee je hebt volkomen gelijk, echter hanteerde ik de door jou benoemde criteria al, en wilde alleen dat even laten weten.
Thx
Dat van die kwartslag draaien heb ik eerlijk gezegd niet uitgeprobeerd.
Maar ben dan wel van mening dat de basis enigszins goed moet zijn.
Balen was namelijk dat ik een kwalitatief betere ketting kocht en nieuwe tandwielen welk totaal geen nut zouden hebben gehad in de huidige situatie, beetje zonde en nutteloos.
Nee nee je hebt volkomen gelijk, echter hanteerde ik de door jou benoemde criteria al, en wilde alleen dat even laten weten.
Thx
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
daarom vroeg ik ook bij welke dealer die zat. er zit op de onderdelen garantie, die kunnen de leveranciers gratis krijgen indien het stuk gaat. maar de tijd die het kost om het te repareren krijgen ze echt niet vergoed via skyteamMarinus84 schreef:Bij mij werden geen manuren gerekend, dus wat er verderop in de reacties wordt gezegd snap ik niet helemaal. Maarja, misschien heeft Nitelife andere ervaring met winkels. Mij kostte het in ieder geval geen manuren om het te laten fixen!
Als ze er niet bij zeggen wat het je gaat kosten, lijkt het mij niet dat je die kosten gaat betalen.
TWD for life!
Ja, dat is waar. Maar als nieuwverkoper loop je bewust het risico dat er reparaties kunnen voorkomen vlak na aankoopdatum.nitelife schreef:daarom vroeg ik ook bij welke dealer die zat. er zit op de onderdelen garantie, die kunnen de leveranciers gratis krijgen indien het stuk gaat. maar de tijd die het kost om het te repareren krijgen ze echt niet vergoed via skyteamMarinus84 schreef:Bij mij werden geen manuren gerekend, dus wat er verderop in de reacties wordt gezegd snap ik niet helemaal. Maarja, misschien heeft Nitelife andere ervaring met winkels. Mij kostte het in ieder geval geen manuren om het te laten fixen!
Als ze er niet bij zeggen wat het je gaat kosten, lijkt het mij niet dat je die kosten gaat betalen.. op een apparaat van 1000euro kan je ook moeilijk garantie a 40/50euro per uur verwachten
![]()
![]()
Je kiest toch zelf welk product je levert
Maar inderdaad, via skyteam krijg je alleen onderdelen. Er was eens een verkoper die me probeerde wijs te maken dat hij dan de hele brommer op zou sturen naar Skyteam.. Daar heb ik dus ook nooit wat gekocht
No offense hoor
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Wat bedoelen jullie eigenlijk met een springende ketting? Mijn ketting staat netjes op spanning, maar de slappe lijn (daarmee bedoel ik dus de onderste lijn als ik rij en de bovenste lijn als ik op de motor afrem) slaat ook op en neer...
Nooit problemen mee ondervonden ofzo en het is gewoon een IRIS RX ketting met nette tandwielen. Zo'n ramp is het toch niet?
Nooit problemen mee ondervonden ofzo en het is gewoon een IRIS RX ketting met nette tandwielen. Zo'n ramp is het toch niet?
Mooie blauwe helm heb je op Nitelife
, maaruh alles wordt gerepareerd hoor.
Mogelijk heb jij een adres waar men direct over manuren begint, bij mijn adres niet in ieder geval.
nitelife schreef:
op een apparaat van 1000euro kan je ook moeilijk garantie a 40/50euro per uur verwachten
Daarop ik alleen maar zeggen, : dan heb jij nog nooit iets aan mij verkocht!?
Als jij dat met je mooie blauwe helm op tegen mij door de telefoon zou zeggen "meneer op een apparaat van 1000 eurie heeft u geen garantie op de manuren hoor! LOL LOL LOL zou er zeker een Dax tot aan zijn middel bij jou uit de winkelruit hangen, niet die van mezelf maar één bij jou uit de showroom vandaan.
Dat slaat echt nergens op.
Ik betaal graag voor iets, anderzijds verwacht ik er dan ook iets voor terug.
Vandaar mijn vraag in eerste instantie of het een normaal verschijnsel was bij een Skyteam, dan zou ik de hand ook nog een keer in den knip steken indien nodig?
Mij werd in ieder geval duidelijk te verstaan gegeven "valt onder de garantie", dus als je een goed adres zoekt Nitelife?
Ik zal nog eens vragen of ik een bijdrage mag leveren in de kosten, zou dat niet mogen neem ik wel een taart of krat bier voor ze mee.
Maar vertel eens is jou dat soms een keer overkomen dat men zei, "Toedeladokieeeee, manuren zijn niet ingesloten ", ben je daarom Cru en lig je te rollen als er 1000,00 werd uitgegeven aan iets dat jouw gading niet heeft?
Raar maar een bekend gegeven, plezier beleven aan iemands mogelijke ongunst, is dat niet afgunst?
Gelukkig kocht ik alles bij een goed adres, en ook daar koop ik straks ook mijn werkelijke Honda zo tegen de winter aan, heb ik de tijd om hem op te knappen zoals ik die nu niet had, even voor gemak gekozen.
Over welke zaak heb jij het Nitelife?, of waar koop jij je spul en deed jij daar die ervaringen op?, is men gelijk gewaarschuwd.
Laters!
Mogelijk heb jij een adres waar men direct over manuren begint, bij mijn adres niet in ieder geval.
nitelife schreef:
op een apparaat van 1000euro kan je ook moeilijk garantie a 40/50euro per uur verwachten
Daarop ik alleen maar zeggen, : dan heb jij nog nooit iets aan mij verkocht!?
Als jij dat met je mooie blauwe helm op tegen mij door de telefoon zou zeggen "meneer op een apparaat van 1000 eurie heeft u geen garantie op de manuren hoor! LOL LOL LOL zou er zeker een Dax tot aan zijn middel bij jou uit de winkelruit hangen, niet die van mezelf maar één bij jou uit de showroom vandaan.
Dat slaat echt nergens op.
Ik betaal graag voor iets, anderzijds verwacht ik er dan ook iets voor terug.
Vandaar mijn vraag in eerste instantie of het een normaal verschijnsel was bij een Skyteam, dan zou ik de hand ook nog een keer in den knip steken indien nodig?
Mij werd in ieder geval duidelijk te verstaan gegeven "valt onder de garantie", dus als je een goed adres zoekt Nitelife?
Ik zal nog eens vragen of ik een bijdrage mag leveren in de kosten, zou dat niet mogen neem ik wel een taart of krat bier voor ze mee.
Maar vertel eens is jou dat soms een keer overkomen dat men zei, "Toedeladokieeeee, manuren zijn niet ingesloten ", ben je daarom Cru en lig je te rollen als er 1000,00 werd uitgegeven aan iets dat jouw gading niet heeft?
Raar maar een bekend gegeven, plezier beleven aan iemands mogelijke ongunst, is dat niet afgunst?
Gelukkig kocht ik alles bij een goed adres, en ook daar koop ik straks ook mijn werkelijke Honda zo tegen de winter aan, heb ik de tijd om hem op te knappen zoals ik die nu niet had, even voor gemak gekozen.
Over welke zaak heb jij het Nitelife?, of waar koop jij je spul en deed jij daar die ervaringen op?, is men gelijk gewaarschuwd.
Laters!
Laatst gewijzigd door Knutsel op 25 jun 2009 09:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat is normaal, is bij elk ketting aangedreven voertuig zo, aanspannen en ontspannen van een ketting in onbelaste toestand duid op Asymetrie van betrokken delen.Edo schreef:Wat bedoelen jullie eigenlijk met een springende ketting? Mijn ketting staat netjes op spanning, maar de slappe lijn (daarmee bedoel ik dus de onderste lijn als ik rij en de bovenste lijn als ik op de motor afrem) slaat ook op en neer...
Wat Nitelife bedoelt is dat de garantie bij Chinees spul niet helemaal vanzelfsprekend is, meer niet. Het is het risico van de verkoper om manuren aan garantie te besteden, van Skyteam komen alleen de onderdelen. Een beetje fatsoenlijke verkoper lost het overigens gewoon goed op. Dat lijkt me wettelijk gezien ook correct, maar ja, niet iedereen die spullen verkoopt heeft service hoog in het vaandel staan.
Anderen hebben overigens wisselende ervaringen bij Nedstore. Fijn dat ze jou goed helpen, dat hoort ook zo vind ik.
Je opmerkingen over halve winkels leegkopen en daxen door de ruit gooien lijken me voor een volwassen man een beetje overbodig.
Anderen hebben overigens wisselende ervaringen bij Nedstore. Fijn dat ze jou goed helpen, dat hoort ook zo vind ik.
Je opmerkingen over halve winkels leegkopen en daxen door de ruit gooien lijken me voor een volwassen man een beetje overbodig.
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
bedankt voor je complimenten over mijn helm, daar kan je me alvast op de hondadag aan herkennen 
ik bedoel inderdaad wat august zegt. je denkt misschien dat 1000euro een hoop geld is, maar zoveel winst maakt de dealer niet op een complete brommer. als een dealer besluit je problemen gratis op te lossen is dat service en geen garantie. ik spreek niet over persoonlijke ervaringen(ik sleutel zelf), maar over ervaringen van andere die niet direct betrekking hebben op mini 4 takt.
ik bedoel inderdaad wat august zegt. je denkt misschien dat 1000euro een hoop geld is, maar zoveel winst maakt de dealer niet op een complete brommer. als een dealer besluit je problemen gratis op te lossen is dat service en geen garantie. ik spreek niet over persoonlijke ervaringen(ik sleutel zelf), maar over ervaringen van andere die niet direct betrekking hebben op mini 4 takt.
TWD for life!
Beste Nitelife, ik sleutel ook zelf maar dan alleen wanneer nodig.
Als jij iets net kocht is het toch vreemd om direct allerlei euvels het hoofd te moeten bieden, denk je niet?, dan heb ik niet zo'n sleuteldrang hoor.
Weinig of veel winst maken op werkzaamheden of product heeft voor mij geen relevantie met het af te leveren product of service, dan moet men de prijs omhoog gooien als zou blijken dat men de gewekte verwachtingen financieel dekkend niet waar kon maken.
Als ik iets mooi vind of het komt me goed uit koop ik het.
Zou een dealer naderhand met een verhaal schermen dat er bijna geen kruimel brood mee wordt verdient en er op 0,0 service hoeft te worden gerekend?, heeft hij bij mij pech, had hij dat ook bij de verkoop moeten vermelden.
Gelukkig heb ik niet zo'n dealer getroffen maar weet dat ze er inderdaad zijn, enfin, dus koop ik daar ook niets, drie stappen over de drempel en de eerste indruk zijn goud, liever een garage waar het een zooitje is en gewerkt wordt als een opgeruimde werkplaats is mijn ervaring.
Wat betreft een Honda dag?????, ik denk dat ik binnen vijf minuten door de toko zou lig te rollen met in me ene hand een barkruk en in de andere een zogenaamde Power of dreams Nerd, welke Dream?
, wakker worden vrind.
Op open dagen van Honda auto's gaat dat heel anders , of je nu een Honda Crx of Civic, en of Integra had en er kwam eens VW VR6 heel arrogant aangrommen, knoopte wij gewoon een praatje aan en bewonderde zijn liefde van de steekring sleutel
Dan ging de kap open en stond je zo een uur over Apexi controllers te lullen, verschillende venturi momenten Honda ontstekingskwalen, en ook de kwalen en revisiekosten van G-laders, dat zie ik hier niet gebeuren, en dat krijgt dan ook niet mijn interesse.
Volgens mij staat er bij jullie een groepje minachtend te kijken naar een groepje imitatie Honda rijders en houden een kakkie babbel met een glaasje rosé, das de indruk die ik krijg.
Wat dat betreft is het hier ietwat onvolwassen zoals mij werd aangerekend.
Tik maar eens Bami in bij zoeken, lees de volwassenheid hier.
Las bijv ergens in een reply naar mij "geen imitatie rotzooi op mijn brommer", (ging over een luchtfilter), what the fu..., is het dan raar dat een airintake van Simota een Crx-Vtec het asfalt op laat stropen?, veel beter dan K&N, waar komt diegene vandaan?, uit Waldolalla?
Overigens zie ik zat SS50ers of ctjes of origineele Monky's met een takagawa uitlaat, wat is dat dan?,
Bami!, Sushi?, ik lust allebei
, en kan je vertellen dat ik overal het lekkerste tussenuit pik, zo heb ik later ook een VR6 gekocht

Hoewel de Honda's beter van kwaliteit zijn in mijn ogen heb ik daar ook erg van genoten.
Neh, zodra het viertakt is vind ik het leuk, en hobbymatig vind ik het altijd leuk te zien wat iemand probeerde of deed, een beetje fantasieloos een ander af zeiken is aan mij niet besteed.
En trouwens dat niemand de humor in zag van mijn reply naar jou kan ik niet helpen, gevoelsmatig een beetje uit zijn verband gerukt mijn inziens en helaas negatief ontvangen, Nightlife, voor mij ben je een goede gozer hoor ik schetste alleen de situatie van een verkoper die mij zo zou behandelen, dan komt bij mij de volwassen Neanderthaler boven.
Whatever!
Groet,
Als jij iets net kocht is het toch vreemd om direct allerlei euvels het hoofd te moeten bieden, denk je niet?, dan heb ik niet zo'n sleuteldrang hoor.
Weinig of veel winst maken op werkzaamheden of product heeft voor mij geen relevantie met het af te leveren product of service, dan moet men de prijs omhoog gooien als zou blijken dat men de gewekte verwachtingen financieel dekkend niet waar kon maken.
Als ik iets mooi vind of het komt me goed uit koop ik het.
Zou een dealer naderhand met een verhaal schermen dat er bijna geen kruimel brood mee wordt verdient en er op 0,0 service hoeft te worden gerekend?, heeft hij bij mij pech, had hij dat ook bij de verkoop moeten vermelden.
Gelukkig heb ik niet zo'n dealer getroffen maar weet dat ze er inderdaad zijn, enfin, dus koop ik daar ook niets, drie stappen over de drempel en de eerste indruk zijn goud, liever een garage waar het een zooitje is en gewerkt wordt als een opgeruimde werkplaats is mijn ervaring.
Wat betreft een Honda dag?????, ik denk dat ik binnen vijf minuten door de toko zou lig te rollen met in me ene hand een barkruk en in de andere een zogenaamde Power of dreams Nerd, welke Dream?
Op open dagen van Honda auto's gaat dat heel anders , of je nu een Honda Crx of Civic, en of Integra had en er kwam eens VW VR6 heel arrogant aangrommen, knoopte wij gewoon een praatje aan en bewonderde zijn liefde van de steekring sleutel
Dan ging de kap open en stond je zo een uur over Apexi controllers te lullen, verschillende venturi momenten Honda ontstekingskwalen, en ook de kwalen en revisiekosten van G-laders, dat zie ik hier niet gebeuren, en dat krijgt dan ook niet mijn interesse.
Volgens mij staat er bij jullie een groepje minachtend te kijken naar een groepje imitatie Honda rijders en houden een kakkie babbel met een glaasje rosé, das de indruk die ik krijg.
Wat dat betreft is het hier ietwat onvolwassen zoals mij werd aangerekend.
Tik maar eens Bami in bij zoeken, lees de volwassenheid hier.
Las bijv ergens in een reply naar mij "geen imitatie rotzooi op mijn brommer", (ging over een luchtfilter), what the fu..., is het dan raar dat een airintake van Simota een Crx-Vtec het asfalt op laat stropen?, veel beter dan K&N, waar komt diegene vandaan?, uit Waldolalla?
Overigens zie ik zat SS50ers of ctjes of origineele Monky's met een takagawa uitlaat, wat is dat dan?,
Bami!, Sushi?, ik lust allebei
Hoewel de Honda's beter van kwaliteit zijn in mijn ogen heb ik daar ook erg van genoten.
Neh, zodra het viertakt is vind ik het leuk, en hobbymatig vind ik het altijd leuk te zien wat iemand probeerde of deed, een beetje fantasieloos een ander af zeiken is aan mij niet besteed.
En trouwens dat niemand de humor in zag van mijn reply naar jou kan ik niet helpen, gevoelsmatig een beetje uit zijn verband gerukt mijn inziens en helaas negatief ontvangen, Nightlife, voor mij ben je een goede gozer hoor ik schetste alleen de situatie van een verkoper die mij zo zou behandelen, dan komt bij mij de volwassen Neanderthaler boven.
Whatever!
Groet,
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
volgens mij moet jij ff een flinke snaak roken... door de waanbeelden die je over een hondadag hebt, vraag ik mij af of je er de laatste jaren wel bent geweest? de hondadag is bedoeld om lekker over brommertjes te ouwehoeren, gezellig bier te drinken en rondjes te rijden. je zal zien dat de hondawereld een stuk breder is dan het volk wat op dit forum zit, hier zitten toch vooral de die-hard hondafanaten. er staat overigens een stuk meer immi dan orgineel op zo'n dag. dus in de minderheid ben je zeker niet...
TWD for life!
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Ha ha ha, heb ik je toch verkeerd ingeschat lol.nitelife schreef:volgens mij moet jij ff een flinke snaak roken... door de waanbeelden die je over een hondadag hebt, vraag ik mij af of je er de laatste jaren wel bent geweest? de hondadag is bedoeld om lekker over brommertjes te ouwehoeren, gezellig bier te drinken en rondjes te rijden. je zal zien dat de hondawereld een stuk breder is dan het volk wat op dit forum zit, hier zitten toch vooral de die-hard hondafanaten. er staat overigens een stuk meer immi dan orgineel op zo'n dag. dus in de minderheid ben je zeker niet...
Maaruh als je soms de sneerende opmerkingen leest hiero denk je wel nah daar hoef je niet met je noedelsbike te komen
En "Die Hard Honda"?, Acura stroomt me door de aderen maar zeker niet tot in het domme, respecteer iedereen zijn geknutsel.
Enfin, een snaak is wel erg lang geleden, mogelijk te lang?
Op jullie Honda dagen nooit geweest nee, dus moest dat ook maar ff terugnemen.
Als ik kan komen de eerstvolgende meeting (werk/and shit) zijn we zekers van de partij, ik steek een snaak Noorderlight in mijn vest en houd er rekening mee die dag iedereen met een blauwe helm op een biertje te trakteren
Je hebt zelf toch niet toevallig een rode he!?
Mensen,
Dax afgehaald, Naafje loopt schitterend en werd mooi op kleur gespoten, ketting pakt monster in de tandwieltjes en klinkt als die van een van een racefiets, verlichting werkt ook weer.
Mars bedankt!
Iedereen een reete goed weekend!
Laters!