Vraagje:
Ik heb naar volle tevredenheid een 4 bak semi gebouwd vorig jaar. Maar wat me nog niet helemaal aanstaat is de koppeling. Is er een zwaardere mogelijk op een semi? Ik heb 70cc en 50 kop op een orgineel st50 blok met veel compressie.
Ik heb toch wel vaak dat ik met aankicken door de koppeling heen trap. De afstelling is verder wel goed, want hij schakelt netjes en slipt niet. Als ik hem losser afstel 'slaat' de 1e versnelling nogal bij inleggen.
Misschien zwaardere veertjes? Of is er een 90cc versie die goed werkt?
Koppeling Semi
Koppeling Semi
Mopetting is a crime
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
Re: Koppeling Semi
het is wel redelijk algemeen gezegd een kwaal van die koppeling dat ze doortrappen...
je kan andere olie gaan proberen voor motorfietsen met natte koppeling.
Nieuwe type koppelingen heb ik nog geen ervaring mee of ze het nu hebben opgelost
je kan andere olie gaan proberen voor motorfietsen met natte koppeling.
Nieuwe type koppelingen heb ik nog geen ervaring mee of ze het nu hebben opgelost
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
- gerbrandicus
- Astrealover
Goed om te horen dat je plezier hebt van je bakje DJ Pierre!
NT semikoppelingen zijn stukken fijner dan OT! Het centrifugaal gebeuren werkt veel beter (OT plakt vaak, deze niet) en het schakelt echt bijna zijdezacht over, dat is het allerlekkerst, is een flink verschil. Qua doorslippen bij aankicken kan ik melden dat ik de indruk heb dat de C90 koppelingen dat eigenlijk niet doen.
Het is zeker een aanrader wat mij betreft.
NT semikoppelingen zijn stukken fijner dan OT! Het centrifugaal gebeuren werkt veel beter (OT plakt vaak, deze niet) en het schakelt echt bijna zijdezacht over, dat is het allerlekkerst, is een flink verschil. Qua doorslippen bij aankicken kan ik melden dat ik de indruk heb dat de C90 koppelingen dat eigenlijk niet doen.
Het is zeker een aanrader wat mij betreft.
-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Ik heb ook een tijd last gehad van slippende koppeling bij kicken, een 50cc TT semi (=NT koppeling). Het vervangen van de veren (die grote) door ori NT veren was de oplossing. Rovaza levert ook zwaardere veren, dat zou je ook kunnen proberen. Maar let op: zwaardere veren helpen tegen het doortrappen tijden kicken, maar zorgen voor zwaarder schakelen.
- gerbrandicus
- Astrealover