Trouwens Honda kon er zelf ook wat van. Heb laatst een verhaal gehoord van een CB rijder dat zijn tank enen de twee zijkappen alledrie een klein kleur verschil hebben. Nee die jappen zijn goed in bouwen van motoren maar lak is niet echt hun ding.
Ze zijn overigens wel heel goed in Rock and Roll check http://www.youtube.com/watch?v=k0iQBRwq ... re=related echt super vet!
Candy kleuren
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
Maare ori jubileum tanks zijn toch gewoon in Nederland gespoten omdat Honda niet meer van de SS-jes afkwam??? Dan zou het dus betekenen dat elk gespoten tank donkere plekken moet hebben, of zit ik er nu helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal naast?
niek is ik schreef:en zelfs al betaal je 250 euro, is het vaak niet zo als het zou moeten.(al zie je het zelf vaak niet)
Zie die CD kan door de foto komen, maar er zitten iets donkere en lichtere plekken op de zijkappen...
Probleem is vaak niet de grote oppervlaktes maar de kleine hoekjes ook precies even dik te krijgen...
Heb al vaak genoeg candy lak gezien wat serieus geld heeft gekost waar toch hele lichte kleur/dikte verschillen in zaten.
Ter indicatie: heb hier een ori jubuleum tank liggen, de gene met zoals sir 5 in z'n avater heeft. Die heeft ook candy blauw er in zitten en dit is ook zo gedaan met kleur verschillen/donkere en lichte vlekken. Valt amper op, maar als je er echt naar gaan kijken...
Gezocht 5 bak voor SS
@Arja77, ik heb ook een CB750 uit '76. Ik zit (nog) niet bij de CB Four Club. Ik ben druk bezig met opknappen. Carbs synchroniseren, nokkenasketting spannen, clip ons, polyester kont, dubbele schijfen voor, kelkjes, staalomvlochten remleidingen etc. etc.
Bij Rene van Maanen wordt de Candy Gold verkocht in 2 flessen (om met de compressor te spuiten) verkocht a 80 euro. Om de originele K2 te spuiten. Ik ben al zo lang op zoek naar mensen die echt ervaring hebben met candy lakken..
Het is het heel erg vaak gewoon net niet..
Net zoals de cd50h candy rood die bij leertouwer staat. Dat is net een kleurenpalet, elk onderdeel heeft een afwijkende kleur..welliswaar allemaal candy rood maar het vormt niet 1 geheel.
Die .pdf die ik in de link heb vermeld staat eigenlijk alles wat je moet weten hoe candy lakken inelkaar zitten. Om zo wat meer inzicht te krijgen..En grijs als basislaag is bij candy ruby red, niet bij alle candy lakken! De basislak moet volgens die .pdf ook donkerder zijn dan je echte lak die je hierover heen spuit.
We zijn het er denk ik over eens (geld voor mij wel iniedergeval) dat candy lak de allermooiste is.. Maar o zo lastig en duur..
En op originele CB's zit inderdaad ook kleurverschillen, of dit uit de fabriek zo is geleverd of dat (NOS) achteraf de onderdelen bijelkaar zijn gekocht bij een restauratie, dat weet ik niet..
Bij Rene van Maanen wordt de Candy Gold verkocht in 2 flessen (om met de compressor te spuiten) verkocht a 80 euro. Om de originele K2 te spuiten. Ik ben al zo lang op zoek naar mensen die echt ervaring hebben met candy lakken..
Het is het heel erg vaak gewoon net niet..
Net zoals de cd50h candy rood die bij leertouwer staat. Dat is net een kleurenpalet, elk onderdeel heeft een afwijkende kleur..welliswaar allemaal candy rood maar het vormt niet 1 geheel.
Die .pdf die ik in de link heb vermeld staat eigenlijk alles wat je moet weten hoe candy lakken inelkaar zitten. Om zo wat meer inzicht te krijgen..En grijs als basislaag is bij candy ruby red, niet bij alle candy lakken! De basislak moet volgens die .pdf ook donkerder zijn dan je echte lak die je hierover heen spuit.
We zijn het er denk ik over eens (geld voor mij wel iniedergeval) dat candy lak de allermooiste is.. Maar o zo lastig en duur..
En op originele CB's zit inderdaad ook kleurverschillen, of dit uit de fabriek zo is geleverd of dat (NOS) achteraf de onderdelen bijelkaar zijn gekocht bij een restauratie, dat weet ik niet..
CD50H, onderdelen gezocht!
-
Klaas
- Honda-fluisteraar
- Bezit: 2 x C310, TT50, C50H, 2 x SS50K3, Little Cub, CD50S Benly, Cubra Cub en Super Cub
- Contacteer:
Candy red is inderdaad een van de lastigste kleuren die er zijn. Alleen al omdat je onderdelen Candy Red en Candy Ruby Red hebt.
Ik heb maanden gezocht om lakstiften en spuitbussen te krijgen om zelf wat kleine beschadigingen bij te werken bij mijn CD.
Maar Japarts heeft gelukkig de goede 2 componenten en moet zeggen het resultaat benaderd dan ook heel erg het origineel.
Maar verkleuringen heb je bij brommers die 30 jaar oud zijn.
Ik heb gelukkig nog een nieuwe kettingkast gevonden en die is veel donkerder dan de rest van het frame.
Maar dat hoort erbij.
Nu nog een SS tankie Candy Blue maken met de K1 sticker uit Engeland
Ik heb maanden gezocht om lakstiften en spuitbussen te krijgen om zelf wat kleine beschadigingen bij te werken bij mijn CD.
Maar Japarts heeft gelukkig de goede 2 componenten en moet zeggen het resultaat benaderd dan ook heel erg het origineel.
Maar verkleuringen heb je bij brommers die 30 jaar oud zijn.
Ik heb gelukkig nog een nieuwe kettingkast gevonden en die is veel donkerder dan de rest van het frame.
Maar dat hoort erbij.
Nu nog een SS tankie Candy Blue maken met de K1 sticker uit Engeland
Re: Candy kleuren
Ik doe candy al vele jaren. En alleen maar candy. Kijk anders eens op mijn website: www.tanklackieren.de
Oh en apple red is geen candy ruby red. Zo makkelijk is het niet. Apple red is veel te licht en komt het meest in de buurt van Kawasaki z650 candy super red. Candy ruby red is veel donkerder van kleur. Dat kan je niet krijgen door eenvoudig een extra aantal kleuren toe te voegen.
Het is echt een andere kleur.
Oh en apple red is geen candy ruby red. Zo makkelijk is het niet. Apple red is veel te licht en komt het meest in de buurt van Kawasaki z650 candy super red. Candy ruby red is veel donkerder van kleur. Dat kan je niet krijgen door eenvoudig een extra aantal kleuren toe te voegen.
Het is echt een andere kleur.