Cover Clutch muurvast

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
jeroendb
Frequent 4T-MSB visitor

Cover Clutch muurvast

Bericht door jeroendb »

ik krijg de cover clutch niet los, zelfs niet met een slag schroevendraaier, de koppen van de schroeven gaan eraan.

Heeft iemand tips/advies?

mvg
JeroenAfbeelding
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

blijven proberen met de slagschroeven draaier. komt wel los, het lukte mij op de volgende manier:

deksel + slagschroevendraaier + Rage Against the Machine + 10 minuten rammen == eindelijk los.

gebruik je je slagschroevendraaier wel goed? heb je ervaring met dat stuk gereedschap?

je zou ze in het ergste geval uit kunnen boren.
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
stof
4T-MSB regular

Bericht door stof »

Afbeelding
Kan je ook gebruiken als ze al wel een beetje zijn losgekomen, maar je de kop zo hard beschadigd hebt dat zelfs een slagschroevendraaier er geen grip meer op heeft.
toerieteller
4T-MSB addict
Bezit: ss50 c50 cd50 c310a

Bericht door toerieteller »

kunt voorzichtig met een boormachine de kopjes eraf boren, en dan met een griptang de restjes eruitdraaien.

maar eerst alles of niets, een echte ros op de slagschroevendraaier geven, en als ze echt vastzitten breekt het bitje af.

en als je de kop dolgedraait hebt kun je het ook nog met een centerpoint in de richting van los proberen te tikken.op de rand van het schroefje.
Afbeelding cdi for life! Afbeelding
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik las er een ander stukje metaal op en dan heb ik grip zat om ze los te draaien. Bij de ijzerhandel even nieuwe machineboutjes halen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
jeroendb
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jeroendb »

toerieteller schreef:maar eerst alles of niets, een echte ros op de slagschroevendraaier geven, en als ze echt vastzitten breekt het bitje af.
.
En dat is nu ook gebeurd maar ik geef niet snel op!

Ik zal jullie andere adviezen ook proberen.

jeroen
Ettie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Ettie »

Ik zou gaan voor de tip van toerieteller. Doe ik ook bij vastgerotte blokbouten. Gewoon voorzichtig met een metaalboor de kop van het schroefje eraf boren. En dan kun je het restant van de schroeven er zo uitdraaien, nadat je het deksel hebt verwijderd.

Wel juiste maat boor gebruiken om enkel de kop eraf te boren. Bij een te kleine boor riskeer je anders dat je te diep boort en daarmee ook tapeind wegboort.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

Ettie schreef:Ik zou gaan voor de tip van toerieteller. Doe ik ook bij vastgerotte blokbouten. Gewoon voorzichtig met een metaalboor de kop van het schroefje eraf boren. En dan kun je het restant van de schroeven er zo uitdraaien, nadat je het deksel hebt verwijderd.

Wel juiste maat boor gebruiken om enkel de kop eraf te boren. Bij een te kleine boor riskeer je anders dat je te diep boort en daarmee ook tapeind wegboort.
daar moet je erg mee oppassen en alleen als laatste redmiddel gebruiken, Je kan namelijk een hoop beschadigen door te boren.

Waar woon je trouwens topic starter?

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Ettie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Ettie »

jos123 schreef:
Ettie schreef:Ik zou gaan voor de tip van toerieteller. Doe ik ook bij vastgerotte blokbouten. Gewoon voorzichtig met een metaalboor de kop van het schroefje eraf boren. En dan kun je het restant van de schroeven er zo uitdraaien, nadat je het deksel hebt verwijderd.

daar moet je erg mee oppassen en alleen als laatste redmiddel gebruiken, Je kan namelijk een hoop beschadigen door te boren.

Waar woon je trouwens topic starter?
Heb je gelijk in. Dit is altijd het laatste redmiddel.
Ik prijs me gelukkig meteen goede accuboor, kolomboor een ruime sortering HSS boortjes, in een set per 0,5mm oplopend.

Sowieso, zonder de topicstarter of anderen te beledigen, maar veelal is het te wijten aan gebrek aan goed of het juiste gereedschap.
Ik ken die schroeven op het koppelingsdeksel maar al te goed en het is echt HEEL belangrijk om exact de juiste schroevendraaier te gebruiken. Of een T-greep met precies het juiste bitje (en dan gewoon een goed hard bitje, geen gamma eigen merk). Dat voorkomt al zoveel ellende dat je niet naar deze noodmiddelen hoeft te grijpen.

Nog even over die slagschroevendraaier, heb je inderdaad de koppeling goed vastgezet? Zolang de koppeling nog kan draaien of indrukken, zal veel van de kracht van de klap verloren gaan. En je hebt vaak niet zoveel kansen voordat de schroef of bout gaar is gemept.

Tussen slagschroevendraaier en uitboren is nog een alternatief. Zorg dat er enigszins aan de rand van de bout een kuiltje is waar je een flinke schroevendraaier in kan zetten. En dan met de hamer de schroevendraaier tegen de klok in meppen. Daarmee komt veel kracht op de buitenkant van de bout en door het 'schrikeffect'wil die dan vaak los komen.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

ik had vorig jaar hetzelfde probleem.
Toen had ik er een slagschroevendraaier voor gekocht.

eerst 1 van de gamma, die na 1 keer droog testen direct terug gebracht.
Toen 1 van TengTools, die doet het perfect!!!

Maar met goed gereedschap ben je er nog niet, je moet het ook goed gebruiken. Helaas zitten er nooit handleidingen bij gereedschappen. Ik zie supervaak mensen *noem geen namen*, deze keer niet uit Milsbeek die bijvoorbeeld een waterpomptang verkeerd om gebruiken, hetzelfde geld voor griptangen e.d.

In het geval van de slagschroevendraaier moet je ook kennis hebben van het stuk gereedschap, dat had ik eerder in dit topic al aan de starter gevraagd, helaas nog geen antwoord daarop.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Volgens bepaalde mensen uit omgeving Milsbeek werkt de goedkoopste slagschroevendraaier ook gewoon. Je moet alleen goede bitjes hebben.
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

fs1tom schreef:Volgens bepaalde mensen uit omgeving Milsbeek werkt de goedkoopste slagschroevendraaier ook gewoon. Je moet alleen goede bitjes hebben.
die van de gamma draait geen milimeter, hoe hard ik ook ram, ik dus terug, de gamma meneer kreeg het ook niet voor elkaar, toen gaf hij het geld terug.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik heb laatst een niet draaiende gerepareerd door hem open te maken, wat bramen weg te halen en de kogels in te vetten. Daarna deed ie het weer prima.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

NIX schreef:Ik heb laatst een niet draaiende gerepareerd door hem open te maken, wat bramen weg te halen en de kogels in te vetten. Daarna deed ie het weer prima.
:D held !

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
Plaats reactie