"Desert Storm" , v1nce76's C50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Hmm idd, heftig. Geluk bij een ongeluk dat ik hem er toch af wou hebben voor die japstyle. Maar wel bizar dat er zo veel doorrot, je zou bijna (godslastering) een plastic vervanging nemen...
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Tja, dat komt gewoon omdat er dubbel plaatwerk in zit waar altijd vocht in blijft zitten. Vaak zitten de gaatjes waardoor het vocht naar binnen of naar buiten kan ook helemaal dicht geprut, zodat het vocht er echt nooit meer uit kan en daar lekker zijn werk kan doen. Als je de roest aan de buiten kant van je frame kan zien is het al te veel te laat, dan is het er al doorheen gerot.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Enne, die imi vervangingspatbordjes zijn die dan niet dubbelwandig en minder aan verroesting onderhevig?
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Doet me er aan denken, is er nog steeds een regel over minimale lengte spatbord en minimale lengte reflecterend wit vlak er op? Of is dat achterhaald/word er in de praktijk nimmer moeilijk over gedaan?
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Ik had een ceetje met wat bruine plekjes en een los opgebout achterkantje. Ik dacht: dat zal wel niet zo erg rot zijn. Na enig prikken met een schroevendraaier bleef dit over :D

Afbeelding

Toen bleek dat echt de hele achterkant rot is en heb ik alles vervangen.

Afbeelding

Dus, ik zou of voor lief nemen dat de achterkant bruin is en nog jaren doorrijden :D Of alles in 1 keer vervangen voor enkele plaat.
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Thx voor die tips!

BREAKING NEWS,...: It's alive i tell you! ALIVE!! Muuhuuwwbuhaahahaaaaa!

Vandaag voor het eerst mijn 'Desert Storm' pruttelend gekregen! Mission accomplished! ;)

Ceetje is 30 jaar oud, staat 12 jaar stil, nieuwe accu, carb schoon, nieuwe benzineleidingen, tank schoon, paar uur werk en ik kan hem gewoon aanduwen. :) :P

'I am happier than a pig in shit!'...

Echt tof dat die het weer lijkt te doen. Het koste Euro of 50 aan onderdeeltjes en uurtje of 8 totaal maar het lijkt goede kant op te gaan. Hoewel van die 8 uur waren er ook vier soort van overbodig poetsen. Misschien dat ik nog mij noob process van A-Z post en ook wat foto's, wellicht handig in de toekomst voor andere onervaren sleutelaars die zo'n oud beestje aan de praat proberen te krijgen.

Zo en nu ga ik er nieuwe carterolie in doen (heb hem maar minuut of 5 stationair laten draaien met ouwe zodat warm werd en er goed uit zou lopen) en serieus inventariseren wat ik allemaal wil doen, ik weet nu tenminste dat het echt loont! :)
Laatst gewijzigd door v1nce76 op 08 mei 2009 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Bedankt! Is echt tof hoe goed die dingen zijn gemaakt. :)

Ja over de leeftijd en keuring (aan de hand van dat gescande overzicht wat hier op de site te vinden is) heb ik nog wel wat vraagjes! Maar zal daar een aparte thread voor doen.

Over sproeier, heb alles van de carb los gehad, in de week gezet, bekeken en schoongemaakt, dus hoop dat die goed is. Sowieso was vandaag maar een hele korte proef, moet nog aardig wat afstellen en verbeteren. Te meer omdat die met kickstarter nog niet start, maar ik heb zo al twee vermoedens waardoor dat kan komen, dus die ga ik eerst maar verhelpen. Ik wou eigenlijk nu wat uurtjes beunen maar het waait en regent echt erg hard en ik werk buiten.

Vliegwiel, hmm ik zal eens kijken, maareh, gezien dat ik hem binnenkort moet keuren kan ik beter hopen dat die niet vervroegend is toch,...?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Jawel, wel hopen en gewoon een verlatend vliegwiel lenen voor de keuring.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door v1nce76 »

Ah, da's een goed idee/zit wat in! Maar goed vooralsnog wil ik toch gaan kijken of ik hem 58 km/uur kan laten rijden, veel wouten en rollerbanken hier in DH van daar,... Maar, aan de andere kant, als ik ooit mijn plan van een Europatour echt in praktijk breng, dan is het idd wel fijn als ik net over de grens (in landen waar hopelijk de politzei wel wat beters te doen heeft en waar de afstanden groter zijn) makkelijk de boel kan ombouwen en beetje door trekken...
v1nce76
Frequent 4T-MSB visitor

Re: "Desert Storm" , v1nce76's C50

Bericht door v1nce76 »

Update. Mijn project lag lange tijd stil om dat verbouwing van mijn huis net iets belangrijkers was, nu weer rustig aan aan het oppakken, time will tell. :)
Plaats reactie