brommerhobby schreef:René schreef:Berry schreef:Als je een kenteken wilt, dan wil je toch ook rijden?
Bij een keuring moet alles gewoon werken en goed ook. Blokje moet lopen, verlichting moet het doen, remlicht, knippers, toeter, groot/klein/dimlicht, e-keur in lampen, hele reutemeteut.
Blok wat er nu onder zit rijd niet. Als ik een kenteken heb gaat er toch een ander blok onder.
En aangezien je geen volledige technische keuring meer krijgt, maakt het misschien niet eens meer uit of het blok wel loopt of niet.
Alle onderdelen moeten aanwezig zijn (mits er papieren bij zitten) , is wel een technische inspectie maar geen keuring .
Moet wel je V5 aangeven of hij aan 45km bromfiets voldoet (zijn meestal 55km en dan dus wel een technische deelkeuring)
Naderhand een ander blok met een andere motorcode monteren is dus verplicht weer keuren voor een motorwijziging .
Ik heb een betriebserlaubnis, gewoon tot 45km/h denk ik, en ik wil er een motor van maken. Zou dat dan ook gewoon een volledige technische keuring betekenen (ervan uitgaande dat het dan een 49cc motorfiets wordt)?
En zomaar een ander blok monteren heeft toch nooit gemogen? En bij een vermogens toename van meer dan 20% is een herkeuring altijd al noodzakelijk geweest. Zou je er nu dan opeens zoveel moelijkheden mee krijgen? Het wordt namelijk wel massaal gedaan. Wat zouden de consequenties zijn?
Als ik mijn chaly tot 140cc zou willen keuren. Wat zijn dan de extra eisen? De remmen moeten iig aangepast worden, maar wat nog meer?