Skyteam Dax 140CC 'Tunings-look bakske' [UPDATE P. 9]

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
arthur
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: CT70 motodax

Bericht door arthur »

SjeesFiguur schreef:Me accu bleek dood te zijn maar zelfs met een accu van me Diversion die loopt krijg ik hem niet aan het vonken. Het is echt een waardeloos systeem inderdaad en heb nog nergens gevonden iemand die het aan de praat heeft kunnen krijgen.
Ik heb het ooit aan de praat gekregen op een Lifan 50cc blokje met electrostart. Probleem was dat de electrostart de accu dermate leegtrok dat ik die eigenlijk niet moest gebruiken :D De truc was om de plusdraad van de accu direct op de voeding van de cdi te zetten. Weet niet meer welk pinnetje het was. Je CDI heeft iig 4 pinnetjes ipv 5. Dat komt doordat de CDI geen contactslot massadraad nodig heeft. Deze is te komen vervallen aangezien je het contact aan en uit zet met de plusdraad.

Groeten!
SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door SjeesFiguur »

arthur schreef:
SjeesFiguur schreef:Me accu bleek dood te zijn maar zelfs met een accu van me Diversion die loopt krijg ik hem niet aan het vonken. Het is echt een waardeloos systeem inderdaad en heb nog nergens gevonden iemand die het aan de praat heeft kunnen krijgen.
Ik heb het ooit aan de praat gekregen op een Lifan 50cc blokje met electrostart. Probleem was dat de electrostart de accu dermate leegtrok dat ik die eigenlijk niet moest gebruiken :D De truc was om de plusdraad van de accu direct op de voeding van de cdi te zetten. Weet niet meer welk pinnetje het was. Je CDI heeft iig 4 pinnetjes ipv 5. Dat komt doordat de CDI geen contactslot massadraad nodig heeft. Deze is te komen vervallen aangezien je het contact aan en uit zet met de plusdraad.

Groeten!
Ja zoiets had ik inderdaad gevonden. De draad die naar het contactslot gaat om daar massa te krijgen als je contact uit-staat heb ik nu op de plusdraad aangesloten zodat hij stroom krijgt zodra het contact aan staat.
Ja, ik ben dat ;)
arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax

Bericht door arnold-d »

Doet ie het al? :P
Het zal wel weer lekker veel koppel hebben, dit blokje.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor

arnold-d schreef:Doet ie het al? :P
Het zal wel weer lekker veel koppel hebben, dit blokje.
Nee, kkrijg er helaas nog geen vonk uit.
Ja, ik ben dat ;)
arthur
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door arthur »

Ik had destijds niets aan mijn contactslot gedaan. Alleen een draad getrokken van de plusdraad (die je kan onderbreken met het contacslot. Dus niet direct op de pluspool) naar de CDI voedingsplug.

Probeer dat eens.
SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor

arthur schreef:Ik had destijds niets aan mijn contactslot gedaan. Alleen een draad getrokken van de plusdraad (die je kan onderbreken met het contacslot. Dus niet direct op de pluspool) naar de CDI voedingsplug.

Probeer dat eens.
Ja zoeits heb ik nu gedaan alleen heb ik dat direct bij het contactslot gedaan. Daar heb ik het zwart-rode draadje eraf geknipt en die de oranje draad laten aftappen (die alles van stroom voorziet).

Ook als ik de schema'tjes naloop zou dit gewoon moeten werken. Misschien eerst maar is een goede accu halen, misschien dat dat nog scheelt.
Ja, ik ben dat ;)
arthur
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door arthur »

Volgens mij heb je met deze actie namelijk ook de massa van je contactslot gehaald. Denk dat dit geen goede actie was. BTW waarom knal je niet even de ontsteking van je vorige blokje erop? 10 minuutjes werk.
SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor

arthur schreef:Volgens mij heb je met deze actie namelijk ook de massa van je contactslot gehaald. Denk dat dit geen goede actie was. BTW waarom knal je niet even de ontsteking van je vorige blokje erop? 10 minuutjes werk.
Nee, het is echt het goede draadje, de zwart-witte heb ik laten zitten en die zit aan de massa vast. Die zwart-rode ging direct naar de CDI alleen.

Als het vandaag of morgen niet lukt dan gooi ik inderdaad maar die ontsteking van me Ducar erop, moet ik alleen weer me draaden bij me contactslot terug zetten ;)
Ja, ik ben dat ;)
SjeesFiguur
Frequent 4T-MSB visitor

HIJ DOET HET!!!

Door die leuke chinese kabelbomen waar van elke de kleuren anders zijn en in elkaar overlopen had ik de plus op de 5e pin zitten die die CDI niet heeft. Nu heb ik hem op de goede pin zitten en hij loopt. Was wel met me Diversion accu dus nu ff een nieuwe accu'tje scoren en boeken met die geit ;) Thnx voor het meedenken!
Ja, ik ben dat ;)
Plaats reactie