C90 Project

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

Daan Smit schreef:Klopt inderdaad, deze was van Loef.
Zitten helemaal 0 papieren bij.
Heb enkel een officiele bouwjaarverklaring en aankoopbewijs.

Ik ben vandaag wederom bij de RDW geweest en hij kan niet gevonden worden in hun systeem (Ucaris oid?). Wat ik nu moet doen, is de brommer helemaal gereed maken voor keuring en dan een apparte keuringafspraak maken. Dan is het wél mogelijk om er een bromfietskenteken op te krijgen.

Is het handiger dan om dit frame tegen een C50TT frame te ruilen? Klopt die verhouding wel ivm. waarde ed? (Mocht iemand dan zo'n frame hebben, schiet maar raak!)
je had moeten vragen of je bouwjaarverklaring genoeg is. zonde om hem helemaal op te bouwen en dan horen dat je hem daarmee niet kan keuren
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jolijn »

Waarom sommigen het hier over kosten besparen hebben, dat snap ik niet.
Je boort jezelf 250 euro door de neus als je hem op brommerkenteken laat zetten...? Als Daan zijn motorrijbewijs nog niet heeft, en hij zou hem op motorkenteken gaan zetten, moet hij dus eerst zijn rijbewijs halen voordat hij erop kan rijden. Ik dacht dat een motorrijbewijs wel iets meer kost dan 250 euro.
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

vrouwen logica. een man HOORT een motorrijbewijs te hebben wil het een echte man worden. dus die haal je zoiezo wel
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

uhm ja...

enige dat ik kan zeggen is, hoop dat het je lukt !

en als het lukt, vertel uitgebreid over hoe of wat precies(niet dat het om een individuele keurin gaat a 400 euro)

ben benieuwd :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Jolijn schreef:Waarom sommigen het hier over kosten besparen hebben, dat snap ik niet.
Je boort jezelf 250 euro door de neus als je hem op brommerkenteken laat zetten...? Als Daan zijn motorrijbewijs nog niet heeft, en hij zou hem op motorkenteken gaan zetten, moet hij dus eerst zijn rijbewijs halen voordat hij erop kan rijden. Ik dacht dat een motorrijbewijs wel iets meer kost dan 250 euro.
En bovendien; als je hem nú als motor kunt keuren, kan dat over een jaar ook nog.
Ga heen en vereenvoudig u!
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Jolijn schreef:Waarom sommigen het hier over kosten besparen hebben, dat snap ik niet.
Wat heeft dat motorrijbewijs er nou weer mee te maken?
Wat ik bedoel is dat een motorframe een stuk meer waard is. Dus als dit frame motormogelijkheid heeft, dan zou je gek zijn om hem op brommerkenteken te zetten. Kan je beter het frame ruilen tegen een frame met brommerkenteken met opleg van zijn kant. Hoef je geen motorrijbewijs te halen en heb je cash in de pocket.

Kippenverver: Als dit frame Engelse papieren zou hebben en je gaat nu brommerkeuren, dan ben je je Engelse kentekenbewijs ook kwijt, die moet je daar achterlaten. Nou probeer hem dan nog maar eens te motorkeuren.
Spherius
chaly's angel
Bezit: Grotestoeremannenmotor

Bericht door Spherius »

Ik mocht beide keren de betriebserlaubnis weer mee terug nemen, moest er wel om vragen. Is wat anders als echte "kentekenpapieren" natuurlijk.
**Hona is Tjoei**
Daan Smit
4T-MSB regular

Bericht door Daan Smit »

Voor alle duidelijkheid, ik heb nu dus een C90 motorframe (Uit 1983 met officiele bouwjaarverklaring erbij) zonder verdere papieren. Deze wil ik terugkeuren naar een bromfiets omdat ik zelf nog lang geen motorrijbewijs wil halen en ik lekker rond kan tuffen met een brommerkenteken erop. Denken jullie dan dat ik dit frame (zoals hij nu staat) dan makkelijk tegen een C50 frame met kenteken kan ruilen? Dat is nl. wat ik een beetje hieruit opmaak.

Als er mensen zijn die interesse hebben voor dit frame, pm me dan even!
Of als je een leuke ruil wilt doen (C50 frame <-> C90 frame)

Daaaaaag
Willem-Jan-
4T-MSB addict

Bericht door Willem-Jan- »

Tussentype frames met kenteken zijn nogal zeldzaam, dus ik betwijfel het of dat je gaat lukken. Of je moet natuurlijk een ot frame willen, dan maak je kans en andere kapjes kopen.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

gerbrandicus schreef: Kippenverver: Als dit frame Engelse papieren zou hebben en je gaat nu brommerkeuren, dan ben je je Engelse kentekenbewijs ook kwijt, die moet je daar achterlaten. Nou probeer hem dan nog maar eens te motorkeuren.
Die krijg je gewoon terug. Ik heb ze hier ook nog liggen.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

als je er om vraagd ja, maar volgens de officiele procedure zouden ze vernietigd worden.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Ik heb er wel om gevraagd ja, maar ze maakten een kopie en het origineel kreeg ik terug.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

ik moest mijn V5 inleveren, de GVA kreeg ik wel terug.

Als het niet om een historisch voertuig gaat, dan moet de brommer of motor uitgeschreven worden in het land waar hij eerder geregistreerd is. Dus of je hebt een bewijs dat hij daar uitgeschreven is, of je levert je buitenlandse papieren in en dan laat de RDW het uitschrijven. je hebt dan al een NL kenteken.

Ik gok dat Kippies dax eentje van voor nov '75 is. Een historisch voertuig, dus. Was het een 50cc?

En aan de topicstarter: je frame is pas wat waard met kenteken. Het is een TT, dus iets aparters dan een OT. Als het een TT moto is dan is ie nog aparter. Nu is het nog steeds niets. Eerst een kenteken erop, dus. Hoe je dat gaat doen weet ik nog steeds niet zeker, dus ik ben benieuwd of het je gaat lukken. Maar als je er een kenteken op kunt krijgen, dan zou ik ook voor moto gaan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

dat is het nog genees, waarom toch dat gelul over wat meer waard is. doe toch lekker waar je zin in hebt, doe ik ook.
TWD for life!
Kippenverver
4T-MSB heilige
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

NIX schreef: Ik gok dat Kippies dax eentje van voor nov '75 is. Een historisch voertuig, dus. Was het een 50cc?
Dat heb jij helemaal goed, hij is van 27juli 1973. Op de papieren staat 70cc, maar omdat het een bromfiets werd, moest het inderdaad 50cc zijn.
Plaats reactie