Dikke harrie blokjes
Dikke harrie blokjes
Hoi,
er staat nu een cd90 blok in te koop aangeboden, wat volgens mij een dikke harrie blok is. Nu lijkt het me wel leuk om zo'n blok onder de chaly te prutsen. Nu weet ik dat het blok andere ophangpunten heeft dan een ot c90 blok. Maar wat ik me afvraag: in hoeverre zijn blokonderdelen uit te wisselen? Dus krukas, cilinder, cilinderkop, ontsteking, etc.
er staat nu een cd90 blok in te koop aangeboden, wat volgens mij een dikke harrie blok is. Nu lijkt het me wel leuk om zo'n blok onder de chaly te prutsen. Nu weet ik dat het blok andere ophangpunten heeft dan een ot c90 blok. Maar wat ik me afvraag: in hoeverre zijn blokonderdelen uit te wisselen? Dus krukas, cilinder, cilinderkop, ontsteking, etc.
-
ivo215
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Re: Dikke harrie blokjes
Er is helemaal NIETS uit te wisselen tussen een 50/70 blok en een OT 90 blok. Bij het 90cc blok is namelijk ALLES uitvergroot. Er past helemaal niets, op een enkel M6 boutje na.Jurrien schreef:Hoi,
Maar er is nog hoop. Van welk jaar is dat CD90 blok ?
Er zijn namelijk ook nieuw type CD90 blokken. En die blokken zijn op basis van het nieuwe type C90 blok vanaf 1979, niet van het oude type vanaf 1965. (Het oude type is overigens nog tot diep in de jaren '80 geleverd en wordt nog steeds in vernieuwde vorm met CDI geleverd op de MD90 en somige Quads en ATC's). Dit NT CD90 blok is een "gewoon" NT C90 blok, maar dan met een 4-bak en een handkoppeling op de primaire versnellingsbak-as. Dit is dezelfde koppeling die Kitaco in zijn assortiment heeft.
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
ik denk dat Jurrien bedoelt de uitwisselbaarhijd tussen OT cd90 en OT c90 (dikke harry)
en als ik zo op de plaatjes kijk denk ik dat een heeeeel groot deel van OT cd90 en Ot c90 uitwisselbaar...
vergelijkbaar kwa uitwisselbaarheid van een normaal cd50 en c50 blok om het zo te zeggen...
lijkt mij.
en als ik zo op de plaatjes kijk denk ik dat een heeeeel groot deel van OT cd90 en Ot c90 uitwisselbaar...
vergelijkbaar kwa uitwisselbaarheid van een normaal cd50 en c50 blok om het zo te zeggen...
lijkt mij.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
ivo215
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 Press cub, C310A, SS50Z, SS50Z, CD50H, Little Cub.
Ja, dat is inderdaad zo.
Je hebt alleen nog sommige OT90 blokken met de punten bij het vliegwiel en sommige met de punten in de cilinderkop en dus zijn niet alle ontstekingen uitwisselbaar. Maar de rest is zelfs deels uitwisselbaar met de nog oudere stoterstangen 90cc blokken.
Maar het moest toch onder een chaly ?
Je hebt alleen nog sommige OT90 blokken met de punten bij het vliegwiel en sommige met de punten in de cilinderkop en dus zijn niet alle ontstekingen uitwisselbaar. Maar de rest is zelfs deels uitwisselbaar met de nog oudere stoterstangen 90cc blokken.
Maar het moest toch onder een chaly ?
75 immitatiekilometers per uur. Hoeveel is dat in originele kilometers per uur?
Haha
Verwarrendheid allom.
Maar lees eens goed: ik bedoel precies wat Niek zegt. De uitwisselbaarheid tussen de oud type 90 blokken.
Ik weet dat de ophangpunten niet hetzelfde zijn (ot c90 heeft twee ophangpunten, s90 en ot cd90 heeft er drie) en daarom ben ik dus benieuwd of er nog meer verschillen zijn.
Waarom? Ik wil misschien een oud type cd90 blok kopen, vraag me af of ik oud type c90 blokjes kan gebruiken als donoren voor topend en krukas enzo.
Maar lees eens goed: ik bedoel precies wat Niek zegt. De uitwisselbaarheid tussen de oud type 90 blokken.
Ik weet dat de ophangpunten niet hetzelfde zijn (ot c90 heeft twee ophangpunten, s90 en ot cd90 heeft er drie) en daarom ben ik dus benieuwd of er nog meer verschillen zijn.
Waarom? Ik wil misschien een oud type cd90 blok kopen, vraag me af of ik oud type c90 blokjes kan gebruiken als donoren voor topend en krukas enzo.
-
superbock
- Frequent 4T-MSB visitor
OT BLOKJES!
De onderdelen tussen CD90, S90 en C90(OT) zijn allemaal uitwisselbaar!
het leuke aan het CD90 blokje is dat het handkoppeling en een 4-bak heeft, C90 heeft semi en een 3bak!
Tuning van de oude school, ik heb er zelf een jaar mee onder een ss gereden! (dan moet je wel je frame verbouwen BTW)
De onderdelen tussen CD90, S90 en C90(OT) zijn allemaal uitwisselbaar!
het leuke aan het CD90 blokje is dat het handkoppeling en een 4-bak heeft, C90 heeft semi en een 3bak!
Tuning van de oude school, ik heb er zelf een jaar mee onder een ss gereden! (dan moet je wel je frame verbouwen BTW)
- gerbrandicus
- Astrealover
Je zou eigenlijk een '85/'86 TRX125 blok moeten scoren en uitrusten met handkoppeling.
Als ik de specs moet geloven heeft die een 5bak semi met achteruitversnelling
e-start én trekstarter, cdi, een droom!
Weet niet zeker of hij dual range heeft, maar misschien is de dual range box van een '84/'85 ATC125M uitwisselbaar.
Hoe sick zou dat zijn, een brommer met 125cc dikke harry blok, 5 bak handkoppeling mét achteruit, e-start én trekstart en dual range, haha! Brommerpull.
Als ik de specs moet geloven heeft die een 5bak semi met achteruitversnelling
Weet niet zeker of hij dual range heeft, maar misschien is de dual range box van een '84/'85 ATC125M uitwisselbaar.
Hoe sick zou dat zijn, een brommer met 125cc dikke harry blok, 5 bak handkoppeling mét achteruit, e-start én trekstart en dual range, haha! Brommerpull.
-
Han is Lief
- Bezit: Qa50K0
Z50A '76
Z50G '88
ST70G '76
ST70E '88
SS50Z
SS50K0
SS50M
C50L
C50H
C90E
S90
CF70
ATC110
ATC125M
XL600R
CB750 K1
VTR1000F
FZR1000 - Locatie: Overlangel
C90 en CD90 heeft 2 ophangpunten, S90 3
Top-ends zijn straffeloos te wisselen. Op een C90 blok past en CD90 koppeling. S90 gaat niet.
"nadeeltje" Van deze blokken is de accu-bobine onsteking. Je laadsysteem moet dus altijd op en top zijn.
Ik heb voor de liefhebber dit blok nog op de schap liggen. Passend gemaakt voor SS C CD etc. frame

Top-ends zijn straffeloos te wisselen. Op een C90 blok past en CD90 koppeling. S90 gaat niet.
"nadeeltje" Van deze blokken is de accu-bobine onsteking. Je laadsysteem moet dus altijd op en top zijn.
Ik heb voor de liefhebber dit blok nog op de schap liggen. Passend gemaakt voor SS C CD etc. frame

-
florens
Ik heb hier nog een 125cc vanonder een Wave liggen. Dat blok heeft ook drie ophangpunten. Mijn idee is er een subframe voor te lassen, de ophangpunten op het blok te versmallen en door middel van het subframe de boel onder mijn Dax te hangen. Iemand ervaring met een dergelijke oplossing?
'zou ff een oproepje op marktplaats zetten voor een kleppen deksletje, moeten er genoeg liggen bij de verschillende prikkers denk ik....'
-
Han is Lief
- Bezit: Qa50K0
Z50A '76
Z50G '88
ST70G '76
ST70E '88
SS50Z
SS50K0
SS50M
C50L
C50H
C90E
S90
CF70
ATC110
ATC125M
XL600R
CB750 K1
VTR1000F
FZR1000 - Locatie: Overlangel
`florens schreef:Ik heb hier nog een 125cc vanonder een Wave liggen. Dat blok heeft ook drie ophangpunten. Mijn idee is er een subframe voor te lassen, de ophangpunten op het blok te versmallen en door middel van het subframe de boel onder mijn Dax te hangen. Iemand ervaring met een dergelijke oplossing?
Ophangpunten van S90 en wave zijn anders. Ik heb eens geprobeert een wave 125 onder een S90 te hangen.
Ik heb dat blok toen verkocht aan Rinkeldekinkel, hij had plannen om dit onder een monkey te bouwen. ik weet niet hoe het staat met dit project.