Schijfrem op SS50?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Martijn ss50
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Martijn ss50 »

ik vind schijfremmen persoonlijk gewoon heel mooi, maar het remt natuurlijk ook stukken beter en mooier.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

Mr.D schreef:Kijk!

Genoeg mensen die je zijn voorgegaan Burns!

Ik wist niet dat de originele SS voorschijfrem mechanisch is..! Dat is ook erg mooi! En minder onderhoud (geen vastgerotte nippels, niet ontluchten, geen lekke rempompen)! Alleen wat minder sterk/ krachtig t.o.v. hydrolisch..

Maar het komt er dus op neer bij verbouwingen dat je de teller bij de naaf moet houden. En het SS T-stuk moet behouden toch?
de mechanische klauwen habben ook nadelen hoor,
zwakke stelmechanismes, matige afdichting tegen vocht, vastrottende scharnierpunten, remkabels onder een vreemde hoek, waardoor je slijtplekken krijgt.

maar wanneer je goede voering op de blokjes laat zetten, en de rest is goed ingevet, kan je d'r ook stoppies mee maken.
mijn ss toen er nog een cb50 schijfremvork in zat:
http://www.monkeytuners.com/album/galle ... ewsIndex=1
balhoofdpen gewisseld, onderpootjes gespoten en gedeeltelijk gepolijst, met ss rubbers en koplamporen en een cb125 spatbord.

maar ik ben zelf weer lekker terug naar trommels, remt veel fijner en beter, maar mijn trommels zijn allemaal goed gereviseerd.
men onderschat vaak hoeveel de rondheid van een trommel van invloed is. en elke oude trommel is on-rond.

de enige reden dat ik ooit die cb schijf gemonteerd heb, was een TE goede trommel
http://www.monkeytuners.com/album/galle ... 01_001.JPG
zo goed dat de voorvork het niet meer aankon :P :oops:
wil jij je trommel ook zo goed (nouja iets je minder dan)
dan weet ik wel een adresje
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

Ik heb een engelse SS50 schijf op mijn SS, in de regen waardeloos en verder gebruik ik hem niet veel. Heb er inmiddels nieuwe remblokjes voor, moet ik nog plaatsen, dat zal de rem capaciteit hoop ik verhogen. check mijn topic, onee roxanne haar topic voor een foto van mijn SS
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
ZBRRRR
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door ZBRRRR »

'New skool' MB/MBX/NSR klauw/remleiding/remvloeistofreservoir is zeker niet P&P op zo'n Engels SS vorkje? Anders zou dat best een mooie oplossing zijn, en alles origineel Honda :)
Burns
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Burns »

Vork is inmiddels in het bezit van de belanghebbende. Thanks!
Plaats reactie