distributie ketting vervangen

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
snelwyn
4T-MSB regular
Bezit: Honda TT c50

Bericht door snelwyn »

Maak je blok eerst maar is open, en daarna de boel is goed schoonmaken! Als je dit zo laat dan heb je kans dat het olie filter vol raakt en je kop geen olie meer krijgt, met de gevolgen..
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Als je het goed doet maak je ook het gaas- en centrifugaalfilter even goed schoon. Maar niet doen is een stuk spannender.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

ozzie schreef:he maarten zou ook maar je olie verversen zit vol met metaal gruis ook niet echt lekker voor je blokje, kopje komt eraan :lol:
ja de olie heb ik er uit gehaald en het blok met terpentine schoongespoeld ,
oke mooi :D ik dacht al dat je die ozzie was :)
NIX schreef:Als je het goed doet maak je ook het gaas- en centrifugaalfilter even goed schoon. Maar niet doen is een stuk spannender.
haha ik heb het cenrifugaal filter schoongemaakt en het gaasfiltertje vervangen, (ik houd niet zo van die spannende momenten)
"Horsepower loves the absense of weight"
bart beekhuizen
The 4T-MSB is my life!
Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
Contacteer:

Bericht door bart beekhuizen »

Mandarijn schreef:
ozzie schreef:he maarten zou ook maar je olie verversen zit vol met metaal gruis ook niet echt lekker voor je blokje, kopje komt eraan :lol:
NIX schreef:Als je het goed doet maak je ook het gaas- en centrifugaalfilter even goed schoon. Maar niet doen is een stuk spannender.
haha ik heb het cenrifugaal filter schoongemaakt en het gaasfiltertje vervangen, (ik houd niet zo van die spannende momenten)
gaasfilter kan je gewoon wassen...
Afbeelding
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

gaasfilter kan je gewoon wassen...[/quote]

ja maar hij was een beetje los aan de rand en wat kost nou zoon filtertje,
beter even goed doen toch.
snelwyn
4T-MSB regular
Bezit: Honda TT c50

Bericht door snelwyn »

Mandarijn schreef:
Terpentine gebruik je om je kwast mee schoon te maken.. Diesel werkt beter+ dat als je zoveel gruis als jij in je blok hebt je beter even alles los kan maken want dat gruis krijg je er niet allemaal uit met spoelen!
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:
ozzie
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: 2 schattige C50-jes, metalic zwart, en nl turf groen
Contacteer:

Bericht door ozzie »

kopje binnen?? aardig ding ofniedan zoals ze hier zeggen ughhm. 8-)
had effe gezegt had je nog wel een filtertje van mij in je pakje geprutst. trouwens soest he gewoon effe naar leertouwer. nog steeds aardige lui daar hoorde ik al net als vroeger als ik weer eens aan de bali stond, maar niet heus...... :x :x
hoe harder ik rijd hoe korter ik vervuil
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

ja ik heb hem er ook al op zitten alleen hij wil nog niet echt lopen,
afstelling denk ik,
er zit een nieuw filtertje in :),
ja daar hebben ze nog nooit van klantvriendelijkheid gehoord
dus voor de viertakt naar rovaza :P
SingaBernd
4T-MSB addict
Bezit: Honda SS50 en C50

Bericht door SingaBernd »

Rovaza is top! is niet bedoeld als sluikreclame. maar heb nu al 2 keer mijn brommers daar gebracht voor onderhoud en het is gewoon goed. geen gelul, gewoon netjes. zijn er problemen dan word je keurig gebeld en word er gevraagd of een reparatie wel of niet gedaan moet worden. Niet zoals bij Leertouwer dat je je brommer komt halen en dat ze een lulverhaal houden en dat ze er allemaal onzin onderdelen hebben opgezet zonder jouw toestemming!

Zo, dat is dat :)
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

SingaBernd schreef:Rovaza is top! is niet bedoeld als sluikreclame. maar heb nu al 2 keer mijn brommers daar gebracht voor onderhoud en het is gewoon goed. geen gelul, gewoon netjes. zijn er problemen dan word je keurig gebeld en word er gevraagd of een reparatie wel of niet gedaan moet worden. Niet zoals bij Leertouwer dat je je brommer komt halen en dat ze een lulverhaal houden en dat ze er allemaal onzin onderdelen hebben opgezet zonder jouw toestemming!

Zo, dat is dat :)
ja daar ben ik het helenmaal mee eens ook al koop je niks bij rovaza je wordt gewoon super geholpen, en je staat geen uren in de rij zoals bij leertouwer,maarja met de 2 takt heb ik geen keuze.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Onderhoudsbeurtjes kan je ook zelf leren :) Klepjes stellen, onsteking stellen, bandjes oppompen en een vers likje olie erin. Dan nog remmetjes controleren en beetje je gaskabel, remkabel inolieën. Werkt je verlichting? Check, check, check. Klaar :)

Scheelt je een hoop geld aan het einde van de rit, je hoeft het enkel maar één keer te proberen vanuit de FAQ.
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

Edo schreef:Onderhoudsbeurtjes kan je ook zelf leren :) Klepjes stellen, onsteking stellen, bandjes oppompen en een vers likje olie erin. Dan nog remmetjes controleren en beetje je gaskabel, remkabel inolieën. Werkt je verlichting? Check, check, check. Klaar :)

Scheelt je een hoop geld aan het einde van de rit, je hoeft het enkel maar één keer te proberen vanuit de FAQ.
de onderhouds beurtjes lukken wel hoor :wink:
alleen nu heb ik hem een beetje lopend alleen hij blijft maar roken,
er zitten nieuwe pakkingen een nieuwe zuiger in een goede cilinder
en een kop waar ik van uit ga dat deze goed is (?)
dus hoe kan dat roken nog meer komen,
en hij loopt ook een beetje moeilijk
al ik hem al gestart krijg blijft hij bij het gas geven een beetje rommelen en pruttelen hoe komt dit?

een linkje hoe die loopt: http://nl.youtube.com/watch?v=j7Adnn-kD ... annel_page

alvast bedankt
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Klinkt als een koude motor die de choke nodig heeft.

En anders als een motor die te arm staat, een carb vol prut of water heeft of een gare bougie. Kijk eens wat voor kleur je bougie heeft. En kijk eens hoe hard de punten vonken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie