achterbrugbussen demonteren
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50 en C50
achterbrugbussen demonteren
Beste mensen,
Zoals de titel als zegt, ik wil de achterbrugbussen van mijn C310 Demonteren, hoe doe ik dit ? gewoon eruit rammen? volgens mij zit dit geperst, dus voordat ik erop los ga slaan, zijn alle tips welkom !
Ik hoor het wel !
Groetjes,
Bernd
Zoals de titel als zegt, ik wil de achterbrugbussen van mijn C310 Demonteren, hoe doe ik dit ? gewoon eruit rammen? volgens mij zit dit geperst, dus voordat ik erop los ga slaan, zijn alle tips welkom !
Ik hoor het wel !
Groetjes,
Bernd
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
ik heb er een tool voor, een buisje wat precies op de buitenkant van de bus valt maar net binnen de brug, dan kan je hem er uit rammen.
bij mijn bakbrom heb ik wel eens bij een niet zo gewillige bus de "kern" aan een boutje gelast en zo er uitgetrokken en de "mantel" met een schroevendraaier er uit getikt(schr. tussen "mantel"en brug plaatsen tot ie naar binnen plooit.)
bij mijn bakbrom heb ik wel eens bij een niet zo gewillige bus de "kern" aan een boutje gelast en zo er uitgetrokken en de "mantel" met een schroevendraaier er uit getikt(schr. tussen "mantel"en brug plaatsen tot ie naar binnen plooit.)

-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Kom je hiermee verder?
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=68
http://viertakt.messageboard.nl/forum3/ ... c.php?t=68
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
ja maar sons wil je wel je mooie poedercoat bewarenRon schreef:Ik kreeg de bus er eerst met geen mogelijkheid uitgedrukt in de bankschroef of uit getikt met een bankhamer.
Heb toen met een campinggas brandertje de brug wat verhit en ik kon ze er zo heel makkelijk uit tikken.
Dus warm stoken die handel.

-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
Mmm, ik heb even staan branden, begon nogal naar rubber te ruiken, logisch, maar het eruit tikken ging niet echt.
hoelang moet je het ongeveer warm stoken en waarmee tik je het eruit? nog 'nablussen' met WD40 of iets dergelijks of alleen maar warm stoken en eruit rammen? om de bus heen stoken of echt op de bus zelf ?
hoelang moet je het ongeveer warm stoken en waarmee tik je het eruit? nog 'nablussen' met WD40 of iets dergelijks of alleen maar warm stoken en eruit rammen? om de bus heen stoken of echt op de bus zelf ?
Metaal zet uit als het heet wordt, dus de buiten kant moet uitzetten je moet dus de achterbrug om de bus heet stoken.
Ik heb met een dop die iets kleiner dan de diam was van de bus de bus er uit kunnen slaan met een zware hamer en de brug goed laten dragen op de bankschroef. De bankschroef zover opendraaien dat de bus er net door gaat.
succes
Ron
Ik heb met een dop die iets kleiner dan de diam was van de bus de bus er uit kunnen slaan met een zware hamer en de brug goed laten dragen op de bankschroef. De bankschroef zover opendraaien dat de bus er net door gaat.
succes
Ron
keep them roling
-
SingaBernd
- 4T-MSB addict
oke, heb even staan boren. 1 bus ging er uiteindelijk uit ( na veel moeite) de ander heb ik zo lang staan boren en rammen dat uiteindelijk alleen de binnenbus en een groot deel van het rubber weg is. de buiten bus zit er dus nog in. Ik wilde gaan branden, Gas op, dus dat moet even een ander keertje.
Als ik het nu goed warm stook, kan ik dan de buitenbus er gemakkelijk uitslaan/pielen?
Als ik het nu goed warm stook, kan ik dan de buitenbus er gemakkelijk uitslaan/pielen?