Blok SS50 ratelt

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Marko
4T-MSB beginner

Blok SS50 ratelt

Bericht door Marko »

Mijn volledig 100% originele SS50z k3 uit 1978 start gemakkelijk, rijdt mooi 60, maar hij maakt wel een ratelend geluid wat rond het carter het best te horen is. Op het moment heb ik geen gereedschap thuis, maar weet iemand wat het zou kunnen zijn? Distributieketting?
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

distributie, en anders je klepperts
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Marko
4T-MSB beginner

Bericht door Marko »

Nah de koppeling is nog goed, en dat ding heeft maar rond de 27000 gereden...

Ik ga hem morgen openknallen, en als ik dan een versleten ketting aantref gooi ik er een nieuwe van dat bedrijf dat rijmt op Beerbouwer in Soest in.
Marko
4T-MSB beginner

Bericht door Marko »

Nou, ik merkte het geluid een week geleden voor het eerst op, maar dat was maar zacht getik. Vervolgens ben ik er op blijven rijden, tot het het ontzettende geratel is wat ik nu waarneem. Ik ben bang dat er niet gek veel meer van dat kettinkje over is, maar ik zal kijken of ik hem kan stellen.
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

Marko schreef:Nou, ik merkte het geluid een week geleden voor het eerst op, maar dat was maar zacht getik. Vervolgens ben ik er op blijven rijden, tot het het ontzettende geratel is wat ik nu waarneem. Ik ben bang dat er niet gek veel meer van dat kettinkje over is, maar ik zal kijken of ik hem kan stellen.
hopen dat ie niet over je oliepomptandiwle heen ratelt. daar wordt je blokje , krukas , ditsributie niet beter van
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
Marko
4T-MSB beginner

Bericht door Marko »

Ik kieper de olie er wel uit, kijken of er glittertjes in zitten. Zo ja, dan ga ik me toch echt zorgen maken. Zo nee, ;D
MakSS
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door MakSS »

het veertje waarmee je zuigerpen vastzit in de zuiger....
die kan kapot zijn gegaan waardoor het gaat schrapen/ratelen..

heb ik vandaag ook bij mijn brommer geconcludeert.
ook meteen dikke vette krassen in de cilinder.
dus weer 50cc er op gezet.
en nu klinkt ''ie weer vertrouwd.
Afbeelding Rat Bike
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Olie uit je blok laten lopen is niet altijd betrouwbaar heb ik ontdekt. Ik heb ook hoop geneuzel gehad met me bromkees en als ik de olie eruit liet lopen zag het er schoon uit. Toen ik me carters echter splitste trof ik echt een slachtveld van slijpsel aan dat was blijven liggen terwijl de olie eruit was gespoeld. Rateltje kan dus van alles zijn, als het een klein rateltje is moet je aan simpele dingen als distributie en kleppen denken. Maar bij de wat stoerdere ratels moet je maar even aan je drijfstang trekken :P
Marko
4T-MSB beginner

Bericht door Marko »

Distributie aangespannen en het is gelijk een stuk minder, nadat ik de olie er uit liet lopen waren ook geen glitters aanwezig. 't is mijn dagelijks vervoer he, dus tot hij harder gaat klagen laat ik het maar voor wat het is.

Trouwens, nu ik hier toch al zit, wanneer ik aan het optrekken ben, net voordat hij het toerental bereikt waarbij ik schakel naar de volgende versnelling, begint er iets te trillen en het veroorzaakt een flink geluid. Alleen bij een specifiek, vrij hoog toerental dus... Ik kan het geluid niet echt lokaliseren, maar het zit in ieder geval niet in het blok... Heeft iemand dit eerder gehad?
Plaats reactie