SS50

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
jeroenvd
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jeroenvd »

fs1tom schreef:Mooie SS! Welke opleiding doe je op de HTS? Ik zit op autotechniek (heb eerst WTB gedaan) :P
Technische Bedrijfskunde, 3de jaar. Er zitten best veel mensen uit Arnhem en omstreken op dit forum geloof ik.

NIX schreef:Wat voor kop zit erop? Toevallig een C70 kop en daardoor te weinig compressie?
Ik geloof gewoon een originele 50cc kop. Toch Niek? :roll:
Op de een of andere manier zit dat sproeier verhaal me niet helemaal lekker, vooral omdat dat een logische oorzaak is en omdat ie soms als je ineens volgas geeft echt inzakt(wat ik eerder al omschreef). Maargoed, volgende week ook de ontsteking en het vliegwiel ns vervangen, om dat ook uit te sluiten...
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Kraantje ook nog gechecked? En ook eens de carb aan het slangetje gehangen zonder vlotterbak om te zien of het wel vlot de carb in stroomt?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
jeroenvd
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jeroenvd »

Ja benzinekraantje wel gecontroleerd, stroomt goed door. We hebben het niet zonder vlotterbakje geprobeerd, maar de pakking van het vlotterbakje was v/d week bij het verwisselen van een sproeier lek geraakt. Het vlotterbakje stroomde toen meteen over dus daar zal het probleem dan ook niet liggen lijkt me... Bovendien kan ik rustig 10km volgas rijden(alleen is volgas maximaal 40km/u en duurt t een paar kilometer voordat je dat haalt).
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

originele 50 kop ja...

benzine kraan is helemaal goed(handig even een doorzichtige benzine slang even gemonteerd zodart we de carb naar voren kunnen draaien... hmm lijkt niks door te komen dus losgetrokken en ik me mond er aan om door te blazen... hoppa hele mond vol peut :lol: dus die deed het meer als goed)

en de sproeier is misschien wel niet optimaal waardoor die wat stottert, maar dat veroorzaakt nooit het probleem, dat er gewoon geen pit in zit...

van de week gaan we verder proberen, en ik denk dat mijn pa dan ook wel even tijd heeft om te kijken...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Bodemjager
4T-MSB beginner

Bericht door Bodemjager »

Niek schreef:
Bodemjager schreef:mooi SS50!
mijn buurjongen heeft precies dezelfde gehad, geloof dat het blok alleen een beetje gaar was.
heeft de zijne geloof ik al enkele jaren geleden verkocht
Die was qua uiterlijk echt niet in deze staat ;)
dat is waar, hij was niet zo mooi meer (zacht uitgedrukt)
jeroenvd
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jeroenvd »

NIX schreef:Laat maar weten als ie het weer goed doet en wat het nou was.
Nou, vandaag hebben Niek en ik verder gesleuteld. We hebben de grondplaat en het vliegwiel vervangen. En het hielp! :shock:
Wat het precies was daar zijn we nog niet helemaal uit, maar ik denk(net als Niek zijn vader) dat het vliegwiel niet goed op het spietje was geplaatst waardoor het ontstekingstijdstip niet goed kon worden afgesteld. Het spietje dat op de krukas zat was ook helemaal 'versleten', hij zat zeg maar gelijk met de krukas en stak niet meet uit.

Anyway, hij trekt beter en loopt harder. Volgende week nog ff de puntjes op de i zetten(ontsteking nogmaals, carb afstellen, kleppen, distributie spannen, tandwielverhouding weer aanpassen).

:lol:
Plaats reactie