dx90 naar semi

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Geert
Frequent 4T-MSB visitor

dx90 naar semi

Bericht door Geert »

ik had een vraag aangezien ik een dx 90 blokje gekocht heb voor mijn ot dax.
En dat blok heeft handkoppeling. Nu heeft een dax dus geen hendel voor een handkoppeling. Dus zat ik eigenlijk te denken: waarom gooi ik niet gewoon mijn semi erop van mijn oude blokje? Dus nu de vraag is dit mogenlijk en wat moet er dan allemaal over gezet worden? En de tweede vraag is ofdat ik niet wat meer over toeren zou gaan draaien met de semi koppeling?
John Deere DAX
Afbeelding
daxus
4T-MSB beginner

Bericht door daxus »

kan je niet gewoon een stuurschakelaar van een ss nemen aan de linkerkant? ff de draadjes vastmaken enzo, en je hebt een handkopellingshendel.. ik weet niet of t past maar lijkt me wel eigenlijk. hoef je ook niks om te bouwen. hou er wel rekening mee dat je je verzekering wel aan moet passen van semi naar hand.
geld is beter dan armoede, al was het maar om financiele redenen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Vervangen:
Rechterkap
Schakelas
Koppeling
Bus
Primaire tandwielen

Ik denk wel dat je moeilijk z'n vrij gaat vinden als die nu tussen 1 en 2 zit.

Als ie nu meer toeren maakt kun je gewoon je kettingwielen aanpassen. Achter 1 of 2 kleiner of voor eentje groter.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
snelwyn
4T-MSB regular
Bezit: Honda TT c50

Bericht door snelwyn »

ik heb het ook gedaan met een vergelijkbaar blok(ZC100).
Zou als ik jou was zoeken naar een koppelings unit van een NT c90, deze heeft drie platen en kan dus wat meer vermogen hebben! Heb het eerst is geprobeerd met die van een c50, maar dat was net een scooter en niet echt een suc6 dus!
Oja en als je idd een schakel patroon hebt zoals Henk Jan dat noemde is het minder aan te raden... vaak gaan die al bij immi al lastig in de neutraal en dan al helemaal!
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:
Plaats reactie