hoi ik heb een vraagje.
de koplamp en het achterlicht is dat op accu aangesloten want dat zij de verkoper maar ik denk zelf dat het gewoon op de onstekingsspoel is.
iemand die het weet
alvast bedankt
bedrading dax
-
Poging22
- 4T-MSB beginner
- Contacteer:
Voor OT Honda Dax zijn normaal het voorlicht, achterlicht en de tellerverlichting op de lichtspoel aangesloten. Het remlicht en neutraalindicator op de accu. Op de ontstekingsspoel zit normaal alleen de ontsteking. (voor puntenontsteking, van CDI heb ik geen verstand)
Als je m 2de hands gekocht hebt kan het door de verkoper natuurlijk ook anders zijn aangesloten. Das moeilijk te zeggen van achter de computer.....
Als je m 2de hands gekocht hebt kan het door de verkoper natuurlijk ook anders zijn aangesloten. Das moeilijk te zeggen van achter de computer.....
Genoeg van je meubels?....neem een rc helicopter!-
florens
- Frequent 4T-MSB visitor
Dat is de juiste draad voor je verlichting. Zie http://www.hondaheaven.org/Album-ST_wir ... t506V.html
Mag ik het draadje ff kapen?
Ik heb een OT Dax ST70 waar een Lifan 110 cc blok onder hangt. Nu heb ik de originele kabelbopom vervangen door een van een Jincheng oid met alle aansluitingen voor starter etc.
Ik heb alles aangesloten zoals het ook bij een auto werkt (en ik ook dacht dat het bij een Jincheng werkt), ofwel alles over de lichtspoel. Mijn vraag is, hoort dat ook zo?
In mijn geval laadt de accu namelijk niet of niet voldoende bij. Totdat uiteindelijk de electrische starte het niet meer doet, zeg maar.
Dus, klopt mijn aannname. En zo niet, hoe sluiten jullie dit aan? 8)
Ik heb een OT Dax ST70 waar een Lifan 110 cc blok onder hangt. Nu heb ik de originele kabelbopom vervangen door een van een Jincheng oid met alle aansluitingen voor starter etc.
Ik heb alles aangesloten zoals het ook bij een auto werkt (en ik ook dacht dat het bij een Jincheng werkt), ofwel alles over de lichtspoel. Mijn vraag is, hoort dat ook zo?
In mijn geval laadt de accu namelijk niet of niet voldoende bij. Totdat uiteindelijk de electrische starte het niet meer doet, zeg maar.
Dus, klopt mijn aannname. En zo niet, hoe sluiten jullie dit aan? 8)
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
Smith&Wesson - the original point and click interface
Koplamp en taillight red je niet over een accu, puur omdat dit 30W samen is met de traditionele gloelampen, Het laadvermogen naar de accu zal maar zo'n 3-5W max zijn.
Dit is net genoeg om je remlicht en je knippers bij te voeden.
Echter zal dit alles wel over de accu kunnen wanneer je overgaat tot Led verlichting. Deze consuminderen veeeeel minder stroom, zodat dat wel zou kunnen. Maar een LED koplamp heb ik nog niet op gelet of deze verkrijgbaar zijn.
Dit is net genoeg om je remlicht en je knippers bij te voeden.
Echter zal dit alles wel over de accu kunnen wanneer je overgaat tot Led verlichting. Deze consuminderen veeeeel minder stroom, zodat dat wel zou kunnen. Maar een LED koplamp heb ik nog niet op gelet of deze verkrijgbaar zijn.