Hey,
Ik rijd momenteel met de verhouding 15/38 en nu maak ik dus overtoeren . Ik rijd op een c50 met semi 3 bak , 72cc, vvv, 17mm valstroom .
Ik vroeg me af wat een betere verhouding is.... een groter achtertandwiel steken?
b.v.d
Tandwiel verhouding
-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
Groter achter maakt de verhouding lichter, dus meer overtoeren.
Kleiner achter of groter voor dus. Let bij groter voor wel op de hoeveelheid ruimte, dat je ketting niets raakt. Het is wel de makkelijkste manier om de verhouding aan te passen. Ook moet de ketting de juiste lengte overhouden. Kijk dus goed hoeveel stelruimte je overhebt.
Kleiner achter of groter voor dus. Let bij groter voor wel op de hoeveelheid ruimte, dat je ketting niets raakt. Het is wel de makkelijkste manier om de verhouding aan te passen. Ook moet de ketting de juiste lengte overhouden. Kijk dus goed hoeveel stelruimte je overhebt.
Mopetting is a crime
-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
Als de verhouding maar klopt. Er zal dan ook een heel klein achtertandwiel op zitten dan. 15 tands voor is heel normaal trouwwens. Ik heb 17 en dat gaat net goed.Willem-Jan- schreef:ja maar ik zie mensen met 72cc met voortandwiel 13/14 rijden...john schreef:als je overtoeren maakt niet he
Mopetting is a crime
-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
oh ja okDJ Pierre schreef:Als de verhouding maar klopt. Er zal dan ook een heel klein achtertandwiel op zitten dan. 15 tands voor is heel normaal trouwwens. Ik heb 17 en dat gaat net goed.Willem-Jan- schreef:ja maar ik zie mensen met 72cc met voortandwiel 13/14 rijden...john schreef:als je overtoeren maakt niet he
ik heb 38 achter .
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
De voor tandwielen zijn niet alleen goedkoper, maar ook makkelijk te krijgen. Ze zijn namelijk het zelfde als de MB en MT voor tandwieltjes, en die heeft elke wat grotere brommer boer wel. Voor een ander achter tandwiel moet je dan weer bij een 4takt toko zijn.nielspbr schreef:ik zou het eerst eens proberen met een 16 of 17 tands voortandwiel.(die zijn een stuk goedkoper dan achtertandwielen.)
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
ah beter dan rijd ik binnenkort wel ff naar jos dijkmanBrommert schreef:De voor tandwielen zijn niet alleen goedkoper, maar ook makkelijk te krijgen. Ze zijn namelijk het zelfde als de MB en MT voor tandwieltjes, en die heeft elke wat grotere brommer boer wel. Voor een ander achter tandwiel moet je dan weer bij een 4takt toko zijn.nielspbr schreef:ik zou het eerst eens proberen met een 16 of 17 tands voortandwiel.(die zijn een stuk goedkoper dan achtertandwielen.)
-
jaap.ackermans
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer: