Brommer loopt niet goed

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jolijn »

Dus alsof je de "magnetische energie" eruit slaat?? Waar gaat dat heen dan?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Die blijft erin. Alleen zit het magnetisme weer allemaal doorelkaar in plaats dat het allemaal 1 kant op wijst waardoor het 2 polen heeft.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
jasperdax

Bericht door jasperdax »

koop paarse bougie vonken, loopt hij ook meteen een stuk harder

laurah

groeten de masterdax uit hengelo met bruinzadel;) je weet wie ik ben
laurenspost
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door laurenspost »

NIX schreef:Hoe gek het ook klinkt, door een klap kan een magneet demagnetiseren. Blijkbaar heeft er al iemand op Kippies vliegwiel lopen rammen. Of op die van Laurens.

Maar ik heb er zelf nooit last van gehad. Ook niet toen ik zelf nog poelies los ramde bij gebrek aan een fatsoenlijke trekker.

WTF? Denk eerst even na voordat je iets zegt
4takt 4 laif
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Sorry? Kan er niemand op jouw poelie hebben staan rammen? Ook niet toen je brommer nog niet van jou was?

Even uitleggen wat je bedoelt.
laurenspost
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door laurenspost »

NIX schreef:Sorry? Kan er niemand op jouw poelie hebben staan rammen? Ook niet toen je brommer nog niet van jou was?

Nee lijkt me niet he. Hij deed het plotseling niet meer, daarnaast heb ik deze brommer nieuw gekocht afgelopen jaar.

Of zouden ze volgens jou zo grappig zijn om in de fabriek even los te gaan?
4takt 4 laif
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

laurenspost schreef:
NIX schreef:Sorry? Kan er niemand op jouw poelie hebben staan rammen? Ook niet toen je brommer nog niet van jou was?

Nee lijkt me niet he. Hij deed het plotseling niet meer, daarnaast heb ik deze brommer nieuw gekocht afgelopen jaar.

Of zouden ze volgens jou zo grappig zijn om in de fabriek even los te gaan?
Voor je chagrijnig gaat doen even het volgende:

We zitten hier met summiere info ons best te doen een goede diagnose te stellen. Dat zijn we niet verplicht, dat doen we vrijwillig. Jij bent degene met een probleem dat opgelost moet worden. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn en vriendelijkheid kost niets.

Als je een goed antwoord wil, moet je echt meer gegevens neerzetten dan alleen: hij doet het niet. Want dan moeten we gaan raden of aannames doen. Ik weet niet of het om een bamigeval gaat, om een 30 jaar oude machine (waar jan en alleman al op heeft staan beunen), om een verbouwd geval of een ori. Jij hebt het plaatje van je eigen brommer in je hoofd, ik niet. Mogelijk heb je het al eens gezegd, of staat ge brommer bij de plofponies, maar het werkt echt beter als je volledig bent met je info.

Dat sommigen (ik zeker niet uitgezonderd) wel eens lopen te geinen hier op het board en zelfs in jouw topics, betekent niet dat we het probleem niet serieus nemen. Ook kunnen er soms reacties gegeven worden op antwoorden van anderen. Zelfs in jouw topic.

Trek niet te snel je conclusies en wees een beetje aardiger. En zorg dat we weten over wat voor machine en setup het gaat. Dat is echt belangrijk om een beeld te krijgen van een probleem. Als je dat doet, blijft het gezellig en wordt mogelijk je probleem nog opgelost ook.
Hera62

Re: Brommer loopt niet goed

Bericht door Hera62 »

@ HJ: Nu doe je deze jongen toch iets te kort vrees ik... In de beginpost stond toch echt meer informatie dan alleen "hij doet 't niet".
laurenspost schreef:Hallo,

Ik heb een jincheng dax 70 cc en Ik heb het volgende probleem, mijn brommer loopt alleen wanneer ik hem met een behoorlijke vaart aanloop. Soms doet hij het wel met kicken en de andere keer weer niet.

Het volgende heb ik al gedaan;

Alle stekkers nagelopen;
CDI vervangen;
Bougie vervangen;
Bougiedop vervangen;
De draden naar mijn dodemansknop afgekoppeld.

Wat kan het dan verder nog zijn?

(etc.)
@ Laurens: Dit neemt niet weg dat 't geen kwaad kan om je lange tenen thuis te laten in dit forum... En niet meteen uit je slof te schieten als mensen een beetje off topic gaan. We kunnen het nu eenmaal niet laten (tenminste, sommigen van ons en ik sluit mezelf niet uit) ;)

En nu nog even mijn OT aanvulling: als 't probleem de vonk is (zoals je ergens in deze thread stelt) en bobien en CDI zijn in orde, dan zou ik m'n bedrading eens heel goed nakijken, dus niet alleen de stekkers. Een piepklein draadje dat gaar of gammel is kan grote gevolgen hebben.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Je hebt gelijk. Ik had natuurlijk naar pagina 1 terug kunnen gaan. Maar dat deed ik niet.
JGeerdink

Bericht door JGeerdink »

NIX schreef:Je hebt gelijk. Ik had natuurlijk naar pagina 1 terug kunnen gaan. Maar dat deed ik niet.
Misschien een tip voor de volgende keer omdat te doen, scheelt je een hele hoop type werk met die preek van je.
thomasinga
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door thomasinga »

Ik had btw wel verwacht dat iemand met meer dan 7000 posts dit probleempje wel zou herkennen... Ik heb precies hetzelfde probleem gehad nieuwe bougie en zo'n ding waar die in zit gekocht :wink: toen liep die weer als een trein, mr mischien dat het bij laurens iets anders is....
NIX
chaly addict

Re: Brommer loopt niet goed

Bericht door NIX »

laurenspost schreef: Het volgende heb ik al gedaan;

Alle stekkers nagelopen;
CDI vervangen;
Bougie vervangen;
Bougiedop vervangen;
De draden naar mijn dodemansknop afgekoppeld.
thomasinga
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door thomasinga »

wie zegt dat als je een bougie vervangt, dat dan de nieuwe het doet, miss. is hij ook wel kapot, nergers vanuit gaan! hoi
audi80audi80audi80audi80audi80audi80audi80a
Plaats reactie