Welke bougie?
Welke bougie?
Ik sta op het punt een nieuwe bougie te bestellen, welke is de beste voor mijn setup?
ST50E met 70cc en 50 kop. Ori OT carb 16mm en standaard nokkenas.
C6HSA of C8HSA? Of wellicht nog wat anders?
ST50E met 70cc en 50 kop. Ori OT carb 16mm en standaard nokkenas.
C6HSA of C8HSA? Of wellicht nog wat anders?
Mopetting is a crime
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
-
Willem-Jan-
- 4T-MSB addict
-
geurvreter
- Frequent 4T-MSB visitor
-
geurvreter
- Frequent 4T-MSB visitor
Eerst regel klopt redelijk, tweede heb je net omgedraaid.bob schreef:temperatuursgraad, C8 is voor meer hitte, meer cc/compressie, zodat de bougie niet verbrand maar schoonbrand.
heb je een te warme bougie brand die te niet schoon ee koude dan verbrand die, voor beide gevallen loopt die meer beroerd
Te warme bougie kan trouwens funest zijn als de motor daardoor gaat pingelen. In het ergste geval brandt er een gat in je zuiger.
Dus DJ Pierre: Probeer eerst eens een C7HSA. Mocht die te koud zijn, overweeg dan pas een C6HSA. 70cc met 50 kop heeft juist een wat hogere compressie
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Een 70cc met 50 kopje is een erg hete setup vanwege de hoge comperessie. Stop er een C7 in. Een C6 zou kunnen gaan pingelen. Vinden je zuiger en kruk lekker. Ik zou zelfs eerder een C8 erin doen dan een C6.
Hou die C6 lekker als reserve en rij er rustig aan mee als hij ooit nodig is om je thuis te brengen.
Hou die C6 lekker als reserve en rij er rustig aan mee als hij ooit nodig is om je thuis te brengen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.