klepseal bij inlaat

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

klepseal bij inlaat

Bericht door jaap.ackermans »

zit er die daar ook 1? bij mij niet, ksnap er niks van? bij de uitlaatpoort schuif je er een soort hulsje overheen waar je de seal inlegt, maar bij de inlaatpoort had ik er geen?

groete jaap
honda cr power
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Nee, alleen bij de uitlaatklep.. Bij je inlaatklep kun je dat ''dopje'' er ook niet afhalen, bij de uitlaatklep wel.
Ga heen en vereenvoudig u!
jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

ok danku

maar hoe komt t dat sommige mensen dan zeggen dat 'n SS50 geen olie verbruikt? want daar kan toch wel wat olie doorheen zo nu en dan......
honda cr power
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

In principe niet..
Ga heen en vereenvoudig u!
Henk Veen
4T-MSB regular
Bezit: C50c C50dv Novio

Bericht door Henk Veen »

Bij NT is Honda wel overgegaan tot het aanbrengen van 2 Seals. Voortschrijdend inzicht..?
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

volgens is de reden dat er bij de inlaatklep geen sealtje zit is dat deze minder snel slijt dan de uitlaatklep.
de uitlaatklep krijgt vooral veel te maken met hoge temperaturen en roet wat tussen de geleiding kan komen.
en de inlaat krijgt alleen een gekoelde benzine mengsel voor de kiezen.

en een nieuw klepsealtje scheelt meestal heel veel in het gebruik van olie. en dus ook tegen het roken uit de uitlaat.
meestal ben ik niet zo'n origineel purist maar als je het klepsealtje vervangt, gebruik dan een originele. een immitatie kan je na een goede 2 maanden weer vervangen. en een originele kost een goede 2 euro. (Of zijn die al weer duurder geworden :oops: )
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
jaap.ackermans
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

hmm ja oke

kheb die 1e er al opzitte, maar kweet nie of t honda was of niet.

kheb er wel nog 1 ligge van athena als die iig bij de pakkingset zit, is dat wel 'n goede?
honda cr power
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

jaap.ackermans schreef:hmm ja oke

kheb die 1e er al opzitte, maar kweet nie of t honda was of niet.

kheb er wel nog 1 ligge van athena als die iig bij de pakkingset zit, is dat wel 'n goede?
waarschijnlijk niet
maar als ie er al in zoit gewoon laten zitten en kijken hoelang die meegaat/ oftwel dat je brommer weer gaat roken
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
XL50deSeauje
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
Contacteer:

Re: re

Bericht door XL50deSeauje »

Eric schreef:Al zit het retour gat een stuk lager als de plek waar je seal zit gok ik dat een goeie pomp toch hard genoeg kan pompen dat die klep in een laag olie komt te staan. Als hij niet onder de olie komt te staan dan zal het wel zijn omdat daar VEEL meer olie langs komt.
Eigenlijk zou ik graag een doorzichtig kopdekseltje willen om te zien hoe hoog de olie nou komt.
Maar er is echt no way dat de olie zo hoog komt dat hij ook de inlaat onder de olie zet. Daar zal het een beetje spetteren.
Toevallig hebben Nitelife en ik vanmiddag getest met een doorzichtig kopdekseltje :D
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Eric schreef:
XL50deSeauje schreef:
Eric schreef:Al zit het retour gat een stuk lager als de plek waar je seal zit gok ik dat een goeie pomp toch hard genoeg kan pompen dat die klep in een laag olie komt te staan. Als hij niet onder de olie komt te staan dan zal het wel zijn omdat daar VEEL meer olie langs komt.
Eigenlijk zou ik graag een doorzichtig kopdekseltje willen om te zien hoe hoog de olie nou komt.
Maar er is echt no way dat de olie zo hoog komt dat hij ook de inlaat onder de olie zet. Daar zal het een beetje spetteren.
Toevallig hebben Nitelife en ik vanmiddag getest met een doorzichtig kopdekseltje :D
En? Of zag je nog geen ruk doordat het laasje teveel bespettert werd door de olie'?
je ziet genoeg, ook dat het zeker 20sec duurt voordat er olie tegen het glaasje aan wordt geschept... hebben die gasten die altijd beweren dat je rustig weg moet rijden toch een puntje te pakken :D

je blijft eigelijk alleen wat zien als die stationair draait, olie zakt wel weg maar als je 10k tpm draaid spat er teveel tegenaan... wel een mooi gezicht :D
TWD for life!
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

Eric schreef:
nitelife schreef:
Eric schreef:
XL50deSeauje schreef:
En? Of zag je nog geen ruk doordat het laasje teveel bespettert werd door de olie'?
je ziet genoeg, ook dat het zeker 20sec duurt voordat er olie tegen het glaasje aan wordt geschept... hebben die gasten die altijd beweren dat je rustig weg moet rijden toch een puntje te pakken :D

je blijft eigelijk alleen wat zien als die stationair draait, olie zakt wel weg maar als je 10k tpm draaid spat er teveel tegenaan... wel een mooi gezicht :D
dat het even duurt dat de olie boven is wist ik al een tijdje. Dat kan je ook horen als je een normale uitlaat hebt :D .
Maar hieruit begrijp ik dat er niet echt een laag olie in de kop komt te staan?
helaas niet lang genoeg voor getest maar ik ga er niet van uit.. je cilinder + kop staat niet voor niets schuin op het oliecarter.. vandeweek ga ik een netter kapje maken en deze x met pakking monteren, dan kunnen we zien wat het doet :D .
TWD for life!
Plaats reactie