Vet en stekkertjes voor bedrading

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
wim
Frequent 4T-MSB visitor

Vet en stekkertjes voor bedrading

Bericht door wim »

Ik ben bezig met de restauratie van mijn C.
Eind van de week ga ik de boel weer in elkaar zetten. Mits mijn Voorvork op tijd terug is van de straler.

Nu is de bedoeling dat ik bij montage de bouten en moeren met vet in elkaar wil zetten.
Weet iemand welk vet ik het beste kan gebruiken (kopervet, kogellagervet??)

Heeft iemand nog tips.

Oh ja weet iemand waar ik de orginele stekkertjes voor de kabelboom kan krijgen? Ik wil namelijk gelijk extra massa draden trekken voor een goede massa i.v.m. de verrichte spuitwerkzaamheden.

Kijk ook op: http://wim-vandijk1.magix.net/
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Kopervet gebruik je op blokdelen en met name op en om de cilinder. Is een soort van hittebestendig vet. Verder kun je voor bouten en moeren prima kogellager- grafiet- consistentie- of smeervet gebruiken. Ik kocht laatst bij Loef stekkertjes in de juiste maat. Die zijn een pietsje kleiner dan wat je bij de meeste automaterialenzaken krijgt. Zal bij een goede japanse motorenzaak ook moeten lukken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
DR Monkey
4T-MSB regular

Bericht door DR Monkey »

Posh Japan heeft een heel erg mooi stekkertjes assortiment.
Het is alleen heel erg jammer dat er bijna niets van terug te vinden is op de site van hun ,en in hun catalogus.
Allerlei draadboomstekkers,verlichtingstekkers,en onstekingsdraadboom stekertjes en verloopjes hebben ze.
Zitten meestal in paartjes van 5 of 10 verpakt.

In Nederland verkoopt Daxdodo het als het goed is.
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Rovaza heeft ook de juiste Japanse stekkertjes, ze hebben ook CDI en spanning regelaar stekkers.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
Ettie
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Ettie »

Ik zou als ik jou was die stekkertjes bestellen op http://www.rickdonkers.nl/catalog/.

Die staat ook altijd op autobeurzen en daar haal ik zelf stekkertjes e.d. voor mijn oldtimer. Gigantisch assortiment en hij heeft ook de juiste stekkertjes voor Honda.
---------------------
Smith&Wesson - the original point and click interface
R-onald
4T-MSB regular

Bericht door R-onald »

zorg er alleen wel voor dat je er niet te veel vet op smeerd, heb ooit is gelezen dat het dan kan gebeuren dat di er als het waren weer uit gedrukt word naar een tijd.
DR Monkey
4T-MSB regular

Bericht door DR Monkey »

Ettie schreef:Ik zou als ik jou was die stekkertjes bestellen op http://www.rickdonkers.nl/catalog/.

Die staat ook altijd op autobeurzen en daar haal ik zelf stekkertjes e.d. voor mijn oldtimer. Gigantisch assortiment en hij heeft ook de juiste stekkertjes voor Honda.

Hele goeie ken hem wel maar nooit aan de broer van Koen Donkers gedacht.
Ook indd een hele goeie tip.
wim
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door wim »

Hallo,

Ik heb jullie info ter harte genomen, gelijk de leveranciers van betreffende stekkertjes in mijn lijst van favorieten gezet.

Gisteren mijn frame in 3 lagen aflak gespoten
Vandaag mijn stuurtje en achterbrug in de 3 de laklaag gezet (was niet helemaal naar mijn zin).
Ook heb ik het kontje van mijn frame weer oud hollands wit gespoten (3 lagen). Morgen hoop ik het kontje af te spuiten met 2 lagen blanke lak.
Nu nog ff wachten op mijn voorvork (ligt nog bij de straler) dit i.v.m. problemen met gronderen icm met de orginele poedercoatlaag (vrat elkaar op). Gelukkig zet de straler mijn voorvork gelijk in de epoxy primer. Dus ff glad schuren met waterproof en aflakken maar met de wijzonol industrie lak RAL 6000 hoogglans.

Eind v/d week zal ik mijn foto album weer updaten.

Zie

http://wim-vandijk1.magix.net/
Soichiro
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: CGM114 C102 C320S CT90 K1 SL70 CL50 SS50M[Export] QA50 XR70 C50H CB50K1 TL125S TL50 CT50 Fatcat S2000

Bericht door Soichiro »

Minder lagen is veel mooier!!
Plaats reactie