Brommer start moeilijk.

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Brommer start moeilijk.

Bericht door Jolijn »

Dat mijn C moeilijk start als het koud is is niets bijzonders geloof ik. Vooral als ik er een paar dagen niet op gereden heb, sta ik soms wel een paar minuten te trappen voor ie start.. hoe komt dat?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Had jij niet laatst ook zo'n vraag? Volgens mij hoef jij alleen de kleppen en punten even te (laten, niet seksistosch bedoeld) stellen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jolijn »

Nee dat was een andere vraag. Maar het is toch in het algemeen zo dat brommers moeilijk starten in de kou? Daar ben ik benieuwd naar.
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Als je carb en choke goed zijn moeten ze zelfs bij -30 in 1 of 2 trappen lopen, eigenlijk.
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Mijn bami blok met bami carb start zelfs met dit weer zonder choke in max 3 keer kicken. Ik zou de choke niet eens kunnen gebuiken al zou ik dat willen, omdat de carb met een verkeerd om gemonteerd SS spruitje (om hem op een OT C90 aanzuig balg aan te kunnen sluiten) zo ver achter de beenkap van mijn Cee zit dat ik er niet eens bij kan. En hij staat ook niet in een verwarmde schuur ofzo, meestal staat ie gewoon buiten onder een afdakje.

Dus nee, niet alle brommers starten moeilijk met kou.

Aan mijn verhaal heb je natuurlijk helemaal niks, want ik zou ook geen oplossing weten voor jou probleem.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
SBloke
4T-MSB regular
Bezit: BMW R1100GS

Bericht door SBloke »

m'n motor start ook moeilijker met koud weer...
Choke geheel open en hij start bij de 1e of 2e poging.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Mijn choke is een accesoire, zit er voor de looks. Maar hij start wel altijd meteen..

Dat je brommer slecht start heeft waarschijnlijk met je carb te maken, aangezien hij ook enorm rookt de eerste paar minuten.
Ga heen en vereenvoudig u!
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jolijn »

Oke oke, dus ik moet vaker mijn choke gebruiken. Maar dat was eigenlijk mijn vraag niet. Ik wil weten wáárom hij dan zo slecht start en ik mijn choke moet gebruiken. (Moet ik die dan helemaal open trekken eigenlijk? En wanneer moet ie weer "uit" )...
Wat gebeurt er IN die brommer dat ie zo moeilijk doet?
ger
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door ger »

Door de kou slaat de benzine van het gasmengsel neer op de koude cilinder ( condens) , hierdoor is het brandbare gas veel te arm.
Vandaar de choke, je knijpt de lucht toevoer een stuk af , waardoor je een rijk mengsel krijgt en je moter blijft lopen als ie koud is.
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

en dan is het meestal met 1 kick lopen, paar tellen laten lopen en dan kan de choke er wel weer vanaf :P
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Het verschilt per brommer wanneer de choke eraf kan. Dat moet je zelf even uitvogelen. sommige brommers moet je direct na het aanslaan de choker er al afgooien omdat ze anders afslaan, anderen moet je in de 1 met choke optrekken omdat ie anders niet van z'n plek komt of niet op het gas wil reageren. In elk geval is het niet nodig om kilometers met de choke te blijven rijden. Je kunt stellen dat wanneer de brommer een beetje fatsoenlijk op het gas reageert, je het eens zonder choke lunt proberen. Slaat ie zowat af, dan moet de choke er nog even op.
Jolijn
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Jolijn »

Oke bedankt! Dat wilde ik allemaal even weten.
edho
4T-MSB addict
Bezit: S90 zwart 1965
SS50 1978/80

Bericht door edho »

Mijn C start makkelijk, maar altijd bij koude motor chokehandel omhoog. Anders wordt je moe.
Als hij/ze (is een ctje m of v) loopt binnen 5 seconden handeltje weer terug, eerste minuut nog wel een beetje op gas houden anders slaat hij nog wat snel af.
.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je had.
bender
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door bender »

heerlijk, dan sta je op school.. al die idioten met hun nep-motor 2t monsters met startproblemen, 1 kickje met de honda en huppa.
Run through with this great power
roow
4T-MSB zombie

Bericht door roow »

bender schreef:heerlijk, dan sta je op school.. al die idioten met hun nep-motor 2t monsters met startproblemen, 1 kickje met de honda en huppa.
indd. dinsdag op school ook, in de tijd dat ik het slot van m'n brommer aan het halen was, helm op, handschoenen aan etc. was er een gozer aan het electro-starten en nog was die niet weg. :lol:
Plaats reactie