Brommer start moeilijk.
Brommer start moeilijk.
Dat mijn C moeilijk start als het koud is is niets bijzonders geloof ik. Vooral als ik er een paar dagen niet op gereden heb, sta ik soms wel een paar minuten te trappen voor ie start.. hoe komt dat?
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Mijn bami blok met bami carb start zelfs met dit weer zonder choke in max 3 keer kicken. Ik zou de choke niet eens kunnen gebuiken al zou ik dat willen, omdat de carb met een verkeerd om gemonteerd SS spruitje (om hem op een OT C90 aanzuig balg aan te kunnen sluiten) zo ver achter de beenkap van mijn Cee zit dat ik er niet eens bij kan. En hij staat ook niet in een verwarmde schuur ofzo, meestal staat ie gewoon buiten onder een afdakje.
Dus nee, niet alle brommers starten moeilijk met kou.
Aan mijn verhaal heb je natuurlijk helemaal niks, want ik zou ook geen oplossing weten voor jou probleem.
Dus nee, niet alle brommers starten moeilijk met kou.
Aan mijn verhaal heb je natuurlijk helemaal niks, want ik zou ook geen oplossing weten voor jou probleem.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Oke oke, dus ik moet vaker mijn choke gebruiken. Maar dat was eigenlijk mijn vraag niet. Ik wil weten wáárom hij dan zo slecht start en ik mijn choke moet gebruiken. (Moet ik die dan helemaal open trekken eigenlijk? En wanneer moet ie weer "uit" )...
Wat gebeurt er IN die brommer dat ie zo moeilijk doet?
Wat gebeurt er IN die brommer dat ie zo moeilijk doet?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Het verschilt per brommer wanneer de choke eraf kan. Dat moet je zelf even uitvogelen. sommige brommers moet je direct na het aanslaan de choker er al afgooien omdat ze anders afslaan, anderen moet je in de 1 met choke optrekken omdat ie anders niet van z'n plek komt of niet op het gas wil reageren. In elk geval is het niet nodig om kilometers met de choke te blijven rijden. Je kunt stellen dat wanneer de brommer een beetje fatsoenlijk op het gas reageert, je het eens zonder choke lunt proberen. Slaat ie zowat af, dan moet de choke er nog even op.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
indd. dinsdag op school ook, in de tijd dat ik het slot van m'n brommer aan het halen was, helm op, handschoenen aan etc. was er een gozer aan het electro-starten en nog was die niet weg.bender schreef:heerlijk, dan sta je op school.. al die idioten met hun nep-motor 2t monsters met startproblemen, 1 kickje met de honda en huppa.