CB50F moet lukkenSBloke schreef:Ik doelde op die omweg via Duitsland ja....chaly-dude schreef:Nee inderdaad, en Sbloke, een motorkeuring kost 70 euro.XL50deSeauje schreef:Met een frame zonder papieren:SBloke schreef:....je gaat een CB50 op motorplaat zetten? Dat wil ik zien. (En vooral het hele verhaal erachter met kosteplaatje, als het is gelukt.)bonjour schreef:Me oude brommertje moest dus maar eens op motorkenteken gezet worden op de een of andere manier.![]()
Geen kans
dan nog kenteken plaat laten maken, kom je ongeveer op 100 pleuro uit.
een normale keuring ismet CB's en de andere staande cylinders tot motorfets is met 70 euro niet gedaan... bij mijn weten.
Honda CB50j --> 80j *klaar* --> 125T
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Re: Honda CB50j --> 80j
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
Honda CB
Idd is eigenlijk niet mogelijk... of je wil ervoor betalen...
ik zelf ben wel maar 100 euro en 'n beetje meer kwijt geweest voor mijn cb op motorkenteken te krijgen mja deze had motorpapieren...
Maarre veel succes met je opbouw, ben benieuwd wat je allemaal nog d'r mee gaat doen...
wat voor uitlaat enz? - die kitaco die je nu hebt?
greetz Wouter
ik zelf ben wel maar 100 euro en 'n beetje meer kwijt geweest voor mijn cb op motorkenteken te krijgen mja deze had motorpapieren...
Maarre veel succes met je opbouw, ben benieuwd wat je allemaal nog d'r mee gaat doen...
wat voor uitlaat enz? - die kitaco die je nu hebt?
greetz Wouter
Och, kwa keuren... we zien wel... ik maak me dr niet druk om, als het echt veel gaat kosten ( zeg 500 + ) dan vind ik het misschien wat gek worden. Maar och, dan laat ik de auto wel een paar keer meer staan
Ook ga ik meer rijden met de CB, laat ik de auto en de cbr wat vaker staan.
Dus uiteindelijk zal het zich wel terug verdienen, mja, het is en blijft een hoop geld..
Maargoed, daar wil ik nog ff niet aan denken
Eerst dat ding maar is goed in elkaar zetten.
Bovendien staat het voor mij al vast dat ik dit brommertje NOOIT meer weg doe, dus och.... 1x 500 euro betalen, en levenlang plezier ervan..
Hobby's heb je niet om rijk van te worden..
Maargoed...
Ik heb de orginele (onbegrensde) uitlaat nog liggen, en die gaat er onder als hij naar de keuring moet, dan weet ik zeker dat dat ook goed is.
Daarna zal de Kitaco eronder gaan, orginele uitlaat wil ik ook zuinig mee doen.
En mocht het echt niet lukken om dit op motor kenteken te krijgen kan ik er altijd nog voor kiezen op brommerkenteken.
Maar dat liever niet, boete's worden al hoger, en constant 45 rijden op het fietspad kan ik toch niet...
Het blokje heeft het dan ook duidenlijk niet naar zijn zin..
Mgoed, ik zie het allemaal wel als het zover is, het komt in ieder geval goed..
Ook ga ik meer rijden met de CB, laat ik de auto en de cbr wat vaker staan.
Dus uiteindelijk zal het zich wel terug verdienen, mja, het is en blijft een hoop geld..
Maargoed, daar wil ik nog ff niet aan denken
Eerst dat ding maar is goed in elkaar zetten.
Bovendien staat het voor mij al vast dat ik dit brommertje NOOIT meer weg doe, dus och.... 1x 500 euro betalen, en levenlang plezier ervan..
Hobby's heb je niet om rijk van te worden..
Maargoed...
Ik heb de orginele (onbegrensde) uitlaat nog liggen, en die gaat er onder als hij naar de keuring moet, dan weet ik zeker dat dat ook goed is.
Daarna zal de Kitaco eronder gaan, orginele uitlaat wil ik ook zuinig mee doen.
En mocht het echt niet lukken om dit op motor kenteken te krijgen kan ik er altijd nog voor kiezen op brommerkenteken.
Maar dat liever niet, boete's worden al hoger, en constant 45 rijden op het fietspad kan ik toch niet...
Het blokje heeft het dan ook duidenlijk niet naar zijn zin..
Mgoed, ik zie het allemaal wel als het zover is, het komt in ieder geval goed..
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Beetje lang niet ge-update
Inmiddels heb ik een kenteken
CB125 frame uit 1980 weten te bemachtigen, omkatten, klaar
lekker boeiend allemaal.
Het blok en de 80cc zitten inmiddels weer in elkaar, hij vonkt, en zou in principe kunnen starten.
Van het weekend de tank en carb erop, en dan is ff proberen of die wil.
Ik moet natuurlijk nog wel het 1 en ander doen aan verlichting enzo, mja, komt later wel.
Eerst starten.
En zoals je kunt zien ik mijn 1e post wist ik dat het ongeveer zo ging lopen, niks afmaken, maar rijden
Ach, ik zie wel.
K'zal eerdaags wel ff foto's maken.
Maar het frame is eigenlijk nog kaal, zadel zit er nog niet op, koplamp, achterlicht, etc.
Eigenlijk gewoon wielen, stuur, en een motorblokje.
Het gaat me eigenlijk wat te langzaam.
Moet er is een beetje meer vaart in gaan schoppen, duurt me eigenlijk te lang.
Het word weer mooi weer.. perfecte dagen om lekker te ploppen op de B-wegen met een klassiekertje 8)
Inmiddels heb ik een kenteken
CB125 frame uit 1980 weten te bemachtigen, omkatten, klaar
lekker boeiend allemaal.
Het blok en de 80cc zitten inmiddels weer in elkaar, hij vonkt, en zou in principe kunnen starten.
Van het weekend de tank en carb erop, en dan is ff proberen of die wil.
Ik moet natuurlijk nog wel het 1 en ander doen aan verlichting enzo, mja, komt later wel.
Eerst starten.
En zoals je kunt zien ik mijn 1e post wist ik dat het ongeveer zo ging lopen, niks afmaken, maar rijden
Ach, ik zie wel.
K'zal eerdaags wel ff foto's maken.
Maar het frame is eigenlijk nog kaal, zadel zit er nog niet op, koplamp, achterlicht, etc.
Eigenlijk gewoon wielen, stuur, en een motorblokje.
Het gaat me eigenlijk wat te langzaam.
Moet er is een beetje meer vaart in gaan schoppen, duurt me eigenlijk te lang.
Het word weer mooi weer.. perfecte dagen om lekker te ploppen op de B-wegen met een klassiekertje 8)
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
jajajajaja
!!!!!
Groot nieuws.
Het gebakje heeft gelopen !!
Vandaag als een speer na me werk, aan het werk gegaan met het honda'tje.
Kleppen stellen, olie erin gieten (mineraal voor het inlopen), benzine tank monteren en afvullen met euri 98, bougie erin, carb erop, uitlaat voor een gedeeltje erop
VROEEEMMM !!!
Tering herrie, niet normaal
Had hem 10x gekickt met het contact uit, ( ff primen ) contactje aan, kick ! en lopen hoor.
Deed het goed, loopt alleen nog wat te arm.
Dus volgas geven kon niet
Bougie is vertoont -net geen- bruine sporen, er zit/zat een sproeier 95 in, en heb er nu een 110 ingedaan.
Denk dat ik dan wel in de richting kom.
En er waren meer ''problemen''.
De ontluchting gooit er een beetje heel erg veel olie uit, achterband word redenlijk nat gespettert (gevaarlijk natuurlijk, had het eigenlijk al een beetje verwacht)
Dus ik moet een ontluchtings/olievang pot maken/kopen en aansluiten.
Alleen daar heb ik eigenlijk direct ff een vraag, aangezien ik daar geen ervaring mee heb.
Hoe sluit ik zoiets aan ?
Ik begrijp dat zo'n ding eigenlijk 2 aansluitingen heeft, of 1 ?
1 op de plek waar de olie uitkomt, gewoon de ontluchtings nippel in mijn geval
2 waar de olie er weer terug in kan lopen.
toch ?
Alleen.. nu snap ik het ff niet.
Moet er nu een aparte retour slang komen voor de olie, waar het weer het blok inkomt, of kan/is het ook mogenlijk om maar 1 slang te gebruiken, en wanneer ik bijv. ff stationair draai, de olie weer gewoon terug loopt ?
En uiteraard zit er een ''loos'' ontluchtings slangetje aan de pot.
!!!!!
Groot nieuws.
Het gebakje heeft gelopen !!
Vandaag als een speer na me werk, aan het werk gegaan met het honda'tje.
Kleppen stellen, olie erin gieten (mineraal voor het inlopen), benzine tank monteren en afvullen met euri 98, bougie erin, carb erop, uitlaat voor een gedeeltje erop
VROEEEMMM !!!
Tering herrie, niet normaal
Had hem 10x gekickt met het contact uit, ( ff primen ) contactje aan, kick ! en lopen hoor.
Deed het goed, loopt alleen nog wat te arm.
Dus volgas geven kon niet
Bougie is vertoont -net geen- bruine sporen, er zit/zat een sproeier 95 in, en heb er nu een 110 ingedaan.
Denk dat ik dan wel in de richting kom.
En er waren meer ''problemen''.
De ontluchting gooit er een beetje heel erg veel olie uit, achterband word redenlijk nat gespettert (gevaarlijk natuurlijk, had het eigenlijk al een beetje verwacht)
Dus ik moet een ontluchtings/olievang pot maken/kopen en aansluiten.
Alleen daar heb ik eigenlijk direct ff een vraag, aangezien ik daar geen ervaring mee heb.
Hoe sluit ik zoiets aan ?
Ik begrijp dat zo'n ding eigenlijk 2 aansluitingen heeft, of 1 ?
1 op de plek waar de olie uitkomt, gewoon de ontluchtings nippel in mijn geval
2 waar de olie er weer terug in kan lopen.
toch ?
Alleen.. nu snap ik het ff niet.
Moet er nu een aparte retour slang komen voor de olie, waar het weer het blok inkomt, of kan/is het ook mogenlijk om maar 1 slang te gebruiken, en wanneer ik bijv. ff stationair draai, de olie weer gewoon terug loopt ?
En uiteraard zit er een ''loos'' ontluchtings slangetje aan de pot.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Nou, ff wat foto's dan hoe het koekblik er nu bijstaat.

Onderdelen als een extra ontluchtings ding word bestelt, daarna kan ik hem pas weer starten/wil ik hem weer starten.

Onderdelen als een extra ontluchtings ding word bestelt, daarna kan ik hem pas weer starten/wil ik hem weer starten.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
Foxbeach
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Zit een keihin 22mm op, ( Keihin PD22 ).
Sproeier 95 zit erin (ook gewoon een keihin sproeier), maar die is echt te klein.
Bougie ziet aardig wit, en de gasnaald staat gewoon in het midden.
Heb er nu een sproeier 110 in gedaan, en als me spulletjes binnen zijn kan ik pas weer gaan testen.
K'had problemen met de ontluchting, hij gooide er behoorlijk wat olie uit.
Had/heb jij dat ook ?
Ik moet echt aan een grote ontluchting.
Gewoon via de vul-dop lijkt me voldoende
Sproeier 95 zit erin (ook gewoon een keihin sproeier), maar die is echt te klein.
Bougie ziet aardig wit, en de gasnaald staat gewoon in het midden.
Heb er nu een sproeier 110 in gedaan, en als me spulletjes binnen zijn kan ik pas weer gaan testen.
K'had problemen met de ontluchting, hij gooide er behoorlijk wat olie uit.
Had/heb jij dat ook ?
Ik moet echt aan een grote ontluchting.
Gewoon via de vul-dop lijkt me voldoende
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
Foxbeach
- 4T-MSB regular
- Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer) - Locatie: Nieuwpoort - België
Drukproblemen met het uitstoten van olie heb ik nog geen problemen gemerkt.
Loopt nu een mooie 75-85 op een nog iets te kleine verhouding. De bougie heb ik nog niet ten volle geregeld. Kdenk nog een trapje hoger maar niet groter dan 110. Heb vermoed ik nog maar een 20 carb nu erop. Zal binnenkort eens een 22 proberen (ligt hier toch klaar).
Sneller rijden durf ik voor het ogenblik niet, de blauwe lichtjes zijn goed op de baan dees moment, effe wachten tot de zomervakantie. 8)
Loopt nu een mooie 75-85 op een nog iets te kleine verhouding. De bougie heb ik nog niet ten volle geregeld. Kdenk nog een trapje hoger maar niet groter dan 110. Heb vermoed ik nog maar een 20 carb nu erop. Zal binnenkort eens een 22 proberen (ligt hier toch klaar).
Sneller rijden durf ik voor het ogenblik niet, de blauwe lichtjes zijn goed op de baan dees moment, effe wachten tot de zomervakantie. 8)
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
CB50J, SS50, CD50
Klopt
Ben nu een beetje aan het afstellen, maar sproeier 110 was inderdaad te groot, luchtfilter en uitlaat zitten er nu op.
Toen weer sproeier 95 geprobeerd die standaard in het carbje zat, maar die is natuurlijk weer te klein.
Morgen ff sproeier 105 proberen, en de gasnaald in de 1-na-bovenste stand zetten, denk dat ik dan wel goed in de buurt moet zitten.
Maar natuurlijk zal je zien dat sproeier 105 ook weer net te groot is, en dat ik een sproeier 100 moet hebben, die ik weer net niet thuis heb liggen
Overigens is het carbje ook niet ideaal ontworpen om snel af te stellen, het vlotterbakje kan er welliswaar makkelijk onder vandaan om een sproeiertje te verwisselen, alleen de lucht schroef is niet helemaal makkelijk geplaatst om even snel een aantal standen te proberen, kan er net niet bij, gisteren ook al speciale schroevendraaiertje gehaalt, maar daarmee wil het ook niet helemaal vlotten.
Dus nu maar wat geimproviseerd met een doorgeknipt slangenklemmetje, het ronddraaien van het stelschroefje gaat nu wel wat makkelijker en sneller
Lukt allemaal wel, alleen het afstellen is wat lastiger als gedacht eerlijk gezegt.
Ben nu een beetje aan het afstellen, maar sproeier 110 was inderdaad te groot, luchtfilter en uitlaat zitten er nu op.
Toen weer sproeier 95 geprobeerd die standaard in het carbje zat, maar die is natuurlijk weer te klein.
Morgen ff sproeier 105 proberen, en de gasnaald in de 1-na-bovenste stand zetten, denk dat ik dan wel goed in de buurt moet zitten.
Maar natuurlijk zal je zien dat sproeier 105 ook weer net te groot is, en dat ik een sproeier 100 moet hebben, die ik weer net niet thuis heb liggen
Overigens is het carbje ook niet ideaal ontworpen om snel af te stellen, het vlotterbakje kan er welliswaar makkelijk onder vandaan om een sproeiertje te verwisselen, alleen de lucht schroef is niet helemaal makkelijk geplaatst om even snel een aantal standen te proberen, kan er net niet bij, gisteren ook al speciale schroevendraaiertje gehaalt, maar daarmee wil het ook niet helemaal vlotten.
Dus nu maar wat geimproviseerd met een doorgeknipt slangenklemmetje, het ronddraaien van het stelschroefje gaat nu wel wat makkelijker en sneller
Lukt allemaal wel, alleen het afstellen is wat lastiger als gedacht eerlijk gezegt.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Eindelijk zit er weer wat leven in
Hij is zelfs bijna klaar.
De belichting is aangesloten en klaar.
Moet nog een paar dingetjes zoals ketting kastje erop schroeven en dat soort prulletjes.
Maar niets belangrijk meer.
Ben nu vollop aan het test rijden, dag 1 ging die 60km/u, dag 2 70km/u, en nu, dag 3 weer een nieuw record van 80km/u
Had op dag 1 aan vertanding van 16 - 44
En dat was te zwaar, viel onwijs terug enzo, dus meer als 60km/u in de 4 zat er niet in.
Dag 2 had ik een paar snelle aanpassingen gedaan, uitlaat, luchtfilter erop, en nog wat dingetjes, toen ging die 70, maar viel weer erg terug.
Vandaag het voortandwieltje vervangen voor een nr. 15, en 80km/u gescoord.
Alleen maakt hij nu zwaar overtoeren heb ik het idee ( 12000+ ongeveer ) , je merkt gewoon dat hij geen vermogen meer levert.
Volgens de nokkenas specificatie's zou die op 10000rpm het meeste vermogen moet afgeven, dus ik wil dat toch als max. aanhouden ( 10~11k) 12 vind ik gewoon net wat teveel en rijd niet lekker.
Kan ook goed merken dat hij op 10000toeren het meeste vermogen heeft.
De carburateur moet ik ook beter afstellen.
Hij hapert nog onwijs veel tussen de 6 en 7k , eenmaal daardoor pakt hij hem goed op, en 'schiet' je ervandoor.
Aan de ontsteking ligt het volgens mij niet.
Prima vermogen onder de 6k, en toeren maken heeft ie ook geen enkel probleem mee, dus de ontsteking staat volgens mij wel goed.
Puur de carburatie volgens mij.
Ik heb laatst een VVV overgenomen van stof, alleen die zit er nog niet op.
Lijkt me makkenlijker om hem eerst goed af te stellen met alleen een vast gezet vliegwiel.
Ook.
De banden zijn nog zacht.
En net kwam me moeder met het geniale idee dat het wel eens zou kunnen zijn dat hij hem met twv 16-44 niet goed doortrekt omdat de banden nog wat zacht zijn
Maargoed, dat ga ik morgen dan wel weer proberen.
Anders zal de 15 er weer opmoeten, en waarschijnlijk een iets kleiner achtertandwiel.
Een 40 ofzo zal het dan denk worden.
Ik probeer morgen ook wel wat foto's te uploaden
Het oog wil ook wat
Hij is zelfs bijna klaar.
De belichting is aangesloten en klaar.
Moet nog een paar dingetjes zoals ketting kastje erop schroeven en dat soort prulletjes.
Maar niets belangrijk meer.
Ben nu vollop aan het test rijden, dag 1 ging die 60km/u, dag 2 70km/u, en nu, dag 3 weer een nieuw record van 80km/u
Had op dag 1 aan vertanding van 16 - 44
En dat was te zwaar, viel onwijs terug enzo, dus meer als 60km/u in de 4 zat er niet in.
Dag 2 had ik een paar snelle aanpassingen gedaan, uitlaat, luchtfilter erop, en nog wat dingetjes, toen ging die 70, maar viel weer erg terug.
Vandaag het voortandwieltje vervangen voor een nr. 15, en 80km/u gescoord.
Alleen maakt hij nu zwaar overtoeren heb ik het idee ( 12000+ ongeveer ) , je merkt gewoon dat hij geen vermogen meer levert.
Volgens de nokkenas specificatie's zou die op 10000rpm het meeste vermogen moet afgeven, dus ik wil dat toch als max. aanhouden ( 10~11k) 12 vind ik gewoon net wat teveel en rijd niet lekker.
Kan ook goed merken dat hij op 10000toeren het meeste vermogen heeft.
De carburateur moet ik ook beter afstellen.
Hij hapert nog onwijs veel tussen de 6 en 7k , eenmaal daardoor pakt hij hem goed op, en 'schiet' je ervandoor.
Aan de ontsteking ligt het volgens mij niet.
Prima vermogen onder de 6k, en toeren maken heeft ie ook geen enkel probleem mee, dus de ontsteking staat volgens mij wel goed.
Puur de carburatie volgens mij.
Ik heb laatst een VVV overgenomen van stof, alleen die zit er nog niet op.
Lijkt me makkenlijker om hem eerst goed af te stellen met alleen een vast gezet vliegwiel.
Ook.
De banden zijn nog zacht.
En net kwam me moeder met het geniale idee dat het wel eens zou kunnen zijn dat hij hem met twv 16-44 niet goed doortrekt omdat de banden nog wat zacht zijn
Maargoed, dat ga ik morgen dan wel weer proberen.
Anders zal de 15 er weer opmoeten, en waarschijnlijk een iets kleiner achtertandwiel.
Een 40 ofzo zal het dan denk worden.
Ik probeer morgen ook wel wat foto's te uploaden
Het oog wil ook wat
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda