C50 Winter Opknapbeurt

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
Plaats reactie
Rob
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C50 1972
CB250T 1978

C50 Winter Opknapbeurt

Bericht door Rob »

Na enig beraad met mezelf ben ik toch tot het besluit gekomen om
mijn C'tje eens aan te pakken.

De brommer is in goede staat, op één punt na: het frame.

Aan de achterkant zie je een zwarte plek op het frame zitten, in principe niet erg.

Afbeelding

Maar bij nadere inspectie, blijkt dat er behoorlijk wat roest achter dat tectyl zit..., aan beide kanten nog wel...

Afbeelding

Afbeelding

Uit elkaar dus met dat ding!

En na een intensief uurtje ziet het geheel er nu zo uit:

Afbeelding

Het plan is om het frame te laten stralen en dan te gaan lassen waar het
nodig is. De verf om hem weer netjes te maken staat al op de plank,
het is dus alleen nog maar even de vraag in wat voor staat het frame is onder die laag zwarte prut...

Terwijl het frame behandelt wordt, zullen de wielen ook nog gespaakt worden
met mooie nieuwe chromen spaken, naafjes polijsten, dat soort bezigheden.

Ik houd jullie op de hoogte!

(Sorry jongens, geen ritjes meer voor mij :P )
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

dat frame is behoorlijk rot kan ik je zo al vertellen op afstand. Ook je achterkantje is al gelast of geplamuurd. Kweet niet waar je je wielen laat inspaken enzo, maar ik kan dat eventueel voor je doen, ik heb ook chrome spaken liggen hier. kost een stuk minder dan wat een winkel rekent, kost wel wat meer dan wanneer je het zelf allemaal doet.

Groeten,
Dennis
''UNOX MAN''
Marinus84
4T-MSB addict

Bericht door Marinus84 »

ja, rot, lang leven plaatstaal.......

dat achterkantje moet wel vervangen worden.. ik had zelf ook een cee gekocht, en kan nu toch wel met een volledige zekerheid zeggen dat een roestplekje meestal een dik gat betekent in je frame.

Voor de rest vind ik alles er nog best goed uitzien, dus zandstralen (niet te hard!!!) en lassen en dan coaten zou de cee weer perfect moeten maken.

succes! Leuk om iemand te zien die en ceetje opknapt 8)
Daan
4T-MSB regular
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA

Bericht door Daan »

tja, dat ziet er inderdaad wel uit als een beste puist werk. maar als ik de rest van de cee zo zie is het zekers de moeite waard!
zandstraalbeurtje zou m goed doen, waarom niet te hard? als je er even flink overheen straalt zie je wel waar je aan toe bent.

vooral niet denken als je een gaatje ziet ter grootte van een speldenknop van 'das maar zo klein, die redt zich wel'
dat heb ik gedaan toen ik m'n cee liet stralen en coaten, maar zo'n speldenprikgaatje is dus maar het begin. nu bobbelt de coating er rond omheen overal en heb ik spijt dat ik er niks aan gedaan heb toen.

Goed bezig, zo'n cee verdient een hard frame!
Net pindakaas gegeten dus.
Plaats reactie