licht aan ,motor sputteren (c90 ot) Dikker harry!!!!!)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
otto
Frequent 4T-MSB visitor

licht aan ,motor sputteren (c90 ot) Dikker harry!!!!!)

Bericht door otto »

als ik met mijn c90 aan het rijden ben en ik doe het licht aan lijkt het wel alsof ik een toeren begrenzer heb. iemand een idee????
Camiel
4T-MSB addict
Bezit: SS50

Bericht door Camiel »

Was dat niet iets met de condensator?
Honda SS50 125cc 49cc
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Condensator vervangen inderdaad.. Wel oppassen dat je, wanneer je dat doet je de condensator zelf, niet of nauwelijks raakt (anders blaas je hem op en kun je opnieuw beginnen).
Ga heen en vereenvoudig u!
snelwyn
4T-MSB regular
Bezit: Honda TT c50

Bericht door snelwyn »

Kippenverver schreef:Condensator vervangen inderdaad.. Wel oppassen dat je, wanneer je dat doet je de condensator zelf, niet of nauwelijks raakt (anders blaas je hem op en kun je opnieuw beginnen).
Wat bedoel je?
Berry schreef:Selwyns D-O-H to the C (50)... :twisted:
Viperdax
4T-MSB regular

Bericht door Viperdax »

snelwyn schreef:
Kippenverver schreef:Condensator vervangen inderdaad.. Wel oppassen dat je, wanneer je dat doet je de condensator zelf, niet of nauwelijks raakt (anders blaas je hem op en kun je opnieuw beginnen).
Wat bedoel je?
het draad wat aan de condensator goed warm opstoken, soldeer tin eraan, en dan pas tegen de condensator aan.
Afbeelding

Afbeelding
chaly-dude
chaly's angel
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

Viperdax schreef:
snelwyn schreef:
Wat bedoel je?
het draad wat aan de condensator goed warm opstoken, soldeer tin eraan, en dan pas tegen de condensator aan.
wat bedoel je?
''nou dat je je condensator niet te heet mag solderen''

ik weet niet of het dezelfde condenstator als bij een 50cc blokje is (bij een dikke harry) maar daarbij valt dat best mee... zo snel maak je dat condensatortje niet te heet hoor.
Viperdax
4T-MSB regular

Bericht door Viperdax »

ga jij dan maar eens een condensatortje met een soldeerbout warm stoken, kan je zien wat er gebeurt :roll:
Afbeelding

Afbeelding
honda sleutelaar
4T-MSB addict
Bezit: Ontelbaar!

Bericht door honda sleutelaar »

Viperdax schreef:ga jij dan maar eens een condensatortje met een soldeerbout warm stoken, kan je zien wat er gebeurt :roll:
er gebeurt heel weinig

je moet gewoon een goede zware soldeerbout hebben.
draadje wat je er aan wil zetten eerst vertinnen. (oftewel; eerst het draadje van een soldeerlaagje voorzien voordat je deze op de condensator soldeerd)
condensator snel warm stoken (dus geen minuut erop drukken wat zelfs niet langer dan 10 sec waar wel lang genoeg dat het soldeer op de condensator vloeit!!!) draadjes erbij tussen en klaar is kees.

op zich niet zo moeilijk en je moet het gewoon goed doen en daarna een poos ervan afblijven.
en niet elke week de soldeer bout weer op je condensator drukken !!!!!
Ctjes for life and SSjes after for ever.

In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
Plaats reactie