ook nog
Marktplaats adv
- lil
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
- Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin. - Locatie: zuidholland
Re: Marktplaats adv
@NIX; dat werd er niet bij gezegd, dus is er ook geen sprake van verdraaiing. maar lees mijn zin over dat bepalen nog maar eens aandachtig, en vooral dat laatste stukje ervan.
waar ik het heb over wie watvoor prijzen mag vragen trok ik wat MrSinga zei even door tot in het absurde, om mensen te laten inzien dat het uitendelijk een non-argument is. en die hoge prijzen zijn in de allereerste plaats de schuld van monopolistjes, en hooguit in de 2e plaats de schuld van de mensen die, zij het gedwongen vanwege geen andere optie, het toch maar betalen. maarja, anders heb je gewoon niks.
en ik voer een discussie niet voor de gezelligheid maar voor correct begrip, of principes, of andere belangerijke zaken. dus dan ben ik maar onmogelijk, koetjes en kalfjes heb ik idd niet veel mee.
waar ik het heb over wie watvoor prijzen mag vragen trok ik wat MrSinga zei even door tot in het absurde, om mensen te laten inzien dat het uitendelijk een non-argument is. en die hoge prijzen zijn in de allereerste plaats de schuld van monopolistjes, en hooguit in de 2e plaats de schuld van de mensen die, zij het gedwongen vanwege geen andere optie, het toch maar betalen. maarja, anders heb je gewoon niks.
en ik voer een discussie niet voor de gezelligheid maar voor correct begrip, of principes, of andere belangerijke zaken. dus dan ben ik maar onmogelijk, koetjes en kalfjes heb ik idd niet veel mee.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4062
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Marktplaats adv
Ik kocht begin '23 een CB50 '73 bij zo'n handelaar.
Ik moest en zou ooit zo'n K1 ding hebben.
Maar dan wel alleen een echte std. originele Japanse 5bak - 80km/u - 6pk - 10.000tpm.
Dat was m precies.
De brommer stond voor zo'n bedrag indd van uh, poeh..hé.
Echt alweer bijna het dubbele als 5-7 jaar terug!
Maar de brommer zag er mooi uit op de foto dus ik daar heen.
Aangekomen aldaar werd ik naar de brommer verwezen en dat was wel even 10x slikken, ahum.
Hij was compleet, zeer belangrijk. Dat dan weer wel. Maar in best wel lelijke vieze staat voor het bedrag.
Vliegroest all over het chroom, maar alles was nog heel, echt alles.
Banden(gladiaal) van 1973 10.000km op de teller, ik geloof dat dan meteen.
Het alu van het blok redelijk verweerd. Maar alles goed, geen deuken, en alles poetsbaar.
Wel roest in de tank, dat dan weer wel.
Loopt ie wel? vroeg ik. Geen idee zegt de eigenaar.
Huh?...Nee, we doen er niets aan, ze komen uit japan binnen en ze gaan zo de winkel in.
Nou dat klopt in dit geval zeker zei ik. Heeft ie toen soms ook nog eerst een week
in zee gelegen bij Fukushima ofzo zei ik nog. lol. haha. Nou zo moet ik m echt niet hoor,
op de foto's staat al die narigheid niet in detail, wat wel netjes zou zijn zei ik. 2 uur moeten rijden.
Ik maakte aanstalten om te vertrekken, wat echt mijn bedoeling was. Toch echt teleurgesteld.
Hij zegt plots, ik durf je bijna te verzekeren dat de Honda gewoon start en goed rijdt,
blok en alles is wel gewoon goed, dat is mijn ervaring.
Ik zei, ja maar dan moet er flink wat van de prijs af hoor, dan betaal ik m nu en neem 'm ook nu mee.
Hij ging in zijn kantoor, bleef 10 minuten weg en kwam met een aanbod dat honderden euro's lager was, en ik zei ja.
Thuis alles gedaan. Tank een week met ontroester er in gehad, nieuwe benzinekraan, bougie, kleppen stellen,
nieuwe punten, condensator, nieuwe accu, nieuwe banden, binnenbanden en velglinten, olie, ketting tandwielen,
luchtfilter, lampjes meteen maar allemaal, alle achterstallig onderhoud, en schoonmakelarij, poetsen gedaan.
Twee trapjes en hij liep gewoon, en bleef ook lopen, alles werkte direct en kon gewoon meteen rijden
tot vandaag aan toe. Wel al 4x olie ververst, dat bleef maar zwart worden, rustig aan gereden,
nu blijft t al 2000km amber. Nu durf ik echt ook 10.000tpm te gaan, wow, en hij loopt echt 80.
Maar teveel tegenwind is 65, het blijft maar een 50cctje natuurlijk. Maar tevreden dus.
En de prijs? Die werd dus toch wat naar beneden aangepast.
Gr. Wim.
Ik moest en zou ooit zo'n K1 ding hebben.
Maar dan wel alleen een echte std. originele Japanse 5bak - 80km/u - 6pk - 10.000tpm.
Dat was m precies.
De brommer stond voor zo'n bedrag indd van uh, poeh..hé.
Echt alweer bijna het dubbele als 5-7 jaar terug!
Maar de brommer zag er mooi uit op de foto dus ik daar heen.
Aangekomen aldaar werd ik naar de brommer verwezen en dat was wel even 10x slikken, ahum.
Hij was compleet, zeer belangrijk. Dat dan weer wel. Maar in best wel lelijke vieze staat voor het bedrag.
Vliegroest all over het chroom, maar alles was nog heel, echt alles.
Banden(gladiaal) van 1973 10.000km op de teller, ik geloof dat dan meteen.
Het alu van het blok redelijk verweerd. Maar alles goed, geen deuken, en alles poetsbaar.
Wel roest in de tank, dat dan weer wel.
Loopt ie wel? vroeg ik. Geen idee zegt de eigenaar.
Huh?...Nee, we doen er niets aan, ze komen uit japan binnen en ze gaan zo de winkel in.
Nou dat klopt in dit geval zeker zei ik. Heeft ie toen soms ook nog eerst een week
in zee gelegen bij Fukushima ofzo zei ik nog. lol. haha. Nou zo moet ik m echt niet hoor,
op de foto's staat al die narigheid niet in detail, wat wel netjes zou zijn zei ik. 2 uur moeten rijden.
Ik maakte aanstalten om te vertrekken, wat echt mijn bedoeling was. Toch echt teleurgesteld.
Hij zegt plots, ik durf je bijna te verzekeren dat de Honda gewoon start en goed rijdt,
blok en alles is wel gewoon goed, dat is mijn ervaring.
Ik zei, ja maar dan moet er flink wat van de prijs af hoor, dan betaal ik m nu en neem 'm ook nu mee.
Hij ging in zijn kantoor, bleef 10 minuten weg en kwam met een aanbod dat honderden euro's lager was, en ik zei ja.
Thuis alles gedaan. Tank een week met ontroester er in gehad, nieuwe benzinekraan, bougie, kleppen stellen,
nieuwe punten, condensator, nieuwe accu, nieuwe banden, binnenbanden en velglinten, olie, ketting tandwielen,
luchtfilter, lampjes meteen maar allemaal, alle achterstallig onderhoud, en schoonmakelarij, poetsen gedaan.
Twee trapjes en hij liep gewoon, en bleef ook lopen, alles werkte direct en kon gewoon meteen rijden
tot vandaag aan toe. Wel al 4x olie ververst, dat bleef maar zwart worden, rustig aan gereden,
nu blijft t al 2000km amber. Nu durf ik echt ook 10.000tpm te gaan, wow, en hij loopt echt 80.
Maar teveel tegenwind is 65, het blijft maar een 50cctje natuurlijk. Maar tevreden dus.
En de prijs? Die werd dus toch wat naar beneden aangepast.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4062
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Marktplaats adv
Ja hoor, hop 3x:
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4062
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Marktplaats adv
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Marktplaats adv
Erg fraai! Ik heb een vergelijkbare ervaring met mn '72 cb. Zaten zelfs nog werkende stanley lampjes in. Park light deed het niet, dat was wel een teleurstelling na 52 jaar
grote klappen, snel thuis
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16249
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Marktplaats adv
Als dat alles is na 50 jaar...
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4062
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Marktplaats adv
Klopt, bij mij werkte ook alle Stanley lampjes nog.
Ik heb ze wel vernieuwd voor de zekerheid, maar zij liggen hier nog wel.
Het kleine stadslampje was een gele Stanley, ik heb dat vaker gezien bij
de oudere originele honda's die zo uit Japan kwamen.
Is dat iets speciaal uit die tijd in japan, verplicht, of een bep. regio daar?
Modeverschijnsel bij jeugd aldaar missch.
Gr. Wim.
Ik heb ze wel vernieuwd voor de zekerheid, maar zij liggen hier nog wel.
Het kleine stadslampje was een gele Stanley, ik heb dat vaker gezien bij
de oudere originele honda's die zo uit Japan kwamen.
Is dat iets speciaal uit die tijd in japan, verplicht, of een bep. regio daar?
Modeverschijnsel bij jeugd aldaar missch.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4062
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Marktplaats adv
Aha 1972, dan heb jij echt de allereerste CB50 k1 met trommel aan de voorkant.
Daar was ik naar op zoek eigenlijk, maar bijna nooit te koop, of te veel werk er aan,
of ik was te laat , of twijfelde dan weer, door de prijs en de staat van het aangebodenen.
Maar steeds duurder werden ze wel, en ze waren eerst zo goedkoop.
Kjell had lang een blauwe K1 staan, toen ik overstag ging was die net uit de verkoop. Begin '23.
Kjell ook gevraagd als hij er eentje bij had zitten in de container,
dan belt/appt hij, je krijgt dan meteen bericht met foto's, dat is wel fijn.
De 1e serie CB's worden nu zelfs in Japan weinig aangeboden zei hij.
Toen kwam deze op mijn pad bij 4twinkel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Marktplaats adv
Klopt helaas, die zijn ook daar duur inmiddels. Wel echt heel mooi spul. Ik was altijd al cb-fan, maar deze zijn echt heel mooi qua techniek. Alles is mooi gemaakt, mooier dan ss ed.
grote klappen, snel thuis
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4062
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Marktplaats adv
Ja, mooi. Eerste type. Korte buddy wil ik ooit eens proberen.
En ook de enige goeie uitlaat.
Juiste 1e motorblok.
Dus ook 6pk, 80 km/u, 18mm, 5bak enz.
SS50 is wel aardig, zeg maar.
Als je een SS dan ook naast een CB k1 zet. Tsja
Heb al jaren een '72 CD50 liggen, die ik ooit nog moet opbouwen.
Die pruim ik beter dan zo'n SS50.
De nieuwere CB's doen mij ook(nog steeds?) niet veel.
Gr. Wim.
En ook de enige goeie uitlaat.
Juiste 1e motorblok.
Dus ook 6pk, 80 km/u, 18mm, 5bak enz.
SS50 is wel aardig, zeg maar.
Als je een SS dan ook naast een CB k1 zet. Tsja
Heb al jaren een '72 CD50 liggen, die ik ooit nog moet opbouwen.
Die pruim ik beter dan zo'n SS50.
De nieuwere CB's doen mij ook(nog steeds?) niet veel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
- Locatie: dongen
Re: Marktplaats adv
Die laatste zijn ook gaaf hoor wim, dit rijdt en stopt echt fantastisch.
Op de achtergrond mijn 72' cd trouwens, en de zwarte cb50s zo uit japan....met de tellers. De cb is inmiddels naar een andere liefhebber gegaan.
Op de achtergrond mijn 72' cd trouwens, en de zwarte cb50s zo uit japan....met de tellers. De cb is inmiddels naar een andere liefhebber gegaan.
grote klappen, snel thuis