Beste forumlezers,
Ik heb op marktplaats een mooi Honda CD 50 4 takt uit 1974 gezien die ik waarschijnlijk ga overnemen. Voor ik deze wil gaan kopen wil ik eerst een aantal dingen snor hebben. Mij leek dit forum ideaal om aan de juiste informatie te komen.
Ik vroeg me af of deze brommer makkelijk op te voeren is?
Zijn er 70 of meer cc kits verkrijgbaar die op deze brommer werken?
Hoe hard rijden deze brommers ongeveer als ik het vliegwiel vast zet?
Alvast hartelijk bedankt voor uw reactie
ps, heeft u nog interessante weetjes of dingen die handig zijn om te weten over deze brommer of over oldtimers in het algemeen hoor ik het graag
honda CD50 aanschaffen
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 mei 2018 19:20
- Bezit: Ik ben vanplan de honda CD50 4 takt aan te schaffen
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5176
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: honda CD50 aanschaffen
Ik zou zeggen welkom, en lees even rond hier.
- ReezYard
- 4T-MSB addict
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
- Locatie: Cheese Town (N-H).
- Contacteer:
Re: honda CD50 aanschaffen
* Als je 'n goedgevulde portemonnee en voldoende technische kennis hebt is 'n CD50 blok goed op te voerenBrommertmike schreef: ↑29 mei 2018 17:54
Ik vroeg me af of deze brommer makkelijk op te voeren is?
Zijn er 70 of meer cc kits verkrijgbaar die op deze brommer werken?
Hoe hard rijden deze brommers ongeveer als ik het vliegwiel vast zet?
* Er zijn complete opvoerkits op de markt van gespecialiseerde Japanse bedrijven zoals Kitaco, Takegawa, Daytona etc.
* Voordat je het vliegwiel vast zet zul je eerst moeten vaststellen of 't om 'n verlatend exemplaar gaat!
Ik adviseer je om voor de aankoop een proefritje te bedingen om na te gaan hoe netjes en snel de brommer rijdt.
Als de top (met 50cc al) rond de 60 km/u ligt is dat mooi meegenomen. Wil je nog sneller (c.q. meer vermogen) verdiep
je dan eerst in de technische mogelijkheden, voordat je geld gaat uitgeven.
Succes!
Groet, ennuh...... gas zit rechts!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: honda CD50 aanschaffen
fontanelli uitlaat en je gaat tachtien t uur harder
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 mei 2018 19:20
- Bezit: Ik ben vanplan de honda CD50 4 takt aan te schaffen
Re: honda CD50 aanschaffen
Beste,ReezYard schreef: ↑30 mei 2018 12:37* Als je 'n goedgevulde portemonnee en voldoende technische kennis hebt is 'n CD50 blok goed op te voerenBrommertmike schreef: ↑29 mei 2018 17:54
Ik vroeg me af of deze brommer makkelijk op te voeren is?
Zijn er 70 of meer cc kits verkrijgbaar die op deze brommer werken?
Hoe hard rijden deze brommers ongeveer als ik het vliegwiel vast zet?
* Er zijn complete opvoerkits op de markt van gespecialiseerde Japanse bedrijven zoals Kitaco, Takegawa, Daytona etc.
* Voordat je het vliegwiel vast zet zul je eerst moeten vaststellen of 't om 'n verlatend exemplaar gaat!
Ik adviseer je om voor de aankoop een proefritje te bedingen om na te gaan hoe netjes en snel de brommer rijdt.
Als de top (met 50cc al) rond de 60 km/u ligt is dat mooi meegenomen. Wil je nog sneller (c.q. meer vermogen) verdiep
je dan eerst in de technische mogelijkheden, voordat je geld gaat uitgeven.
Succes!
Bedankt voor je snelle reactie.
De brommer is nog erg traag volgens de verkoper (45km/h) en zegt dat hij met een vastgezet vliegwiel makkelijk 60 kan (weet niet of dit waar is) en dat de brommer nog gekeurd moet worden. De brommer ziet er erg netjes uit, ga vanavond kijken en een testrit maken.
Ik ben voorlopig alleen vanplan om de begrenzing eraf te halen, hoe hard loopt zoon 4-takt blok ongeveer zonder bregrenzer?
Is de zoon RDW keuring streng?
Wat bedoelt u met een verlatend exemplaar en hoe kan ik dit controleren?
Hoe kan ik controleren of de onderdelen orgineel zijn?
Alvast bedankt
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: honda CD50 aanschaffen
welke begrenzing?
als hij echt stront origineel is heeft hij een gasschuif die niet maximaal boven in kan komen ik meen 17mm carbu met een lange schuif om een doorlaat ban 12mm te maken.
en zo als je al zegt een verlatend vliegwiel.
helemaal standaard zal een cd ongeveer 45/50km/h lopen. met een vast gezet vliegwiel 60km/h en de gasschuif maximaal boven in komt. met een 70cc zal hij 75/80km/h lopen
rdw keuring. je moet maar net de goede keurmeester hebben die een goede dag heeft. maar voor de keuring mag hij maar 45km/h lopen dus opvoeren hoeft nog niet.
controleren of alles orgineel is zal moeilijk worden. 60% van de onderdelen zijn imitatie onderdelen van te krijgen. je moet dus maar net weten waar naar je kijkt.
paar simpele dingen koppen van de bouten met een 8 er op of als het verchromde bouten zijn met een gladde kop.
voor spatbord zonder door lopende vels rand op de uit einde van het spatbord.
DH uitlaat dat staat op het beugeltje van de midden bok.
lak candy rood of candy blauw. is een lak met een diepen glans. anders als een normale metallic lak.
knipperlichten met de tekst stanly in het glas.
ulo achterlicht met ik meen het boutje boven op.
maar ik zou beginnen met als je hem koop het FAQ door te lezen daar staat alles over het goed afstellen van een 4takt brommer de vliegwielen, en alles wat je nodig hebt voor het keuren van een brommer of motor.
als hij echt stront origineel is heeft hij een gasschuif die niet maximaal boven in kan komen ik meen 17mm carbu met een lange schuif om een doorlaat ban 12mm te maken.
en zo als je al zegt een verlatend vliegwiel.
helemaal standaard zal een cd ongeveer 45/50km/h lopen. met een vast gezet vliegwiel 60km/h en de gasschuif maximaal boven in komt. met een 70cc zal hij 75/80km/h lopen
rdw keuring. je moet maar net de goede keurmeester hebben die een goede dag heeft. maar voor de keuring mag hij maar 45km/h lopen dus opvoeren hoeft nog niet.
controleren of alles orgineel is zal moeilijk worden. 60% van de onderdelen zijn imitatie onderdelen van te krijgen. je moet dus maar net weten waar naar je kijkt.
paar simpele dingen koppen van de bouten met een 8 er op of als het verchromde bouten zijn met een gladde kop.
voor spatbord zonder door lopende vels rand op de uit einde van het spatbord.
DH uitlaat dat staat op het beugeltje van de midden bok.
lak candy rood of candy blauw. is een lak met een diepen glans. anders als een normale metallic lak.
knipperlichten met de tekst stanly in het glas.
ulo achterlicht met ik meen het boutje boven op.
maar ik zou beginnen met als je hem koop het FAQ door te lezen daar staat alles over het goed afstellen van een 4takt brommer de vliegwielen, en alles wat je nodig hebt voor het keuren van een brommer of motor.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: honda CD50 aanschaffen
Ik ga er van uit dat het deze is?
Rdw keuring is niet heel streng als alles gewoon goed is, alles het doet, spiegels, knippers, remlicht hoeft geloof ik niet eens voor dit bouwjaar.
Goede bandjes en een bel.
Als hij nu 40-45 rijd lekker zo laten. Na de keuring kan je het verlatingssysteem(waardoor hij wordt begrenst)laten vastzetten dan zou hij richting de 60 kunnen gaan ja.
RDW keuring kost 165,- ongeveer.
Gr. Wim.
Rdw keuring is niet heel streng als alles gewoon goed is, alles het doet, spiegels, knippers, remlicht hoeft geloof ik niet eens voor dit bouwjaar.
Goede bandjes en een bel.
Als hij nu 40-45 rijd lekker zo laten. Na de keuring kan je het verlatingssysteem(waardoor hij wordt begrenst)laten vastzetten dan zou hij richting de 60 kunnen gaan ja.
RDW keuring kost 165,- ongeveer.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869