honda c50 custom
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
honda c50 custom
Hallo iedereen,
Hier mijn honda c50 project.
Een paar jaar geleden heb ik 2 OTc50's compleet in onderdelen gekocht.
1 frame was de bekende achterkant helemaal van verrot, maar het andere frame was gestraald, geprimerd en in perfecte staat, met dit frame ben ik verder gegaan.
Wat onderdelen kon ik mooi hergebruiken, naven luchtfilter, voorvork, vering, teller enz, voor de rest heel veel orgineel nieuwe onderdelen gebruikt, en dit frame opgebouwd.
Eerst heb ik een mooie wielset gemaakt, naven opgeknap, lijnbanden erom.
Goede gebruikte OT carters uitgezocht en mooi gemaakt, de carters die bij de brommers zaten waren niet meer goed, de krukaspassingen waren ruim geworden, de krukaslagers zaten niet meer goed klem.
Dit OT blok heb ik met nieuwe onderdelen opgebouwd, koppelingsdeksel en wat andere dingen gepolijst.
Keihin valstroomcarb van MP, deze ook schoongemaakt, gepolijst en opnieuw opgebouwd.
Voor de rest het frame, voorvork, achterbrug en stuur hier en daar aangepast en strakgemaakt, afgelakt met zijdeglans 2k.
Had 2 beenkappen erbij, deze doormiddel van plastic lassen gerepareerd.
Nu ben ik na jaren alles aan het opbouwen, ben al best ver, op dit punt met de electra bezig, zelf een draadboom en smalle zijkkappen gemaakt. De elechtrische componenten zijn nu in het frame weggewerkt, daarom geen accu meer.
Morgen zal ik eens een boel foto's plaatsen bij het verhaal.
Hier mijn honda c50 project.
Een paar jaar geleden heb ik 2 OTc50's compleet in onderdelen gekocht.
1 frame was de bekende achterkant helemaal van verrot, maar het andere frame was gestraald, geprimerd en in perfecte staat, met dit frame ben ik verder gegaan.
Wat onderdelen kon ik mooi hergebruiken, naven luchtfilter, voorvork, vering, teller enz, voor de rest heel veel orgineel nieuwe onderdelen gebruikt, en dit frame opgebouwd.
Eerst heb ik een mooie wielset gemaakt, naven opgeknap, lijnbanden erom.
Goede gebruikte OT carters uitgezocht en mooi gemaakt, de carters die bij de brommers zaten waren niet meer goed, de krukaspassingen waren ruim geworden, de krukaslagers zaten niet meer goed klem.
Dit OT blok heb ik met nieuwe onderdelen opgebouwd, koppelingsdeksel en wat andere dingen gepolijst.
Keihin valstroomcarb van MP, deze ook schoongemaakt, gepolijst en opnieuw opgebouwd.
Voor de rest het frame, voorvork, achterbrug en stuur hier en daar aangepast en strakgemaakt, afgelakt met zijdeglans 2k.
Had 2 beenkappen erbij, deze doormiddel van plastic lassen gerepareerd.
Nu ben ik na jaren alles aan het opbouwen, ben al best ver, op dit punt met de electra bezig, zelf een draadboom en smalle zijkkappen gemaakt. De elechtrische componenten zijn nu in het frame weggewerkt, daarom geen accu meer.
Morgen zal ik eens een boel foto's plaatsen bij het verhaal.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Hier de foto's:
Laatst gewijzigd door klaploper op 12 jan 2018 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Alles testgemonteerd, zadel heb ik zelf gemaakt en kan omhoog klappen om bij de tankdop te kunnen.
Zijkapjes zijn van hout gemaakt en worden nog wit gelakt, het contactslot komt in de beenkap.
Het wachten is nu op de cilinderkop en uitlaat, het motorblok afbouwen, en dan kan ik een testritje gaan doen
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4064
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub '99 4bakc50 scooter :-)
NSU Prima '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: honda c50 custom
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
haha, wim valt wel mee toch,
Klopt nix, ik heb de achtervering zo gemaakt omdat het een c70 OT frame is, deze is breder dan een c50
Verende c50 schokbrekers zou kunnen, dan moeten ze iets naar buiten komen, anders zit de schokbrekerkap tegen het frame aan.
Voor nu is het even ok, mischien in de toekomst c50 veren plaatsen.
Zo staat de honda erbij op dit moment:
Klopt nix, ik heb de achtervering zo gemaakt omdat het een c70 OT frame is, deze is breder dan een c50
Verende c50 schokbrekers zou kunnen, dan moeten ze iets naar buiten komen, anders zit de schokbrekerkap tegen het frame aan.
Voor nu is het even ok, mischien in de toekomst c50 veren plaatsen.
Zo staat de honda erbij op dit moment:
Laatst gewijzigd door klaploper op 12 jan 2018 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: honda c50 custom
Zeker weten dat het geen C70 frame is? C90 heeft de blokophangpunten iets anders zitten. Overigens heeft OT C70 de schokkers aan de buitenkant zitten en C90 heeft een brug voor lange schokkers.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Het is een c70 op c50 kenteken. Ik bedoelde c70 inderdaad
Gerepareerde legshield erop.
Gerepareerde legshield erop.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Wat ik heb gedaan:
Een kleine gasbrander en hetzelfte materiaal als de beenkap, (in dit geval een stuk oude niet meer te gebruiken beenkap)
Maak een soort V groef in de scheur en vul dit op met het kunstof doormiddel van verhitten met de brander, een oude soldeerbout zou ook werken.
Schade bedrijven doen dit ook met motorfietskuipen, bumpers etc.
Lijmen van de kap wil niet en scheurt, deze methode werkt super.
Het is iedergeval goed gelukt en mooi stevig, enige nadeel is wel dat je het ziet.
Een kleine gasbrander en hetzelfte materiaal als de beenkap, (in dit geval een stuk oude niet meer te gebruiken beenkap)
Maak een soort V groef in de scheur en vul dit op met het kunstof doormiddel van verhitten met de brander, een oude soldeerbout zou ook werken.
Schade bedrijven doen dit ook met motorfietskuipen, bumpers etc.
Lijmen van de kap wil niet en scheurt, deze methode werkt super.
Het is iedergeval goed gelukt en mooi stevig, enige nadeel is wel dat je het ziet.
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: honda c50 custom
Scahdeherstellers hebben een soort fohn waarin je een draad van hetzelfde materiaal verhit. Ik ga het denk ik ook eens met een brander proberen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Klopt, ik heb het eens gezien met vloerenleggers, gingen ze linoleum naden met zo'n machientje dichtsmelten.
Ik heb een soort simpel brandertje met soldeerboutkop gebruikt. Een oude soldeerbout werkt ook goed, eerst in de scheur drukken, dat je een mooie groef hebt, en dan opvullen, belangrijk is wel dat het met hetzelfte materiaal moet.
Ik heb het meeste aan de binnekant van de kap gedaan, daar valt het helemaal niet op, heb een simpel setje van de goedkope bekende supermarkt gebruikt deze:
Superstrak is het niet helemaal, maar dit zit perfect vast.
Ik heb een soort simpel brandertje met soldeerboutkop gebruikt. Een oude soldeerbout werkt ook goed, eerst in de scheur drukken, dat je een mooie groef hebt, en dan opvullen, belangrijk is wel dat het met hetzelfte materiaal moet.
Ik heb het meeste aan de binnekant van de kap gedaan, daar valt het helemaal niet op, heb een simpel setje van de goedkope bekende supermarkt gebruikt deze:
Superstrak is het niet helemaal, maar dit zit perfect vast.
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: honda c50 custom
Tof dat je het van de grond af opbouwt, inclusief het blokje. Lijkt een mooi ding te worden.
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Gereviseerde cilinderkop en OT uitlaat zijn binnen, alles verder opgebouwd.
Kleptiming en kleppen gesteld, onstekingsplaat erin gezet, carberateur erop.
Er zat wat lichte roest in de tank, ik heb hem afgevult met schoonmaakazijn en een weekje laten staan, resultaat is perfect,
een mooie schone roestvrije tank, binnekort benzine erin, nog wat kleine dingen, en dan starten en een testrit
Kleptiming en kleppen gesteld, onstekingsplaat erin gezet, carberateur erop.
Er zat wat lichte roest in de tank, ik heb hem afgevult met schoonmaakazijn en een weekje laten staan, resultaat is perfect,
een mooie schone roestvrije tank, binnekort benzine erin, nog wat kleine dingen, en dan starten en een testrit
- klaploper
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 09 jan 2018 17:39
- Bezit: honda c50 custom
- Locatie: osaka
Re: honda c50 custom
Hoi iedereen,
Ik heb de c50 verder afgebouwd, benzine in de tank gedaan, en starten.
Liep in 1x, de onsteking even afgesteld en stationair, loopt super nu!
Volgende keer verder met de verlichting, heb een spanningsregelaar en andere spullen besteld.
Ik heb de c50 verder afgebouwd, benzine in de tank gedaan, en starten.
Liep in 1x, de onsteking even afgesteld en stationair, loopt super nu!
Volgende keer verder met de verlichting, heb een spanningsregelaar en andere spullen besteld.