1/2 inch jis bitjes
-
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Re: 1/2 inch jis bitjes
Ik heb nog een setje 5/16 jis bitjes liggen, is dat wat?
Passen in mijn houder die bij de slagschroevendraaier zit
Passen in mijn houder die bij de slagschroevendraaier zit
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: 2x CY50 R&P
zeg ik geen nee tegen,
Kwanta Kosta?
Kwanta Kosta?
ik zal eens kijken wat ik nou heb liggen, het werkt goed.
Maar belangrijker is nog, zorg dat die kop van de schroef goed schoon is. Als ik moet inschatten, rammen jullie dat bitje gewoon in iedere vieze volgeblubberde kop en dan heb je sowieso minder grip. Ff met een priem dingetje de zooi er uit wippen, dat scheelt al een slok op een borrel.
Groeten
Dennis
Maar belangrijker is nog, zorg dat die kop van de schroef goed schoon is. Als ik moet inschatten, rammen jullie dat bitje gewoon in iedere vieze volgeblubberde kop en dan heb je sowieso minder grip. Ff met een priem dingetje de zooi er uit wippen, dat scheelt al een slok op een borrel.
Groeten
Dennis
''UNOX MAN''
En dan heb ik nog mijn best gedaan om die reactie niet op de wekken 

''UNOX MAN''
-
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Ja misschien raar maar juist een vieze volgeblubberde kop zou ik niet snel iets inrammen

grote klappen, snel thuis
Misschien is het vloeken in de kerk, maar is het niet handiger om bij de volgende keer dat het deksel eraf moet om dan de bouten te vervangen voor inbus of tork?
Zelf heb ik geen slag schroevendraaier en geen passende bitjes.
Willem
Zelf heb ik geen slag schroevendraaier en geen passende bitjes.
Willem
Inderdaad vloeken in de kerk. Ik ben al jaren bezig aangekochte blokjes weer te voorzien van de ori boutjes...Misschien is het vloeken in de kerk, maar is het niet handiger om bij de volgende keer dat het deksel eraf moet om dan de bouten te vervangen voor inbus of tork?

-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: 2x CY50 R&P
Als er iets anders dan kruiskop op komt is het 6-kant m5
Verzonken inbus vind ik ook maar niks. Draait veel eerder dol omdat het zeskantje een kleinere maat heeft dan bij niet-verzonken inbus.
Bijvoorbeeld voor m5: een normale inbusschroef heeft inbussleuteltje 4mm nodig, de verzonken variant 3mm.
Een kruiskop kun je tenminste nog losrammen, meestal wel dan. Bijna altijd. Bij dolgedraaide inbus is die kans kleiner. Zo ervaar ik het althans.
Zeker als er ook nog eens een RVS-variant is gemonteerd, dan is het helemaal drama. Ik hááát RVS
Bijvoorbeeld voor m5: een normale inbusschroef heeft inbussleuteltje 4mm nodig, de verzonken variant 3mm.
Een kruiskop kun je tenminste nog losrammen, meestal wel dan. Bijna altijd. Bij dolgedraaide inbus is die kans kleiner. Zo ervaar ik het althans.
Zeker als er ook nog eens een RVS-variant is gemonteerd, dan is het helemaal drama. Ik hááát RVS
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
rvs in alu is sowieso drama. Staal verzinkt.
Oké dat is dan ook weer duidelijk, het gaat hoofdzakelijk om het orgineel, maar er zijn ook technische bezwaren waar rekening mee moet worden gehouden. Bedankt voor de toelichting.
torx is wel een ander verhaal
- SS50-Maarten
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50 1977 rood bromfiets
SS50 1974 goudkleurig motorfiets

Ik had het met deze RVS torx boutjes gedaan.
En hier.

Die lenskopboutjes zijn het mooiste.

Lenskopbout bolverzonkenkop machineschroef metrisch RVS A4 roestvaststaal roestvrijstaal
https://www.zeilers.shop/kopen/rvs-a4-t ... chroef-m5/

Hier mee zit het voorspatbord van een Kreidler bevestigd. Lenskop schroefbout M6x35 Kreidler
Tot zo ver de lenskopschroef.
Heppie met kleppie!