Ik merk dat ik de dax niet snel pak omdat ie erg slecht start en als ie al start helemaal moeilijk opnieuw te starten is als ie eenmaal warm is.
Dit is al sinds het begin.
Ik mis het makkelijke altijd en overal starten van de oude vertrouwde echte Honda blokjes.
Ik was van plan om een nieuw honda/takkiewakkiecraft (Japans in ieder geval) eronder te hangen maar tijd en geld zitten daarin voorlopig nog even niet mee.
Dus wat ik eigenlijk voorlopig wil is dit blok beter laten starten, heb dit blok nieuw gekocht een jaar of 8 geleden en heeft alles bij elkaar misschien net een paar honderd km gedraaid.
Carb is al eens vervangen voor een mooi afgestelde VM26 dus daar zou het niet in moeten zitten.
Nu begreep ik al eens dat het slechte starten van de XY150 blokken vaak ligt aan de ontsteking die op dat blok zit, dat is zo'n inner (of outer) rotor met lichtspoel.
Kan iemand dat bevestigen?
En zo ja: wat kan ik er het beste op zetten qua passende plug & play ontsteking?
Hoeft geen ultra licht/klein vliegwiel oid te zijn want dat tractor blok heeft toch ruim voldoende power voor mijn verlaagde dax met 0,0 rijcomfort
Ideeen? (En vooral: ervaringen?)