Oke dan dit geloof je niet...
Toen ik de chaly kocht had ik maar een klein stukje gereden (lees parkeerplaats op en neer). Er zat speling op de voorvork, de voorrem deed het ook niet dus de behoefte om verder te rijden was er ook niet. Dit uiteraard in de wetenschap dat deze chaly toch helemaal uit elkaar ging om uiteindelijk weer in goede staat opgebouwd te worden. De kerel van wie ik hem kocht had een motorzaak en had de chaly ingeruild, wist er verder ook niet veel over te vertellen.
Nu kom ik net thuis van kantoor waar ik tussen het werken door al de nodige 125cc blokjes voorbij heb zien komen, zowel met als zonder carb. Ik had wel gezien dat er een beste carb. opzat dus ik dacht ik laat ik eerst eens kijken of die vervangen moet worden alvorens ik een nieuw blokje bestel...
Dus thuis aangekomen gelijk het blok eronder uit geschroefd. En ja hoor wat hangt er onder? een 125cc, lekker hoor. Voel me wel een beetje stom dat ik dit niet eerder in de gaten had. Was me wel opgevallen dat ie redelijk wat compressie had en een redelijk zware sound. Wel te merken dat ik al een tijdje niet meer actief ben met de 4-taktjes
Nou nog 1 dilemma, hoe ga ik dit aan de rdw uitleggen, ik moet aantonen waar ik dit blok vandaan heb. Het zat gewoon onder de brommer toen ik hem kocht, maar zullen ze dit zomaar slikken gezien het feit dat het een brommer betreft? Misschien even contact leggen met de verkoper zodat hij en verkoopverklaring tekent waarin staat dat dit blok met bloknr. ..... eronder zat bij verkoop???