Mijn vers ingeruilde blokje lekte als een gek olie.
Mooie blauw witte dampen en ik heb dus voor het eerst de zooi los.
Werkplaatshandboek erbij dus wat kan me gebeuren.....nou veel dus.
Beun de haas die destijds het blokje heeft geknutselt heeft er nogal een zooitje van gemaakt en ik mag het nu weer terug brengen naar een blokje zoals het hoort.
Kleppen en dergelijke zitten weer op zijn plek en lekken niet meer.
Nu kom ik in de cillinder een busje tegen die volgens het wph daar niet hoort.
Op.deze plek hoort een o-ring maar ik vraag me af of dat correct is en dat busje er ook niet stiekem hoort.
Als ik de cillinder en de kop zonder pakking op elkaar zet zorgt dit busje ervoor dat de boel niet aansluit.
Of hoort dit busje eigenlijk bij de pakking.
Foto zegt meer.
Busje zat er dieper in maar voor.de foto even omhoog getrokken, als hij er helemaal inzit blijft hij ongeveer een mm boven de cillinder uitsteken.
Alvast bedankt
cillinder vraagje
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
cillinder vraagje
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Re: cillinder vraagje
Die bus hoort daar niet. Er zit meestal een busje in het gat daarboven en een onder aan de kant van de ketting. Waar deze bus zit loopt de olie naar boven de kop in.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik kom die bus wel vaker tegen in bamikoppen en ik dacht soms ook in NTC90. Die houdt denk ik de O-ring op zijn plek. Ik laat 'm meestal weg. Het is geen pasbus, let op de wijde kant.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
dat busje hoort daar inderdaad te zitten bij de nt (gk4) blokken die houd het rubbertje op de plek.
het is geen must dat die er tussen zit.
no 11

het is geen must dat die er tussen zit.
no 11

ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
Ok duidelijk.
Maar steekt dat busje niet zover uit dat je de kop en cillinder niet dicht genoeg op elkaar draait.
Maar steekt dat busje niet zover uit dat je de kop en cillinder niet dicht genoeg op elkaar draait.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
vraagje, moet dat busje door de ring heen?
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Volgens de partslist wel.
-
butt head
- moppersmurf
als je dat busje om je tap end schuift in je cilinder dan valt het rubbertje er om heen. en als je de koppakking er ook nog op legt dan zit het rubbertje klem tussen het busje en de pakking.nielspbr schreef:vraagje, moet dat busje door de ring heen?
het busje hoort net niet de cilinder kop te raken. als het goed is blijft hij net onder de koppakking
-
graveart
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Bami Monkey
Waar komt je olie precies vandaan?
"I live my life a quarter mile at a time. Nothing else matters: not the mortgage, not the store, not my team and all their bullshit. For those ten seconds or less, I'm free."
-
lupomob
- 4T-MSB regular
Oke mij is het duidelijk.
Even de dikte van de koppakking afwachten(is onderweg met de post) en dan bekijken of de bus ertussen blijft.
Als ik de oude pakking bekijk was het erg krap kwa ruimte en denk ik dat ik de boel net niet netjes op elkaar krijg.
Thanx voor de info...zeer nuttig in mijn geval
Even de dikte van de koppakking afwachten(is onderweg met de post) en dan bekijken of de bus ertussen blijft.
Als ik de oude pakking bekijk was het erg krap kwa ruimte en denk ik dat ik de boel net niet netjes op elkaar krijg.
Thanx voor de info...zeer nuttig in mijn geval
-
butt head
- moppersmurf
helemaal los moet die bus er niet in liggen als hij de cilinder kop raakt is het niet erg. hij drukt heus niet de kop scheef.
@graveart: dat is inderdaad het tapend waar de olie langs loopt. honda heeft het zo ooit verzonnen. die bus moet ook niet om het tapend klemmen maar in de cilinder.
@graveart: dat is inderdaad het tapend waar de olie langs loopt. honda heeft het zo ooit verzonnen. die bus moet ook niet om het tapend klemmen maar in de cilinder.