Honda c320s made in belgium Hulp?

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Jelle
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: c320s

Honda c320s made in belgium Hulp?

Bericht door Jelle »

Hallo iedereen, ik ben jelle

Ik ben nieuw op dit forum dus stel me even voor,
25jaar van Antwerpen(belgie) en sinds kort gebeten door de 4 takt microbe.

Ik heb enkele weken geleden een honda c320s gekocht, men allereerste brommer.
Ik droomde hier al langer van maar had er nooit echt de centen voor,nu dus in beperkte mate wel..

Met behulp van dit forum heb ik het ding al in gang gekregen,
de contactpunten gesteld, bougie electrode gesteld, ik wou ook de kleppen stellen maar
krijg inlaatklep niet open met men 17mm twaalfkant en ben de bout aan het verkloten..
zoals gezegd krijg ik hem in gang ook even goed stationair voor zover ik weet, maar men vlotter liep over dus carb moeten demonteren
en nu krijg ik hem niet meer goed stationair...

dit is echter niet wat me zorgen baart, toen ie wel liep en nu ook als ik em met de gas open aan kick, maakt ie nogal wat rook.
komt er witgrijs uit, verneveld dan naar de blauwe kant..
Nu heeft het ding wel een tijd stil gestaan en vraag ik me af of het de aangekoekte smurrie is die wat moet wegsmeulen of ik zit met een echt probleem, olie in de verbrandingskamer.
hij heeft wel nog maar hooguit 4 min aan één stuk gedraaid, totaal een 10tal minuten max.
laat ik hem eerst wat lopen voor ik me zorgen begin te maken?
gooi ik het ding gewoon open en bekijk de kleppen, zuiger, nokkenas?

de teller leest +- 9000km wat niet echt veel is en waardoor de vorige eigenaar me ook aanraadde van het blokje af te blijven..
de bougie is ook moeilijk af te lezen, ik had de indruk dat er olie op lag, maar eronder leek ie dan weer koffiebruin.

Kan er iemand me de juiste richting insturen?
Ik kan gerust foto's plaatsen indien nuttig..

Vriendelijke groeten,
Jelle
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Re: Honda c320s made in belgium Hulp?

Bericht door butt head »

ik zou gewoon een water pomp tang op de klep dop zetten en hem los draaien of even een 6kan 17 kopen en hem daar mee los draaien.

als je de carburateur er af hebt om schoon te maken. even goed alles door blazen alle gatjes die je in de carburateur kan vinden. dan zou ik de flens waar mee hij aan het spruitstuk vlakken en tevens de bijde kanten van het spruitstuk vlakken.
vlakken doe je gewoon een vel schuur papier (minimaal 400 of fijner)op een vlakke glas plaat leggen met de korrels van het glas af en dan het spuitstuk/carburateur er over heen bewegen.
dan weer de hele carburateur in elkaar zetten en tussen de carburateur, spruitstuk en cilinder kop nieuwe pakkingen monteren.

dan nieuwe olie op het blok. 20w50 luste die stoterstange blokken volgens mij graag

dan is een eindje rijden. als het blok warm is draai je de lucht schroef hele maal in en vervolgen een slag uit dan draai je de stationair schroef dusdanig dat hij rustig stationair loopt
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Plaats reactie