sinds korte tijd komen er zo nu en dan enkele druppels (echt maar een paar) olie uit mijn linker carter deel naar buiten. Dit is altijd nadat ik een stukje heb gereden (dunnere olie dus). Dit is mij het eerst opgevallen nadat ik deze zomer op een hete dag (ja die waren er) vanuit Amsterdam vol-gas naar Woubrugge ben gereden. Mijn blokje is toen heel erg heet geweest (de oliepeilstokthermometer gaf toen temperaturen boven de 105/110 graden aan). Deze temperaturen haalt hij nu niet meer met deze kou, gewoon netjes 90 graden. Ik twijfel nu heel erg wat ik zal doen:
1- Blok splitsen => carters vlakken => pakkingen vervangen => Oliepomp en filter nakijken vanwege de geproduceerde hitte (zitten die in een Skyteam Dax?).
Blok splitsen doe ik liever niet aangezien de brommer perfect rijdt (start altijd, schakelt lekker, ofwel loopt gewoon goed). En van iets dat het doet moet je afblijven. Enige is dat hij af toe iets knalt uit de uitlaat als ik heuvel af na vol-gas mijn gashendel dicht gooi (en dus dat hij lekt)
2- Olie is op door te veel hitte??
Dus olie vervangen, kan nooit kwaad dus dit ga ik sowieso eens doen denk ik. Lek zit er dan nog steeds.... Olie is overigens nog heel erg vers (voor de zomer vervangen en niet meer gereden dan 500 km)
3- Helemaal niks doen en lekker door knallen.
Brommer:
Volledig standaard Skyteam Dax, enkel een Hotlap high 211 uitlaat en ontgrensd spruitstuk (de bekende ringen).
ps: Was de olie nu 5-w40 of 10-w40 Ik vergeet dit altijd....