ik ben nieuw hier, dus ik zal me even voorstellen.
Ik ben Jacco, ik kom uit Alphen aan den Rijn en ik heb onderandere als hobby: Honda 4takten met kleine wieltjes
Ik zeg onderandere omdat ik eigenlijk van alles hou waar een verbrandingsmotor in zit, zo heb ik o.a. een tuintrekker met 14 pk, wat buitenboord motors, 6 auto's, en dus ook mijn tweewielertjes. (En vast nog wel wat dingen vergeten in hoekjes van m'n werkplaats)
Een Honda XR50 met een ss blok, 70cc met ot 70cc kop. Perfecte staat, dit project is klaar.
Een Honda ST50, concours staat orgineel, deze is gisteren uit elkaar gegaan voor controle tussen alle onderdelen, dit is dan ook de eerste keer dat er dan ook maar iets aan gedaan wordt, alles op de banden na (White walls) is orgineel, zelfs de tandwielen...
Sommige rubbers, zoals die van het luchtfilter of die tussen delen zitten tegen beschadigen worden nu ook vervangen.
Een Honda CF70, vandaag gekocht van Marktplaats, dacht dat het een brommer was, zitten geen papieren bij, ook niet naar gevraagd, pas toen hij achterop mijn auto stond en ik ff naar het framenummer keek zag ik dat het een CF70 is
Ben in twijffel wat ik ermee ga doen. Of ik maak er een brommer van met mijn dax blok er onder voor de keuring, of ik maak er een motor van en misschien dat ik ooit mijn motorrijbewijs ga halen (Misschien wel handig voor m'n Ducati LOL)
Dit gaat ook een project worden.
Een Ducati 750SS I.E.(Injectie) dit project is ook al klaar, totall loss gekocht uit Italie met 12k km's erop, achterop een stilstaande auto geknalt, frame laten lassen bij Startwin in Loenen door Kees. Alles vernieuwd wat nodig was, stralen spuiten klaar...
10 tallen brommers gehad in het verleden, tussen de 30-40, hoofdzakelijk Honda MB's en MT's, ook een scooter tijd mee gemaakt, erg snelle scooters met in die tijd vreselijk hoge vermogens, rond de 20 pk's uit een 70cc
Eerste brommer was op de boerderij bij m'n opa en oma, een Zundapp CS50, een handschakel. Toen was ik 11...
Ik wil jullie graag op de hoogte houden van m'n projecten en soms lastig vallen met vragen als het mag van jullie
4 september: Volgens mij een Z50a K2 General Export. Dit door het korte achter spatbord:
Geimporteerd uit Namibië:

Wil dus nog met zekerheid weten welk type het precies is, iemand die mij zekerheid kan geven?
Foto's CB50"s" toegevoegd:
Onderweg uit Zwolle

In de werkplaats aangekomen

Roestmonsters onder de lak

Voor meer en info zie het topic voor de CB50S