Kleine vragen topic
-
MonkeyMike
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam PBR
Re: Kleine vragen topic
Ik heb een CDI waarbij ik de curve kan aanpassen. Daar wil ik wat mee gaan spelen. Indien handig is hier een foto van het vliegwiel met de pickup.
Volgens het internet krijg je brokken als je te vroeg ontsteekt. Waar merk ik aan dat ik de vroeg zit? En waar merk ik aan dat ik goed zit?
Het gaat om deze CDI van Aliexpress. Hetzelfde model kan je bij verschillende winkels kopen. Dus zoek vooral de beste deal op.
Volgens het internet krijg je brokken als je te vroeg ontsteekt. Waar merk ik aan dat ik de vroeg zit? En waar merk ik aan dat ik goed zit?
Het gaat om deze CDI van Aliexpress. Hetzelfde model kan je bij verschillende winkels kopen. Dus zoek vooral de beste deal op.
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Zoiets koop je doorgaans als je weet waar je mee bezig bent, verder zal het afhankelijk van je eigen set up testen zijn wat het lekkerste rijd op je eigen brommer , je zal er niet ineens mach 1 mee halen.
Hop hop gas dr op
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Daytona heeft ook een ontsteking met vervroegende cdi, de sloomste 2 zijn voor liggende cilinders, de meest vervroegende 2 alleen te gebruiken voor staande cilinders. (hint, de staande blokjes kunnen standaard meer toeren aan dan een liggend blok.)
Vraag: Wat denk je dat er gebeurt als de volledige verbrandingsdruk opgebouwd is voordat de zuiger in tdc is?
Vraag: Wat denk je dat er gebeurt als de volledige verbrandingsdruk opgebouwd is voordat de zuiger in tdc is?
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Zo’n cdi is echt geen risico. Zit nog steeds binnen bereik wat een kitaco powerrev ed kan
9/10 vliegt die nadien er toch af want ja… china zooi
Maar ik beaam als je zo’n programmeerbare cdi koopt van kitaco od, dan speel je meer
- SeeWhy50
- 4T-MSB regular
- Bezit: CY50 (1978)
Bezat: XR75, P50 en TS50 - Locatie: Omgeving Den Haag
Als je gaat spelen met een onbekende instelbare cdi gebruik of koop koop dan vooral ook een strobe/timing lamp/stroboscoop/... (of onder welke naam die ook aangeboden wordt). Je kunt dan in ieder geval een goed beeld krijgen wat die cdi aan het doen is met de timing van de ontsteking.
Groeten,
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
Danny
Niet zeuren, de aarde is plat, en daar houden we het voorlopig op. Ga je over de rand dan val je er vanaf.
-
Guggenheimer
- Bezit: Brommers!
Ketting Honda C320s afstand tussen rollers 18,4
vervangen?

vervangen?

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
nix zou zeggen blad omdraaien.
Ik zou er gezien die schuine stukkies op de tanden van het achtertandwiel gewoon een nieuw setje tandwielen en een nieuwe ketting omleggen.
ps. ik ben nog nooit tussen de rollen gemeten, ik check hoever ik de ketting van het kettingblad kan lichten.
Ik zou er gezien die schuine stukkies op de tanden van het achtertandwiel gewoon een nieuw setje tandwielen en een nieuwe ketting omleggen.
ps. ik ben nog nooit tussen de rollen gemeten, ik check hoever ik de ketting van het kettingblad kan lichten.
de ketting slijt op de asjes van de buitenschakels, en niet op de rolletjes. de slijtage meet je als het verschil tussen de afstand binnen de rollen van de binnenschakels tov die van de buitenschakels. binnen de binnenschakels vind namelijk geen slijtage plaats dus die afstand blijft altijd gelijk. daarom ook moet je een versleten ketting, als je hem nog wil gebruiken, op dezelfde positie op de tandwielen leggen als hoe die zat, want de tandwielen zijn op hun beurt op de ketting ingesleten, dus om de andere tand is er meer van de tand weggesleten(behalve als het aantal tanden oneven is, dan maakt het niet uit en is ook de ketting gelijker gesleten en langer meegegaan dan anders).
-
Guggenheimer
iemand een aankoop advies. Ik zal de tanden tellen die er nu opzitten. Kom ik op terug!nielspbr schreef: ↑14 jun 2024 18:11 nix zou zeggen blad omdraaien.
je hebt een 14 tands. ik zou als je nieuwe ketting en tandwielen koopt gaan voor een 15 tands en een O-ringenketting, dat is het mooiste. voorlopig kan je je oude setup blijven gebruiken tot het helemaal niet meer gaat, en dan alles in 1 keer vernieuwen, inclusief achtertandwiel.
Laatst gewijzigd door lil op 14 jun 2024 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Guggenheimer
-
Guggenheimer
Brommer ligt uit elkaar dus ga het vervangen. Nog tips wat te kopen kwa merk / kwaliteit.
Dus: 15 tands en een O-ringenketting maat 415 of 420.. 98 schakels. Wat voor achtertandwiel?
Brommer is origineel en rijdt met huidige setup ± 50 gemiddeld.
Dus: 15 tands en een O-ringenketting maat 415 of 420.. 98 schakels. Wat voor achtertandwiel?
Brommer is origineel en rijdt met huidige setup ± 50 gemiddeld.