xl 50 wil niet starten.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: xl 50 wil niet starten.
Ik krijg een djwezzmoment...
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
NIX schreef:Ik krijg een djwezzmoment...
-
uyttersprotjoren
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: xl50 van 1979
ik ga een nieuwe bobin bestellen,welk type neem ik best? Want deze is zo goed al kapot denk ik,en er zit zeker slecht contactje in,
als hij ni start,dan moet je harder stampen;
Wanneer er een blauwe vonk onstaat tussen de electroden van de bougie, is de bobine goed.
Een vonk met een andere kleur of een zwakke vonk, kan duiden op een gedeeltelijk kortgesloten spoel.
Een bobine kan getest worden door middel van een inductietest, maar dat is dus alleen voor het herkennen van een bobine met tussenruimte op een breuk.(een onderbreking van het cirquit)
Een bobine zonder ruimte op wel een breuk, gaat dienst weigeren wanneer deze warm wordt, door het uitzetten van de spoel komt er ruimte op de breuk.
Een vonk met een andere kleur of een zwakke vonk, kan duiden op een gedeeltelijk kortgesloten spoel.
Een bobine kan getest worden door middel van een inductietest, maar dat is dus alleen voor het herkennen van een bobine met tussenruimte op een breuk.(een onderbreking van het cirquit)
Een bobine zonder ruimte op wel een breuk, gaat dienst weigeren wanneer deze warm wordt, door het uitzetten van de spoel komt er ruimte op de breuk.
-
uyttersprotjoren
ale dan laat ik ze beter zo zeker.
Dat is dus naar inzicht van de monteur.
Denk eerder aan slechte aarding in geval van een onbetrouwbare vonk.
Mogelijk heb je wat aan de technic hoek van 4sbc.
Deze staat overigens wel achterste vooren dus de pagina's aftellen en bekijken van onder naar boven.
Hier is pagina 3 van de 3. http://www.4-strokebikecentre.com/cgi-b ... c&pageno=3
De distributie ketting spanner van een XL is anders als die van een CD, SS, C, DAX enz. dus ga niet zoeken naar een schroef onder een dop aan de onderzijde van het blok.
Denk eerder aan slechte aarding in geval van een onbetrouwbare vonk.
Mogelijk heb je wat aan de technic hoek van 4sbc.
Deze staat overigens wel achterste vooren dus de pagina's aftellen en bekijken van onder naar boven.
Hier is pagina 3 van de 3. http://www.4-strokebikecentre.com/cgi-b ... c&pageno=3
De distributie ketting spanner van een XL is anders als die van een CD, SS, C, DAX enz. dus ga niet zoeken naar een schroef onder een dop aan de onderzijde van het blok.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Nee! Pak gewoon een cy/cb/xl handboek! Nonde..
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Voordat je nu eens gaat slopen en dingen bestellen sluit eerst eens het een en ander uit.
Heb je een vonk.
Heb je benzine en is je carb schoon
staat je ontsteking op tijd.
Kleppen goed.
We springen in dit topic van benzine naar kleppen naar boegie naar bobine terug naar kleppen enz. maar je rijdt nog steeds niet
Heb je een vonk.
Heb je benzine en is je carb schoon
staat je ontsteking op tijd.
Kleppen goed.
We springen in dit topic van benzine naar kleppen naar boegie naar bobine terug naar kleppen enz. maar je rijdt nog steeds niet
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Zo'n grote gele flats van een vonk kan ook gewoon door de bougie zelf komen.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
uyttersprotjoren
Ik heb gereden,maar heb daarnet de bobin open gehaald en dat ding moet echt vervangen worden,de draad van bobin naar bougie die normaal uit een stuk of 10gevloxhten draadjes bestond ,had er nu nog maar 1dat nog niet kapot was.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Stukje van de bougiekabel afknippen, dop er netjes weer opdraaien en vlammen maar.
Life is too short for lousy coffee.
-
uyttersprotjoren
het was de andere,en heb een nieuwe gekregen van de garagist die ik ken,en ze was gratis.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Het was de andere?
Wat noem jij de boegie en wat de bobine....nog mooier wheb je opengemaakt aan de bobine
zover ik weet kunnen die niet open tenzij je de zaag er in zet
Wat noem jij de boegie en wat de bobine....nog mooier wheb je opengemaakt aan de bobine
zover ik weet kunnen die niet open tenzij je de zaag er in zet
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Bedoel je dat de bougiekabel aan de kant van de bobine (dus niet aan de kant van de bougiedop) kapot is?
Dan heb je inderdaad een andere bobine nodig.
Maar lees je eerst even in, pak het on-line werkplaatshandboek erbij, print wat nodig is en kom dan met gerichte vragen.
Anders vrees ik dat ik, net als Nix, ook niet veel voor je kan betekenen.
Dan heb je inderdaad een andere bobine nodig.
Maar lees je eerst even in, pak het on-line werkplaatshandboek erbij, print wat nodig is en kom dan met gerichte vragen.
Anders vrees ik dat ik, net als Nix, ook niet veel voor je kan betekenen.
Life is too short for lousy coffee.