[Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
Nice, je bent ook net optijd. Ik las net in de krant dat ze overal vervroegt de tulpen al aan het koppen zijn vanwege het warme weer.
TWD for life!
wat splitpennen gemonteerd bochtschilden gemonteerd, en geconstateerd dat het neutraallampje gebarsten is.
morgen de ketting monteren en ontstekingsdeksel.
morgen de ketting monteren en ontstekingsdeksel.
-
DaxDream
- Frequent 4T-MSB visitor
Geprobeerd het blok in elkaar te zetten met nogal wat tegenslagen:
- Mooie takegawa oliepomp gekocht van een belg mist de pasbus! FIJN!
- Rovaza verkeerde onderdeel mee gegeven terwijl we altijd dingen kopen en daarbij het honda partnummer erbij vertellen.
- Cilinder paste niet het blok in.
Conclusie;
Blok kon weer uit elkaar en mocht gekotterd worden .... wat een baal moment.
Maar gelijk ervoor gezorgd dat dat gebeurde dus van het weekend kan ik hem weer in elkaar gaan zetten!
Lekker bezig
Ook de naven en rempotdeksels gepolijst *bling*bling* dus wieltjes in elkaar gezet! dat was het enige positieve wat wel gelukt was!
- Mooie takegawa oliepomp gekocht van een belg mist de pasbus! FIJN!
- Rovaza verkeerde onderdeel mee gegeven terwijl we altijd dingen kopen en daarbij het honda partnummer erbij vertellen.
- Cilinder paste niet het blok in.
Conclusie;
Blok kon weer uit elkaar en mocht gekotterd worden .... wat een baal moment.
Maar gelijk ervoor gezorgd dat dat gebeurde dus van het weekend kan ik hem weer in elkaar gaan zetten!
Lekker bezig
Ook de naven en rempotdeksels gepolijst *bling*bling* dus wieltjes in elkaar gezet! dat was het enige positieve wat wel gelukt was!
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Volgens mij rij je met zo'n ding constant met je knie aan de grond?
kijken hoe plat je kunt als je ze binnenboord houdt!
kijken hoe plat je kunt als je ze binnenboord houdt!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
een hele hoop zb spulletjes op gehaald bij de spuiter
zomen teen maar weer is het ding in elkaar puzzelen
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Mn nieuwe contactpuntje verwisseld voor de oude. Omdat het kunstof helemaal weggesleten was en hij alleen nog normaal liep 1cm voor F
Nu weer mooi 2mm voor F en loopt toch wel beter
Toch maar eens zo een viltje aanschaffen...
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Originele blokje uit elkaar gehaald,op een compleet verstopt filter na, zag er allemaal prima uit.
mitsubishi ontsteking er af gehaald , om plaats te maken voor een 12V ontsteking (interesse in de complete gebruikte mitsubishi 6V ontsteking? stuur maar een PB-tje)
De Kickstarter "pakte" hem niet altijd, maar dat komt vast omdat de veer los zit.
Kwam wel een paar aparte "blokbouten" tegen: iets waar ooit een kabel aan zat, een kruiskop kop met platte schroeven draaier kop sleuf er in gezaagd , maar ja de vorige eigenaar is de echte zeker kwijt geraakt, en bij die andere werkte de kruiskop zeker niet meer.
De kop zag er op wat aanslag op de buitenkant ook nog heel goed uit (heb ik met mijn nieuwe speeltje(imi dremel) ook netjes gekregen.
De cilinder is ook helemaal gaaf,hoewel er op de bovenkant van de zuiger wel zwarte groeven zitten
Iemand trouwens een idee hoe ik kan zien (zonder schuifmaat of ander "preciezie meet middel",maar met m'n zoons geodriehoek ,het beste wat ik kan vinden)welke maat/overmaat het is?(straks is het zonder dat ik het weet een 70cc
)
Want dat is wel zo handig als ik online een zuigertje zou willen bestellen.
En dat alles natuurlijk gewoon weer midden in de woonkamer
mitsubishi ontsteking er af gehaald , om plaats te maken voor een 12V ontsteking (interesse in de complete gebruikte mitsubishi 6V ontsteking? stuur maar een PB-tje)
De Kickstarter "pakte" hem niet altijd, maar dat komt vast omdat de veer los zit.
Kwam wel een paar aparte "blokbouten" tegen: iets waar ooit een kabel aan zat, een kruiskop kop met platte schroeven draaier kop sleuf er in gezaagd , maar ja de vorige eigenaar is de echte zeker kwijt geraakt, en bij die andere werkte de kruiskop zeker niet meer.
De kop zag er op wat aanslag op de buitenkant ook nog heel goed uit (heb ik met mijn nieuwe speeltje(imi dremel) ook netjes gekregen.
De cilinder is ook helemaal gaaf,hoewel er op de bovenkant van de zuiger wel zwarte groeven zitten
Iemand trouwens een idee hoe ik kan zien (zonder schuifmaat of ander "preciezie meet middel",maar met m'n zoons geodriehoek ,het beste wat ik kan vinden)welke maat/overmaat het is?(straks is het zonder dat ik het weet een 70cc
Want dat is wel zo handig als ik online een zuigertje zou willen bestellen.
En dat alles natuurlijk gewoon weer midden in de woonkamer
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
en bom met alle maal honda zakjes laten ontploffenbutt head schreef:een hele hoop zb spulletjes op gehaald bij de spuiter![]()
ik praat niet alleen maar poep
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
dude...... ga eens op je zelf wonen......
ik heb het voorwiel, spadbord, batsbeugel, steppenbalk, uitlaat, carburateur, cilinderkop en cilinder van de ct310 af gehaald, en bevestigd wat ik al dacht. De piston pen in de zuiger is gaan rond batsen. en de zuiger heeft een vette vastloper gehad. en ook 2 van de 3 zuigerveren waren gebroken...
gelukkig is de speling op het small end van de drijfstang minimaal en ken ik ene Henk-Jan Nix dus kan ik hopelijk nog met de ct310 vóór 12 uur op mijn werk zijn...
ik heb het voorwiel, spadbord, batsbeugel, steppenbalk, uitlaat, carburateur, cilinderkop en cilinder van de ct310 af gehaald, en bevestigd wat ik al dacht. De piston pen in de zuiger is gaan rond batsen. en de zuiger heeft een vette vastloper gehad. en ook 2 van de 3 zuigerveren waren gebroken...
gelukkig is de speling op het small end van de drijfstang minimaal en ken ik ene Henk-Jan Nix dus kan ik hopelijk nog met de ct310 vóór 12 uur op mijn werk zijn...

-
Thomgun
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Je bedoelt *KUCHE* *KUCHE* Hertog-Jan Nix *KUCHE* *KUCHE*
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
nee, die bedoel ik niet.Thomgun schreef:Je bedoelt *KUCHE* *KUCHE* Hertog-Jan Nix *KUCHE* *KUCHE*

-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
een ss van een vriend nagelopen, gezien dat de koppakking lek was.. op weg gestuurd voor een nieuwe koppakking
(voorspoiler voor de auto geknutselt)
(voorspoiler voor de auto geknutselt)
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
Voortandwiel verzAAgt voor de bakbrommer, zodat die wel op de as past + gaatjes voor de borging gemaakt. ketting erop + gespannen, carb en uitlaat erop. starten en lopen
morgen even mee naar bevrijdingspop, mooie testrit
morgen even mee naar bevrijdingspop, mooie testrit
TWD for life!