restauratie honda ss50
Re: restauratie honda ss50
die middenlijn loopt niet mooi naar het midden van dat gaatje, weet je zeker dat ie in het midden zit?
-
Rome
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool - Locatie: Utrecht
- Contacteer:
hij zit in het midden, maar die flens met gaatje niet helemaal, deze werden er ook gewoon onder gepuntlast dus dat kan een millimeter of wat schelen, en dat gaatje is inderdaad ook wat meer naar rechts, het is allemaal vanaf het midden van de naad boven op de tank gemeten, en mijn pen was op het laatste stukje uitgeschoten.
bij de lijn van 44cm zit alles mooi recht, en dat is het einde van de streep.
Ik vraag me af hoe ze dat bij Honda ooit gedaan hebben, alles met de hand afplakken en uitmeten is best wel een dingetje. Dan kan ik me niet voorstellen dat elke tank gelijk is. Is er ooit een video verschenen van dit soort spuitwerk in een honda fabriek? dan zou ik die graag eens willen zien!
bij de lijn van 44cm zit alles mooi recht, en dat is het einde van de streep.
Ik vraag me af hoe ze dat bij Honda ooit gedaan hebben, alles met de hand afplakken en uitmeten is best wel een dingetje. Dan kan ik me niet voorstellen dat elke tank gelijk is. Is er ooit een video verschenen van dit soort spuitwerk in een honda fabriek? dan zou ik die graag eens willen zien!
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Eindelijk is het dan zo ver... de lijnen zitten erop.
morgen even licht schuren om de opstaande randjes verf door de afplaktape eraf te krijgen, en dan in de blanke lak!
Daarna moet hij er wel super uitzien denk ik.

morgen even licht schuren om de opstaande randjes verf door de afplaktape eraf te krijgen, en dan in de blanke lak!
Daarna moet hij er wel super uitzien denk ik.

-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Mij lijkt het dat de sparing tussen de strepen te klein is
Hop hop gas dr op
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
De uitsparing is exact 3mm, en de onderste witte streep is 4mm, dus het zou moeten kloppen met de originele maten, maar ik snap wat je bedoeld.. het oogt niet lekker vergeleken bij de oude tank. Als er een waterproef schuurpappiertje overheen is gegaan, en de opstaande randjes weg zijn hoop ik dat het er iets anders uitziet. Misschien is het allemaal nog te nieuw vergeleken bij een oude tank?
Laatst gewijzigd door Rome op 23 jul 2025 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
bij deze tank lijkt het of de onderste witte lijn even dik is als de uitsparing.. dus ook 3 mm, en de uitsparing word wijder aan het einde.
ik denk dat het zowiezo lastig word om van deze tankjes iets te vinden wat de standaard is. Het kan ook de slijtage van de knieen tegen de tank zijn die de witte lijnen verdunnen.
Ik ga morgen nog even meten... ik kan dit niet los laten!
ook zie je dat het einde van de dikke lijn afloopt naar beneden, op andere originele tankjes loopt hij bijna recht en loopt de ronding weer op naar boven... ik weet het ook niet meer.

ik denk dat het zowiezo lastig word om van deze tankjes iets te vinden wat de standaard is. Het kan ook de slijtage van de knieen tegen de tank zijn die de witte lijnen verdunnen.
Ik ga morgen nog even meten... ik kan dit niet los laten!
ook zie je dat het einde van de dikke lijn afloopt naar beneden, op andere originele tankjes loopt hij bijna recht en loopt de ronding weer op naar boven... ik weet het ook niet meer.

Laatst gewijzigd door Rome op 24 jul 2025 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
bij deze tank loopt de lijn dus aan het einde weer omhoog, vroege of late versie?
Ik ga ervan uit dat ze bij honda alles met de hand hebben afgeplakt, en elke tank zijn eigen handtekening heeft.
Ik heb de maten en vorm van deze tank lijnen gebruikt.

Ik ga ervan uit dat ze bij honda alles met de hand hebben afgeplakt, en elke tank zijn eigen handtekening heeft.
Ik heb de maten en vorm van deze tank lijnen gebruikt.

-
ildert
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Netjes man! Die tanks zijn allemaal licht anders, het zijn geen stickers. Veel mooier dan de stickers die te koop zijn. 

grote klappen, snel thuis
-
Dennoz
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec - Locatie: Leiden
Het is zoiezo lastig werk en je bent al een heel eind op weg , het mist een beetje de flow ofzo ...het samenspel met de rondingen van de tank .
Een .millimetertje hier of daar net anders kan al een hoop verschil maken .
Uiteraard moet je kijken hoe je jezelf er in kan vinden natuurlijk.
Een .millimetertje hier of daar net anders kan al een hoop verschil maken .
Uiteraard moet je kijken hoe je jezelf er in kan vinden natuurlijk.
Hop hop gas dr op
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Lijkt er een beetje op of het afhankelijk is van welke afplakker er op dat moment aan het werk was.
ze zullen bij honda wel een mal hebben gebruikt. en dan valt de tank op de foto met een stukje buddydeat af, want daar zijn bij de punten afplaksporen te zien waar de verf erondergekropen is. de foto met losse tank is de originele vorm. ik weet nog dat er een aparte thread over was of de tank met origineel patina bewaard moest blijven, dat ging daarover. was een poosje te ruil voor een goede vervangings tank of zoiets, weg waarschijnlijk, inclusief fotos.
-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
Ik heb gewoon stom lopen kijken.... aan de zijkant van de tank lopen de strepen inderdaad naar beneden met de vorm van de tank, maar van bovenop de tank lijken ze naar boven te lopen, gewoon gezichtsbedrog.
Maar goed, de tank is afgelakt nadat de randjes van het wit licht waren weggeschuurd. Hij heeft zijn mooie glans weer terug.

Maar goed, de tank is afgelakt nadat de randjes van het wit licht waren weggeschuurd. Hij heeft zijn mooie glans weer terug.

-
Rome
honda ss50k3
- Contacteer:
ondertussen de originele achterschokbrekers uit elkaar gehaald, aluminium onderdelen in een verdund badje Brite stalume gezet.
( deze lost al het vuil op en ontvet )
Als het uit het bad komt ziet het er zwart uit, maar dat veeg je gewoon weg en spoeld het af.
daarna fijn geschuurd, gescotched en gepolijst.
Veren in een badje met roestoplosser gezet, en daarna schoon gemaakt en gepolijst.
Ook de kunstofdelen schoongemaakt en met een polijst pasta en een doek weer redelijk glimmend gekregen.
daarna weer alles gemonteerd.
Ik heb wel de oude licht gesmolten kap gehouden, dat hoort er nu eenmaal bij, hij hoeft ook niet nieuw nieuw te worden.

( deze lost al het vuil op en ontvet )
Als het uit het bad komt ziet het er zwart uit, maar dat veeg je gewoon weg en spoeld het af.
daarna fijn geschuurd, gescotched en gepolijst.
Veren in een badje met roestoplosser gezet, en daarna schoon gemaakt en gepolijst.
Ook de kunstofdelen schoongemaakt en met een polijst pasta en een doek weer redelijk glimmend gekregen.
daarna weer alles gemonteerd.
Ik heb wel de oude licht gesmolten kap gehouden, dat hoort er nu eenmaal bij, hij hoeft ook niet nieuw nieuw te worden.