Kenteken

Hier kun je praten over je honda.
René
Admin
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50

Bericht door René »

Moet ik met mijn Chaly uit 75 met papieren dan nog een keuring ondergaan? Of kan ik gewoon met de papieren naar het RDW toe en gewoon zo regelen dat ie op motorkenteken komt?
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door brommerhobby »

René schreef:Moet ik met mijn Chaly uit 75 met papieren dan nog een keuring ondergaan? Of kan ik gewoon met de papieren naar het RDW toe en gewoon zo regelen dat ie op motorkenteken komt?
Lees het voorgaande verhaal van august .
cb125s 1978
SS50M 1973
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door brommerhobby »

Voor een bromfiets die al eerder in een lidstaat van de Europese Unie (EU) of de Europese Vrijhandels Associatie (EVA) geregistreerd is geweest
Als dit het geval is en ook zo in het europese register staat , ook bouwjaar voor 1998 , dan zal het kenteken er WEL BIJ moeten zijn .
Engeland hebben ze allemaal een kenteken gehad dus zal dat eerder
met een engelse voorkomen .
cb125s 1978
SS50M 1973
nitelife
The 4T-MSB is my life!

Bericht door nitelife »

ik heb hier nog een engels ceetje met kenteken en v5 staan. zou mooi zijn als ik daarvoor gewoon naar het rdw kan, zonder tech inspectie :D
TWD for life!
René
Admin

Bericht door René »

brommerhobby schreef:
René schreef:Moet ik met mijn Chaly uit 75 met papieren dan nog een keuring ondergaan? Of kan ik gewoon met de papieren naar het RDW toe en gewoon zo regelen dat ie op motorkenteken komt?
Geen technische keuring, maar ik moet hem wel meenemen? Moet ie dan wel lopen enzo?
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

René schreef:
brommerhobby schreef:
Geen technische keuring, maar ik moet hem wel meenemen? Moet ie dan wel lopen enzo?
ik ver wacht het wel
ik zou zeggen zet hem gewoon goed in elkaar dat je er zo mee de weg op kan
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
René
Admin

Bericht door René »

butt head schreef:
René schreef:
brommerhobby schreef:
ik ver wacht het wel
ik zou zeggen zet hem gewoon goed in elkaar dat je er zo mee de weg op kan
Dat is wel het makkelijkst, maar als het niet perse hoeft een beetje verspilde moeite.
Berry
4T-MSB addict

Bericht door Berry »

Als je een kenteken wilt, dan wil je toch ook rijden?

Bij een keuring moet alles gewoon werken en goed ook. Blokje moet lopen, verlichting moet het doen, remlicht, knippers, toeter, groot/klein/dimlicht, e-keur in lampen, hele reutemeteut.
René
Admin

Bericht door René »

Berry schreef:Als je een kenteken wilt, dan wil je toch ook rijden?

Bij een keuring moet alles gewoon werken en goed ook. Blokje moet lopen, verlichting moet het doen, remlicht, knippers, toeter, groot/klein/dimlicht, e-keur in lampen, hele reutemeteut.
Blok wat er nu onder zit rijd niet. Als ik een kenteken heb gaat er toch een ander blok onder.

En aangezien je geen volledige technische keuring meer krijgt, maakt het misschien niet eens meer uit of het blok wel loopt of niet.
bor600
4T-MSB beginner

c-50 tussentype

Bericht door bor600 »

Ok, nou heeft mn broertje nog een perfecte maar ongekeurde c-50 tussentype ind e schuur staan. Helaas hebben we geen v5 en ook de originele engelse kentekenplaat is lang geleden de vuilnisbak in gegaan.

Heeft iemand een link of iets anders waarmee ik het bouwjaar kan aantonen? Ik heb het frame nummer ff niet bijdehand helaas. Ik had aleen een j-peg gevonden met vooral Japanse frame nummers erop, maar daar stond die niet tussen.

mzls Bor
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Afbeelding

Hopelijk heb je hier wat aan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

René schreef:En aangezien je geen volledige technische keuring meer krijgt, maakt het misschien niet eens meer uit of het blok wel loopt of niet.
Wel goed lezen:
Je krijgt wel een technische keuring zodra je cilinderinhoud, vermogen, wielbasis e.d. veranderd. Of wil je een 49cc motorfiets?

Als je nadien een ander blok monteert, kan dit mogelijk problemen geven omdat dit anders (ander nummer) is dan waarmee gekeurd is (tenzij herkeur op dat punt). Kans is misschien niet groot, maar bij politiecontrole niet geheel ondenkbaar.

Ik zou gewoon zorgen dat je iets werkends neerzet, dat is voor iedereen het prettigst. Een keurmeester ziet dat ook of je overal goed naar hebt gekeken. Het is toch prettig als er aandacht aan besteed is. Het kost je altijd zeker een halve dag en een som geld, toch fijn als je de kans van slagen dan bij voorbaat al zo groot mogelijk maakt.

Dit geldt waarschijnlijk ook voor het aantonen van bouwjaar. Ga anders eens op een middag naar je keuringsstation en vraag of jouw bewijs geaccepteerd wordt.
René
Admin

Bericht door René »

August schreef:
René schreef:En aangezien je geen volledige technische keuring meer krijgt, maakt het misschien niet eens meer uit of het blok wel loopt of niet.
Wel goed lezen:
Je krijgt wel een technische keuring zodra je cilinderinhoud, vermogen, wielbasis e.d. veranderd. Of wil je een 49cc motorfiets?

Als je nadien een ander blok monteert, kan dit mogelijk problemen geven omdat dit anders is dan waarmee gekeurd is (tenzij herkeur op dat punt).

Ik zou gewoon zorgen dat je iets werkends neerzet, dat is voor iedereen het prettigst. Een keurmeester ziet dat ook of je overal goed naar hebt gekeken.
Zomaar een ander blok monteren met 5 keer zoveel vermogen heeft toch nooit gemogen? Zou je er nu opeens zo'n problemen mee krijgen?

Ik wil er een 140cc blok onder leggen. Verder blijft ie vrijwel origineel. Keuren met 140cc zal wel niet lukken met de originele remmerij. Kun je uberhaubt een chaly met 140cc keuren?

Nadeel is dan ook dat het bloknummer van die bami 140cc op de kentekenpapieren komt te staan. Liever heb ik het originele cf50 bloknummer er op staan. Dan kan ik nog ooit op basis van het originele blok zelf iets leuks in elkaar zetten.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Een 140cc blok met de originele voorvork en rem vind ik niet zo'n succes.
Maar goed, de info is er, doe wat je goeddunkt.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Zet je 124cc op de cilinder van je cf blokje ;)
Plaats reactie