Wederom valse lucht, advies nodig (pag. 5)

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Camiel
4T-MSB addict
Bezit: SS50

Bericht door Camiel »

Grmpf. Ik M6-set kopen, valt er de hele helicoil in. Ik denk wtf. Pak de schuifmaat, blijkt het al een 8MM gat te zijn. Geen wonder dat de vorige helicoil zo makkelijk uitwerkte. M6 heli in M8 gat gaat natuurlijk nooit goed.

Dus ik heb nu dus
Nee. Je hebt voor een M6 boutje een M6 helicoil nodig. Die is aan de buitenkant ongeveer M7. Een setje kost rond de 50,- met 10 helicoils.
een m7 set nodig, voor in 8MM?
Honda SS50 125cc 49cc
jos123
4T-MSB addict
Contacteer:

Bericht door jos123 »

koop een bami blok :D
[Gezocht]: Honda XS-500, liefst rijdend, uiterlijk boeit niet zo.

Nog geen lid van de HVN?

Post ook veilig:
<------------------------------------------------------ ATC Vrije Zone ------------------------------------------------------------>
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Dat nooit, behalve als het echt nodig is. Als deze het compleet begeeft. En dan nog liever voor 300 euro nieuwe troep erin, dan voor 200 euro een nieuw bamiblok.
Honda SS50 125cc 49cc
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Heb de M6 ingeruild voor M8, met wat opleg (totaal nu iets van 38 euro voor de hele set, incl. tap, doorslag, boor, inzetsleuteltje en +/- 20 helicoils.) ik ben nu bezig om mijn blok eraf te schroeven. En ik vraag wss mijn vader om morgen even het gat te boren, want ik ben een ramp met boren, zagen e.d.
Honda SS50 125cc 49cc
Name of Steel

Bericht door Name of Steel »

verander de topicnaam in Camiels rampenplan ofzo.. :lol:

je kan ook gewoon simpel zelf een draadje erin tappen hoor.. gaat bij mij altijd goed
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Al doende leert men. Ga je de boel nu vastzetten met een M8 bout? Daar tap ik dus M6 in.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Mijn pa gaat vandaag ff Het Gat boren. Heb mijn blok er dus onderuit getrokken. Hoe tap je de nieuwe draad eigenlijk? Ik heb nu zo'n tap met een vierkant langwerpig uiteinde, maar dat tappen kan niet met je vingers of wel dan :P Moet je dat uiteinde ergens in stoppen o.i.d.?
Honda SS50 125cc 49cc
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Ja. Daar zet je een wringijzer op. Maar ik stop zo'n tap gewoon in een accuboor. Die kun je mooi steeds heen en weer laten draaien en met de slip erop hoef je niet bang te zijn je net getapte draad er zelf uit te trekken met je machientje.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wringijzer
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Ik heb dan weliswaar geen accuboor, maar zo'n grote, met een draad. Volstaat ook wel toch?
Honda SS50 125cc 49cc
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Hij moet 2 kanten op kunnen draaien en regelbaar toerental hebben. Met schroefdraad tappen moet je steeds een slag erin en dan even een halve slag terug om de los gesneden resten eraf te draaien. In alu kun je vaak ook een slag of 2 naar beneden gaan. Zorg wel dat je vijlsel er af en toe even uit kan. Anders zit dat straks allemaal onderin en kun je niet diep genoeg tappen. Pas op met zo'n grote krachtpatser dat je recht naar benden gaat, anders kun je ook een tap breken als ie zich vastvreet. gewoon langzaam werken.

Ik ga zelf vanavond of morgen nog een helicoil of 7 zetten voor een bepaald persoon hiero.
SBloke
4T-MSB regular
Bezit: BMW R1100GS

Bericht door SBloke »

NIX schreef:
Ik ga zelf vanavond of morgen nog een helicoil of 7 zetten voor een bepaald persoon hiero.
Je weet wel hoe je iemand een schuldgevoel aan moet praten he :wink:
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Dat is niet mijn opzet. Ik baal ervan dat het al een week hier ligt.
SBloke
4T-MSB regular
Bezit: BMW R1100GS

Bericht door SBloke »

NIX schreef:Dat is niet mijn opzet. Ik baal ervan dat het al een week hier ligt.
al ligt het er nog twee weken.... voor de prijzen die jij vraagt mag ik geen eisen stellen.
~Bovenstaande is mijn mening en hoeft niet op waarheid of werkelijkheid gestoeld te zijn.~

MU!
Camiel
4T-MSB addict

Bericht door Camiel »

Het is gefixt. NIX, I owe you bigtime.

Bij de weg, immi is echt rommel. Nu al een kettingspanner versleten, nieuwe gekocht een maand of twee geleden, is deze ook weer dol. De originele doet het nog perfect...
Honda SS50 125cc 49cc
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Toch mooi als je het (bijna) zelf gedaan hebt? En nu kun je een keer een ander helpen.
Plaats reactie