Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Re: Kleine vragen topic

Bericht door keesie75 »

Dankje!

Heb nu een 75cc'tje er onder gezet, maar eerst maar kijken hoe dat loopt met de standaard nok.
hypercub
The 4T-MSB is my life!
Bezit: CY50 R&P

Bericht door hypercub »

Ik heb ook een 75 cc`tje. Met XR100 nok, 20mm xr80 carb (ebay.com kan je ze vrij goedkoop vinden), en XL75 uitlaat. Gaat als de brandweer! Open uitlaat en kop/spruitstuk opgedremeld naar 18/20mm is noodzakelijk om er wat mee te kunnen, en oh ja, de scoop van het luchtfilter boven op het luchtfilterhuis ook wat groter maken.
:D
Life is too short for lousy coffee.
hypercub
The 4T-MSB is my life!

Bericht door hypercub »

Glenn-N schreef:Door de problemen met mijn standaard (?) verlatend Hitachi vliegwiel op mijn SS50 zit ik eraan te denken om het eventueel vast te laten zetten.
Dus vandaar mijn vraag of dit verstandig is? Wat is de beste manier om dit te doen? Is het vastzetten van een vliegwiel beter/slechter voor de motor?
En hij rijdt momenteel zo'n 60km/u... wordt er veel snelheid gewonnen door het vastzetten?
Vliegwiel vastzetten is eenvoudig. Als je het vliegwiel los hebt gemaakt zie je binnenin 2 gewichtjes, als deze door de middelpuntvliedende kracht naar buiten toe bewegen verdraaien ze de nok binnenin, en door het verdraaien van die nok verlaat het ontstekingstijdstip. Het enige wat je dus hoeft te doen is zorgen dat die gewichtjes niet kunnen bewegen. Boor een klein gaatje nèt na
de gewichtjes, en draai een parkertje in dat gaatje zodat de boel niet naar buiten toe kan bewegen.
Klaar is kees, of Glenn in dit geval.
Je wint er aardig wat snelheid mee, je kop en kleppen worden wat minder warm, acceleratie wordt beter. allemaal positief voor je blokje.
Als je broem al de 60 haalt, denk ik eigenlijk dat het vliegwiel al vastgezet is.
Andere optie is voor rond de 120 euro een vervroegend vliegwiel aanschaffen. Deze heeft ook gewichtjes (die de nok andersom verdraaien), alleen stellen die het ontstekingstijdstip vroeger naarmate het toerental toeneemt (en dus de gewichtjes naar buiten uitslaan).
Dit is nóg beter voor het blokje, en voor de topsnelheid.
keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

Ik heb de cilinder plus 20mm carb van Coos Matser. Inlaat ook groter gemaakt, uitlaat was al open en op marktplaats nog goedkoop een vvv gevonden.
Miste het vermogen uit mn oude 72cc Monkey toch wel namelijk.
Reed eerst met een 16mm carburateur (volgens mij, de inlaat was ook al 16mm) en vastgezet vliegwiel (dat het belast ook niet beter deed dan verlatend) maar dat was niet vooruit te branden.

http://www.youtube.com/watch?v=kIVecQaf-UI
hypercub
The 4T-MSB is my life!

Bericht door hypercub »

Toerentallen met vvv en meuk:
http://www.youtube.com/watch?v=UJNgXMgkPBo
keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

Kijk, dat gaat een stuk beter.

Kan je een FS1 buddy trouwens zo op een CB zetten, of moet er dan nog iets worden aangepast?
Jaime
4T-MSB addict
Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk

Bericht door Jaime »

Kan het overstromen van de carb in het lucht filter te maken hebben met een te grote sproeier?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

Terwijl het blok niet loopt? Nee.

Vuiltje op de vlotternaald/zitting.
hypercub
The 4T-MSB is my life!

Bericht door hypercub »

Meestal is dat een vlotterprobleem.
Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: SS50, Dax

Bericht door Glenn-N »

Kan je de kilometerteller van een SS50 makkelijk openmaken? Wil het tipje van de tellernaald terug rood verven, als het niet teveel moeite is.
hypercub schreef:
Glenn-N schreef:Door de problemen met mijn standaard (?) verlatend Hitachi vliegwiel op mijn SS50 zit ik eraan te denken om het eventueel vast te laten zetten.
Dus vandaar mijn vraag of dit verstandig is? Wat is de beste manier om dit te doen? Is het vastzetten van een vliegwiel beter/slechter voor de motor?
En hij rijdt momenteel zo'n 60km/u... wordt er veel snelheid gewonnen door het vastzetten?
Vliegwiel vastzetten is eenvoudig. Als je het vliegwiel los hebt gemaakt zie je binnenin 2 gewichtjes, als deze door de middelpuntvliedende kracht naar buiten toe bewegen verdraaien ze de nok binnenin, en door het verdraaien van die nok verlaat het ontstekingstijdstip. Het enige wat je dus hoeft te doen is zorgen dat die gewichtjes niet kunnen bewegen. Boor een klein gaatje nèt na
de gewichtjes, en draai een parkertje in dat gaatje zodat de boel niet naar buiten toe kan bewegen.
Klaar is kees, of Glenn in dit geval.
Je wint er aardig wat snelheid mee, je kop en kleppen worden wat minder warm, acceleratie wordt beter. allemaal positief voor je blokje.
Als je broem al de 60 haalt, denk ik eigenlijk dat het vliegwiel al vastgezet is.
Andere optie is voor rond de 120 euro een vervroegend vliegwiel aanschaffen. Deze heeft ook gewichtjes (die de nok andersom verdraaien), alleen stellen die het ontstekingstijdstip vroeger naarmate het toerental toeneemt (en dus de gewichtjes naar buiten uitslaan).
Dit is nóg beter voor het blokje, en voor de topsnelheid.
Bedankt.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Volgens mij zijn SS tellers net als meeste tellers dichtgevouwen. Met veel geduld krijg je ze wel open, alleen soms niet zo netjes meer dicht.
hypercub
The 4T-MSB is my life!

Bericht door hypercub »

Eerst de rand van de teller een beetje warm maken, vervolgens met een zo klein mogelijke schroevendraaier openwrikken. Je hebt iig nog de chrome ring die weer over de onderkant gaat, dus als je niet verder gaat dan de chrome ring kan bedekken moet het ook optisch te doen zijn.
Glenn-N
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: SS50, Dax

Bericht door Glenn-N »

Toch enig risico dus. Dan blijf ik er mooi af. :)
keesie75
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door keesie75 »

Met het originele vliegwiel liep mn CB bijna goed, toen had ik het vvv er op gezet, daarmee liep ie helemaal niet.
(Kan blijkbaar ook niet bij de puntjes als hij op F staat) Hoe moet ik de puntjes dan stellen?
hypercub
The 4T-MSB is my life!

Bericht door hypercub »

Heb je wel een origineel vervliegend vroegwiel? Mijne loopt toch netjes 1300 rpm stationair.
Je zou namelijk gewoon bij de puntjes moeten kunnen.
Is de spie en de spiebaan in orde?
Plaats reactie