Nieuw hier
-
Willem2
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: Nieuw hier
Heeft een 90 blok dan geen andere tandwielverhoudingen dan een 50 blok?
Compressie heeft ie wel, in z'n 1 krijg ik 'm bijna niet vooruit, nee hij zit niet vast.
Ik zal morgen even kijken hoeveel versnellingen ie heeft...
Compressie heeft ie wel, in z'n 1 krijg ik 'm bijna niet vooruit, nee hij zit niet vast.
Ik zal morgen even kijken hoeveel versnellingen ie heeft...
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zou kunnen, maar ik vermoed eerder dat een C90 een andere primaire overbrenging heeft en met de tandwielverhouding van je kettingwielen is een C90 bak perfect op een 50cc-tje af te stemmen. Er zijn er hier die met een doortrapbak ik hun C50 blokjes rijden of in een 50cc chalyblokje. Kan allemaal zonder problemen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
leerzaam stukje.
NT 3 bakken hebben een iets andere overbreng verhouding als OT 3 bakken.
Nu is het zo dat alle nt 3 bakken(zb50, tt c50, nt c50) het zelfde zijn(dus ook de NT c90 bak, de nt/tt c70 bak) enige verschil kan de schakelklok zijn die het schakelpatroon bepaald.
Het verschil tussen de overbrenging van een nt 3 bak en een OT 3 bak zul je niet merken.
Het verschil in overbrenging zit hem in de het (primaire) tandwiel tandwiel die aangedreven word door de koppeling. Zo heeft die van een NT c50 een ander aantal tandjes als die van een OT c50(dus vandaar ook een verschil tussen de overbrengverhoudingen) en heeft een ntc90 koppeling weer een ander aantal tandjes als NT c50.
Waarschijnlijk zit de topic opener nu met een groot HUEH ? wat? gevoel... Dus ik zeg vergeet dit voorlopig maar, was meer voor NIX bedoelt. Een nt c90 bak er in zetten is geen enkel probleem in iedergeval. En die versnellingsbakjes zijn een heel stuk fijner als die van een OT c50(kwa schakelen, en een fijn schakelpatroon)
Als ik je bevinding hele veel compressie zo lees, is het geen 50cc... Wat ik denk, is dus, dat het een echt old-school combinatie blokje is. (op de manier van, we hebben nog een setje ss carters, een versnellingsbakje, en hee ook nog een koppeling, ow en daar licht nog een kopje, dan koop ik de zuiger cilinder en bouwen we het in elkaar)
Dus m.a.w test eens hoeveel versnellingen het beestje heeft, of je inscripties op de cilinder kan vinden ?(staat er een aanduiding op ? enzovoorts)
Nu is het zo dat alle nt 3 bakken(zb50, tt c50, nt c50) het zelfde zijn(dus ook de NT c90 bak, de nt/tt c70 bak) enige verschil kan de schakelklok zijn die het schakelpatroon bepaald.
Het verschil tussen de overbrenging van een nt 3 bak en een OT 3 bak zul je niet merken.
Het verschil in overbrenging zit hem in de het (primaire) tandwiel tandwiel die aangedreven word door de koppeling. Zo heeft die van een NT c50 een ander aantal tandjes als die van een OT c50(dus vandaar ook een verschil tussen de overbrengverhoudingen) en heeft een ntc90 koppeling weer een ander aantal tandjes als NT c50.
Waarschijnlijk zit de topic opener nu met een groot HUEH ? wat? gevoel... Dus ik zeg vergeet dit voorlopig maar, was meer voor NIX bedoelt. Een nt c90 bak er in zetten is geen enkel probleem in iedergeval. En die versnellingsbakjes zijn een heel stuk fijner als die van een OT c50(kwa schakelen, en een fijn schakelpatroon)
Als ik je bevinding hele veel compressie zo lees, is het geen 50cc... Wat ik denk, is dus, dat het een echt old-school combinatie blokje is. (op de manier van, we hebben nog een setje ss carters, een versnellingsbakje, en hee ook nog een koppeling, ow en daar licht nog een kopje, dan koop ik de zuiger cilinder en bouwen we het in elkaar)
Dus m.a.w test eens hoeveel versnellingen het beestje heeft, of je inscripties op de cilinder kan vinden ?(staat er een aanduiding op ? enzovoorts)
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Willem2
Op de cilinder staat SY G3
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Heuh?niek is ik schreef:leerzaam stukje.
Natuurlijk weet ik dat allemaal al lang, aap!
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
mooizo.
-
Willem2
Hoezo?
Niek vindt het mooi dat Henkjan weet hoe het zit.Willem2 schreef:Hoezo?
Over jouw brommer: ik zou al dat moeilijke gepraat overslaan en niet eens proberen om het te begrijpen. Gewoon ergens een c50-motorblokje vandaan halen en die onder de brommer stoppen.
-
Willem2
Ik ben blij dat Niek het mooi vind dat Henkjan weet hoe het zit.
Een compleet blokje kopen is inderdaad makkelijker, maar minder leuk.
Iemand die weet waar de code SY G3 op de cilinder voor staat?
Een compleet blokje kopen is inderdaad makkelijker, maar minder leuk.
Iemand die weet waar de code SY G3 op de cilinder voor staat?
Ik zou me niet al te druk maken over die code. Cilinders muteren bij het leven. De een wordt uitgehoond, de ander krijgt een nieuwe cilinderbus: je kunt er geen peil op trekken.
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Die code's op cilinders en koppen zijn van de gietmallen die Honda gebruikt heeft, dat is tenminste wat ik ooit ergens heb opgevangen.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Ik heb toevallig ook zo'n cilinder liggen met SY G3 er op, maar weet de herkomst niet meer, ik denk dat het geen ori Honda cilinder is, maar dat maakt niet zoveel uit. De E9 lijkt me een Honda kop. Schoonmaken, afstellen en gaan met die benaan zou ik zo zeggen.Willem2 schreef:Op de kop staat E9 en op de cilinder SY G3, zegt iemand dat iets?
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
staat er ook een clinderinhoud op ? of ergens hm op de cilinder?
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
als je een 5bak er in hebt zitten zou ik die er in ieder geval uit halen en los verkopen, die zijn gewilt en dus duur.
heb je hem al nagetrokken bij de politie/rdw ik vind dit wel een mooi verhaal!
heb je hem al nagetrokken bij de politie/rdw ik vind dit wel een mooi verhaal!
-
Willem2
Nog niet nagetrokken, zal dit binnenkort doen.
Versnellingen is een beetje moeilijk nakijken, geen koppelingskabel en 't schakelpedaal zit los, dus het schakelt niet zo makkelijk.
Versnellingen is een beetje moeilijk nakijken, geen koppelingskabel en 't schakelpedaal zit los, dus het schakelt niet zo makkelijk.