up to date !

Zet hier je foto('s) van je brommer(s) neer
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

trek binnenkort de spoelen er wel af en neem ze mee zodat ik kan vergelijken, zodat ik het juiste krijg :)

neem teminste aan dat je het op je oude grondplaat schroeft ?

ben in iedergeval al lang bij, is het een stuk goedkoper dan ik dacht allemaal :D
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Kan idd op je oude grondplaat. Ook ideaal om je Z50R('88&up)/XR/CRF te voorzien van verlichting.
niek is ik
4T-MSB heilige

jeuj update !

achterbrug had ik verlaagd:

(hier nog standaard)
Afbeelding

wha lekker geen foto van tijdens, maar staat leuk, heb hem op de zb gehad en stond met 10 inch leuk maar met 12 niet... (ben aan 12 inch NSR velgjes weten te komen, was een koopje dus non het niet laten)

Heb de brug inmiddels wel in een pbr gebouwd zodat die er achter niet zo achterlijk hoog uitziet, foto volgt

hier de zb even los op de wielen, alles moet nog aangepast was om te kijken en tot de conlusie gekomen dat 12 inch met verlaagde brug niet mooi staat, achter ziet er wel heel mooi uit (komt op foto's totaal niet over) maar het frame is er gewoon op gebouwd wat voor over te staan, dus word of normale hoogte of heel iets lager. Weet nog niet of ik een PBR brug ga aanpassen (met onderbeugel en excentrische spanners) of er een compleet zelf maak, die word dan wat langen en lager als ori)

Afbeelding

Afbeelding

Foto's met ori zb brug volgen, had genoeg gebeund vandaag wilde toch even zien hoe dat stond en vervolgens geen zin meer om foto's te maken.
B&DHC
4T-MSB addict

Bericht door B&DHC »

beetje onhandige foto's maar zo te zien ziet het er wel strak uit, nu alleen nog die gekke flap eraf.
niek is ik
4T-MSB heilige

een pbr ziet er stukken beter uit als de achterkant lager is
Afbeelding
(ja buddy is ''golvig'' van er telkens aan oppakken)

en dan de zb;

met standaard brug denk dat ie deze hoogte blijft

Afbeelding

Afbeelding

lijkt op deze foto's erger als in werkelijkheid kwa omhoog staan, foto's maken in een krap schuurtje is niet mijn talent
niek is ik
4T-MSB heilige

die gaat ook netjes weggewerkt worden op een mooie plek, achterflap zit niet in de weg, vind hem alleen niet zo mooi.
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Ik vind hem zo prima, helemaal niet te hoog. Die Hollandse flap vind ik ook wel tof. Heeft wel wat, een dikke ZB met NSR wieltjes en Hollandse achterflap.
Kippenverver
4T-MSB heilige
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk

Bericht door Kippenverver »

Het stoort mij ook totaal niet zo eigenlijk, vind hem zo zelfs beter passen dan met de originele wielen..

En als je die flap weghaald kun je ook niet normaal meer door de regen..
Niek
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Niek »

ZB's blijven leluk :P.
niek is ik
4T-MSB heilige

Re: mijn zb op moment

niek, nee ik reageer er niet op.

project word afgeblazen, duurd me te lang/kost me te veel tijd. en vind gewoon sleutelen leuker als allerlei metaal bewerking en weet ik het.

hoe ver was ik:
Afbeelding

Afbeelding
zelfgemaakte achterbrug, excentrisch met onderbeugel. backstep kit met busjes gedraaid zodat ik mijn frame niet hoef te sluiten...

Afbeelding

Afbeelding
allumnium clip-ons. zelfgemaakte doorsteek stuurplaat. 550cc motorfiest 2 zuiger klauw er op geplaats. remt als een malle.
custom voorspatje, en bevestiging er van verzinkt.

wat zou er nog moeten gebeuren om te laten rijden ? veel ! reactie stang voor achter remklauw, koplamp bevestiging maken incusief teller bevestiging. achterlicht bevestiging, uitlaat enzovoort.

Eigenlijk niet zo veel zin meer in, dit omdat ik binnenkort 18 ga worden en motor rijbewijs wil, inclusief iets op motorplaat, en ik dan liever daar veel tijd in steek aangezien ik hier een beetje bang voor politie van word.
En ik wil rijden, en niet nog 3 jaar beunen.

Dus wat gaat er nu gebeuren?
standaard opbouwen, alles zwart coaten, de extra tank set die ik inmiddels totaal heb uitgedeukt wit spuiten supertrapp op originele buis. ander achterlichtje. en blokje word een ander NT blok handgekoppelt en waaschijnlijk iets meer CC...

dus heb je er iets van nodig wat niet origineel zb is, bied maar.(gas veer houd ik wel)

Verder is me cee inmiddels de halve wereld over geweest, is mono seat 5,5 liter tank, nt blok en bedrading, en 20.000 km probleemloos. hoeveel km in totaal met de cee geen idee... in iedergeval(dik) 20.000 km probleemloos met het NT c blok en OT c70 carb...

ben nu al weer aan me 2e schommelarm revicie kitje toe, dus hiervoor ga ik waarschijnlijk bronzen bussen draaien.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

niek afmaken die zb hij ziet er al zo troer uit of beun het zooitje op een pbr en zech dan dat het je zb is :mrgreen:
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
niek is ik
4T-MSB heilige

tja te laat :D

ben hem al weer netjes aan het opbouwen, ontdaan van tectyl. achterbrugje zit er al in, voorvorkje ook, vering, spatborden en de draadboom ben ik er nu netjes aan het in leggen.

hij rijd maar lekker door de komende tijd, heb radicaal besloten dat ik wil rijden met het ding !

dus van de vanavond en van de week verder bouwen. hoop ik over een week of wat weer te kunnen rijdne.
niek is ik
4T-MSB heilige

blijkbaar was ik in een vage bui.

zb staat er inmiddels weer iets anders bij... geen backstep meer, was mij niet degelijk genoeg(je kan dan niet op de pedalen staan)achter werkt de rem ook. Supertrapp demper op de plaats van de originele, achterveer ophanging aangepast. Nu hoef ik enkel nog de kroonplaat(de juiste ditmaal, en niet van een pbr) weer doorstekent maken. Dan kan ie gespoten en weer in elkaar.
Ow tevens heb ik er een blokje voor opgebouwt.
zb carters, nt 3 bak, ss handkoppeling, gk4 kruk, 70 cilinder, OT50 kop met s65 nok(ben gek op s65 nokkenasjes :) ). speciale zuiger zodat de ot kop op het gk4 krukje kan. moet kwa prestatie's ongeveer gelijk staan aan full 70.(is mijn vermoeden/logica, enkel heb ik nu meer carb keuze in verhouding met gk4 70cc kop)
tevens heb ik het een en ander aan NOS zb delen op de kop weten te tikken, maar dat blijft lekker op de plank.

nu de cee, tja, uhm waar moeten we beginnen.
we kochten hem, keurden hem. en hadden een vrij gaar 6v blok. dit zorgde voor het nodige sleutelen wanneer ik het niet wilden. nog een tijdje met een handkoppeling rond gereden er op. dit omdat de semi versleten platen had, en ik de spullen om dat te fixen in de opslag had liggen, en wel alles bij huis had voor handkoppeling.
denk dat ik met het 6v blok zo'n 10.000 km heb gereden(weet helaas niet hoeveel precies)

De plannen waren, het motorische gedeelte in orde brengen. Een tussentype 12v cee in onderdelen op de kop kunnen tikken, miste het een en ander. en ik had geen zin dat ding op te bouwen en te keuren. Dus die gebruikt voor onderdelen.
wat ik heb gebruikt is, de wielen met ankerplaten.(dat zijn mijn nette wielen, de OT wielen zijn mijn pekel wielen)
het rekje + de solo seat(solo seat aangepast zodat ie op mijn OTc90 tank paste, wilde een grotere tank(5,5 liter) dus een c90 tank in vlek patroon was ook al gekocht. heb een hekel aan moeten tanken.)
de komplete draadboom
de teller
de kabels
het complete blok met vliegwiel kap en nt 50 carbje

Dus, in een weekend alles overgebouwt. blokje zelf afgebouwt.(zuiger cilinder en kop er op, en de koppeling gemonteerd)

toen heb ik er heel veel kilometers mee gemaakt, diverse pijpjes er onder gehad,(immi ot cee pijp, hm065k1, nt c90, forza, immi nt c50, kitaco nt)
En na uiteindelijk het ding voorzien van een ot c70 carbje.

Toen er mee op vakantie geweest(zie hvn magazine) naar oosterijk.
daar met de 50cc door de alpen geknalt.

toen nog heel veel rond gereden, en uiteindelijk een ongelukje gehad.(niet mijn schuld, wel mijn ellende)
brommer weinig schade, ik knie banden gescheurd. ik een tijdje niet kunnen rijden.

Weer kunnen rijden, DUS een sebring gemonteerd, dat ze me voortaan wel horen aankomen.

Toen een tijd lang 70km per dag moeten rijden(wegens werk 35km ver weg)

en tot kort er veel mee rond gereden. Sinds de ''ombouw'' meer als 25.000 km probleemloos gereden! enige probleem dat ik heb gehad was een benzine kraan die verstopt was geraakt na een paar keer minder als een halve liter peut over te hebben gehad... verder geheel probleemloos.
in die tijd 3 setjes banden versleten.(1 keer luchtfilter vervangen, 1 keer voorvork revicie kitje er in gedaan, maar die is weer aan vervanging toe(ben niet zo van het afremmen voor kuilen/drempels enzovoorts) en 1 keer remschoenen moeten vervangen, voor de rest enkel dat ding spekvet houden, en onderhoud plege, heerlijk dat honda)

Tot me pa voorstelde het frame voor mij hard te gaan maken, dus nu foto's voor ie uit elkaar ging.
Afbeelding
pekelwielen zitten er in, en zijkapjes(en ook vliegwiel kap) zitten er niet op vast. had toen net even gekeken hoe erg me frame was, en het vliegwiel even geleend om een jincheng vliegwiel ook vervroegend te maken.
Afbeelding
rottigheid viel me reuze mee om eerlijk te zijn, dit was nadat ik even snel met een schroefendraaiertje in de ronte geprikt had.

Afbeelding

zo, dus in 1,5 avond het gehele ding uitelkaar getrokken, en toen is mijn pa begonnen met het hard maken(lees, heb alsnog de helft zelf gedaan) het frame is nu geheel klaar. En ik heb geen immi kontje gebruikt(die pasvorm is me niet netjes genoeg) knipperbevestiging nagemaakt alles.(foto's volgen nog)

Dan de plannen voor de toekomst, het ding mooi (donker)blauw kwasten, niet het mooiste, maar ik restaureer hem dan ook niet totaal, zorg alleen dat ie niet op een dag doorzakt. het moet een gebruiks fiets blijven(voorheen heb ik hem dagelijks gebruikt, weer of geen weer, dus ook pekel) verder komt er een perfect OT c70 blokje(voorzien van cdi ontsteking uiterraard), met nt c90 carb onder. En zullen tegen die tijd dat ie klaar is weer de nette wielen er onder komen, evenals wat andere nette onderdelen die ik heb liggen, die komen er dan op.(ori uitlaatje bijvoorbeeld)

plannen voor de lange termijn, lage achterbrug, wegens meer schokbreker keuze, een anti duik/omhoog kom systeem er op beunen. en nog langere termijn, ooit eens een motorplaat er op, maar moet ik eerst een rijbewijs hebben...

maarr eerst de 19e voor 3 maanden naar amerika :D dus wanneer ie af is? geen idee, denk dat ik hem voor die tijd heel aardig in de lak heb zitten.
Lemsss
Frequent 4T-MSB visitor

Re: up to date !

Bericht door Lemsss »

Leuk om zo eens een Echt Zb'tje te zien..
Op dit soort momenten vind ik het soms toch jammer dat ik geen Originele Honda heb maar een PBR.

Wat ik ook nog wel wil is een Schrijfrem achter! :D
Gesloten