blijkbaar was ik in een vage bui.
zb staat er inmiddels weer iets anders bij... geen backstep meer, was mij niet degelijk genoeg(je kan dan niet op de pedalen staan)achter werkt de rem ook. Supertrapp demper op de plaats van de originele, achterveer ophanging aangepast. Nu hoef ik enkel nog de kroonplaat(de juiste ditmaal, en niet van een pbr) weer doorstekent maken. Dan kan ie gespoten en weer in elkaar.
Ow tevens heb ik er een blokje voor opgebouwt.
zb carters, nt 3 bak, ss handkoppeling, gk4 kruk, 70 cilinder, OT50 kop met s65 nok(ben gek op s65 nokkenasjes

). speciale zuiger zodat de ot kop op het gk4 krukje kan. moet kwa prestatie's ongeveer gelijk staan aan full 70.(is mijn vermoeden/logica, enkel heb ik nu meer carb keuze in verhouding met gk4 70cc kop)
tevens heb ik het een en ander aan NOS zb delen op de kop weten te tikken, maar dat blijft lekker op de plank.
nu de cee, tja, uhm waar moeten we beginnen.
we kochten hem, keurden hem. en hadden een vrij gaar 6v blok. dit zorgde voor het nodige sleutelen wanneer ik het niet wilden. nog een tijdje met een handkoppeling rond gereden er op. dit omdat de semi versleten platen had, en ik de spullen om dat te fixen in de opslag had liggen, en wel alles bij huis had voor handkoppeling.
denk dat ik met het 6v blok zo'n 10.000 km heb gereden(weet helaas niet hoeveel precies)
De plannen waren, het motorische gedeelte in orde brengen. Een tussentype 12v cee in onderdelen op de kop kunnen tikken, miste het een en ander. en ik had geen zin dat ding op te bouwen en te keuren. Dus die gebruikt voor onderdelen.
wat ik heb gebruikt is, de wielen met ankerplaten.(dat zijn mijn nette wielen, de OT wielen zijn mijn pekel wielen)
het rekje + de solo seat(solo seat aangepast zodat ie op mijn OTc90 tank paste, wilde een grotere tank(5,5 liter) dus een c90 tank in vlek patroon was ook al gekocht. heb een hekel aan moeten tanken.)
de komplete draadboom
de teller
de kabels
het complete blok met vliegwiel kap en nt 50 carbje
Dus, in een weekend alles overgebouwt. blokje zelf afgebouwt.(zuiger cilinder en kop er op, en de koppeling gemonteerd)
toen heb ik er heel veel kilometers mee gemaakt, diverse pijpjes er onder gehad,(immi ot cee pijp, hm065k1, nt c90, forza, immi nt c50, kitaco nt)
En na uiteindelijk het ding voorzien van een ot c70 carbje.
Toen er mee op vakantie geweest(zie hvn magazine) naar oosterijk.
daar met de 50cc door de alpen geknalt.
toen nog heel veel rond gereden, en uiteindelijk een ongelukje gehad.(niet mijn schuld, wel mijn ellende)
brommer weinig schade, ik knie banden gescheurd. ik een tijdje niet kunnen rijden.
Weer kunnen rijden, DUS een sebring gemonteerd, dat ze me voortaan wel horen aankomen.
Toen een tijd lang 70km per dag moeten rijden(wegens werk 35km ver weg)
en tot kort er veel mee rond gereden. Sinds de ''ombouw'' meer als 25.000 km probleemloos gereden! enige probleem dat ik heb gehad was een benzine kraan die verstopt was geraakt na een paar keer minder als een halve liter peut over te hebben gehad... verder geheel probleemloos.
in die tijd 3 setjes banden versleten.(1 keer luchtfilter vervangen, 1 keer voorvork revicie kitje er in gedaan, maar die is weer aan vervanging toe(ben niet zo van het afremmen voor kuilen/drempels enzovoorts) en 1 keer remschoenen moeten vervangen, voor de rest enkel dat ding spekvet houden, en onderhoud plege, heerlijk dat honda)
Tot me pa voorstelde het frame voor mij hard te gaan maken, dus nu foto's voor ie uit elkaar ging.

pekelwielen zitten er in, en zijkapjes(en ook vliegwiel kap) zitten er niet op vast. had toen net even gekeken hoe erg me frame was, en het vliegwiel even geleend om een jincheng vliegwiel ook vervroegend te maken.

rottigheid viel me reuze mee om eerlijk te zijn, dit was nadat ik even snel met een schroefendraaiertje in de ronte geprikt had.
zo, dus in 1,5 avond het gehele ding uitelkaar getrokken, en toen is mijn pa begonnen met het hard maken(lees, heb alsnog de helft zelf gedaan) het frame is nu geheel klaar. En ik heb geen immi kontje gebruikt(die pasvorm is me niet netjes genoeg) knipperbevestiging nagemaakt alles.(foto's volgen nog)
Dan de plannen voor de toekomst, het ding mooi (donker)blauw kwasten, niet het mooiste, maar ik restaureer hem dan ook niet totaal, zorg alleen dat ie niet op een dag doorzakt. het moet een gebruiks fiets blijven(voorheen heb ik hem dagelijks gebruikt, weer of geen weer, dus ook pekel) verder komt er een perfect OT c70 blokje(voorzien van cdi ontsteking uiterraard), met nt c90 carb onder. En zullen tegen die tijd dat ie klaar is weer de nette wielen er onder komen, evenals wat andere nette onderdelen die ik heb liggen, die komen er dan op.(ori uitlaatje bijvoorbeeld)
plannen voor de lange termijn, lage achterbrug, wegens meer schokbreker keuze, een anti duik/omhoog kom systeem er op beunen. en nog langere termijn, ooit eens een motorplaat er op, maar moet ik eerst een rijbewijs hebben...
maarr eerst de 19e voor 3 maanden naar amerika

dus wanneer ie af is? geen idee, denk dat ik hem voor die tijd heel aardig in de lak heb zitten.