Honda CB77 opknap project
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Honda CB77 opknap project
Afgezien van wielen en blok is er niet veel hetzelfde.
Zo'n hoog stuurtje is typisch Amerikaans voor die tijd, vraag me niet waarom. Zie je ook heel erg veel bij de Amerikaanse CB77's , en ook wat latere Honda (uit de jaren 70 de CB's , vooral de twins) zie je bijna allemaal met een hoog stuur.Eric schreef:Die blokken hebben binnenin heel veel verschillen. Maar de buitenkant is toch ook wel heel verschillend als je langer dan 3 sec kijkt.
Dat stuur op die bomber is wel verschrikkelijk lelijk btw
Voor Amerikaanse begrippen valt dit stuurtje van de Bomber nog mee.
Had volgens mij met de invloed van Easy Rider te maken.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
mijn cb550k4 heeft ook zoon mooi hoog stuur. het rijd wel heerlijk moet ik zeggen.bonjour schreef:Zo'n hoog stuurtje is typisch Amerikaans voor die tijd, vraag me niet waarom. Zie je ook heel erg veel bij de Amerikaanse CB77's , en ook wat latere Honda (uit de jaren 70 de CB's , vooral de twins) zie je bijna allemaal met een hoog stuur.Eric schreef:Die blokken hebben binnenin heel veel verschillen. Maar de buitenkant is toch ook wel heel verschillend als je langer dan 3 sec kijkt.
het zo mijn niets verbazen als het is gedaan in verband met die elle lange wegen in American om een beteren zit houding te hebben
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
Grote kans.butt head schreef:
het zo mijn niets verbazen als het is gedaan in verband met die elle lange wegen in American om een beteren zit houding te hebben
Zelfde als het eeuwige gebash op de Amerikaanse wagens, niets rijd lekkerder dan een Yank op de snelweg, echt gemaakt voor lange afstanden. Zal met de motoren wel idem zijn.
Je hebt daar lang zoveel bochten niet als hier.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
butt head
- moppersmurf
je word dan een beetje heen en weer geduwd door de wind.Eric schreef:butt head schreef:mijn cb550k4 heeft ook zoon mooi hoog stuur. het rijd wel heerlijk moet ik zeggen.bonjour schreef:Zo'n hoog stuurtje is typisch Amerikaans voor die tijd, vraag me niet waarom. Zie je ook heel erg veel bij de Amerikaanse CB77's , en ook wat latere Honda (uit de jaren 70 de CB's , vooral de twins) zie je bijna allemaal met een hoog stuur.Eric schreef:Die blokken hebben binnenin heel veel verschillen. Maar de buitenkant is toch ook wel heel verschillend als je langer dan 3 sec kijkt.
Als je niet harder dan 90 gaat. Heel lang rechtop zitten met hoge snelheid en zonder ruit, lijkt me niet prettig.
als ik harder ga dan 90 ga ik iets naar vore leunen. dan is het wel prima te doen. het is dan alleen jammer dat je zo gaat tranen met een pothelm en zonnebril.
-
butt head
- moppersmurf
buikspieroefeningen wat denk jij dan.Eric schreef:Of je hangt aan je armen of je doet de hele tijd buikspieroefeningen bij 120kmh. Ook het bandje van de pot gaat je een beetje wurgen.
Andere woorden:
Ik weet hoe dat rijdt en wat ik er van vond.
op zit met de pot valt het reuze mee. ik heb er meer last van op mijn kawa gpz dat de helm mij wurgt dan op de cb of dax. ik duw dat ding is goed op mijn kop en vaak blijft hij wel zitten. maar het is niet vaak dat ik op de cb boven de 100 rijd zo veel last heb ik er ook niet van. en het bandje goed strak hebben dat die pot zo min mogelijk kan bewegen.
Nou, het probleem met de rechter carb choke is ook opgelost (al een tijdje maar vergeten te zeggen)
Ik heb het armpje inderdaad zoals gezegt wat strakker aangedraait. (al moet ik zeggen dat het wat 'ongezond' strak aanvoelt) , maargoed, het choke klepje blijft nu zitten als ik het armpje als een malle heen en weer beweeg
Bedankt voor deze tip !
Ook nog eerder schaam momentje gehad waar ik nu pas voor durf uit te komen
Was een keer tijdens het test-ritten een van me binnendempers verloren (ja, zoveel maken die dingen dan nou ook weer niet uit kwa geluid zou je denken
)
Nooit meer terug kunnen vinden dat ding, maar gelukkig vandaag 2 nieuwe binnen gehad.
Dus meteen maar even gemonteerd, gestart, en het ding maakt nog steeds evenveel geluid als daarvoor, maar het zal wel
Volgens mij ben ik nu helemaal klaar, ik weet niks meer
Behalve dat ik de olie nog een keer moet verversen, en de papieren enzo in orde moet maken voor de keuring
Ik heb het armpje inderdaad zoals gezegt wat strakker aangedraait. (al moet ik zeggen dat het wat 'ongezond' strak aanvoelt) , maargoed, het choke klepje blijft nu zitten als ik het armpje als een malle heen en weer beweeg
Bedankt voor deze tip !
Ook nog eerder schaam momentje gehad waar ik nu pas voor durf uit te komen
Was een keer tijdens het test-ritten een van me binnendempers verloren (ja, zoveel maken die dingen dan nou ook weer niet uit kwa geluid zou je denken
Nooit meer terug kunnen vinden dat ding, maar gelukkig vandaag 2 nieuwe binnen gehad.
Dus meteen maar even gemonteerd, gestart, en het ding maakt nog steeds evenveel geluid als daarvoor, maar het zal wel
Volgens mij ben ik nu helemaal klaar, ik weet niks meer
Behalve dat ik de olie nog een keer moet verversen, en de papieren enzo in orde moet maken voor de keuring
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
De vlag ken uit !!!!
Kijk wat voor een prachtig mailtje ik kreeg van Coos Matser :
'Goed nieuws: we hebben goede dag vandaag bij de RDW J
De CB is goedgekeurd, ook geen gezeur over het aankoopbewijs deze keer…
We hebben het bouwjaar vastgesteld op 1966.
Groeten Coos!'
YES !!!
Coos en Jelle hebben ervoor gezorgt (samen met het RDW natuurlijk) dat de CB een kenteken heeft gehad.
Helemaal mooi !
Dat het in de 1e keer zou slagen was toch spannend. (al twijfelde ik natuurlijk niet aan de motor, maar wel het papierwerk omdat dat er niet was)
Maar Coos heeft er toch mooi voor gezorgt dat het oude beesie een plaatje heeft kunnen krijgen... wat is dit mooi.
Hier heb ik naartoe gewerkt
Zaterdag het motortje halen, mag er alleen nog niet mee rijden omdat de papieren eerst in orde moeten worden gemaakt door het RDW.
Maar wat een hoop 'zorgen en vrees' vallen er nu van mijn schouders, helemaal mooi !
( en inmiddels ook alweer begonnen aan het volgende project, de XT
)
Anyway, volgende week ff wat laatste mooie plaatjes van de CB schieten, om dit topic mee af te sluiten.
Misschien later ook nog een mooi 'project filmpje' maken voor op youtube, maar ik weet nog niet hoe dat allemaal werkt enzo.
Kijk wat voor een prachtig mailtje ik kreeg van Coos Matser :
'Goed nieuws: we hebben goede dag vandaag bij de RDW J
De CB is goedgekeurd, ook geen gezeur over het aankoopbewijs deze keer…
We hebben het bouwjaar vastgesteld op 1966.
Groeten Coos!'
YES !!!
Coos en Jelle hebben ervoor gezorgt (samen met het RDW natuurlijk) dat de CB een kenteken heeft gehad.
Helemaal mooi !
Dat het in de 1e keer zou slagen was toch spannend. (al twijfelde ik natuurlijk niet aan de motor, maar wel het papierwerk omdat dat er niet was)
Maar Coos heeft er toch mooi voor gezorgt dat het oude beesie een plaatje heeft kunnen krijgen... wat is dit mooi.
Hier heb ik naartoe gewerkt
Zaterdag het motortje halen, mag er alleen nog niet mee rijden omdat de papieren eerst in orde moeten worden gemaakt door het RDW.
Maar wat een hoop 'zorgen en vrees' vallen er nu van mijn schouders, helemaal mooi !
( en inmiddels ook alweer begonnen aan het volgende project, de XT
Anyway, volgende week ff wat laatste mooie plaatjes van de CB schieten, om dit topic mee af te sluiten.
Misschien later ook nog een mooi 'project filmpje' maken voor op youtube, maar ik weet nog niet hoe dat allemaal werkt enzo.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Dan was het dus jouw fiets die ik vorige week bij Coos zag staan, hij ziet erg netjes uit moet ik zeggen!
Ga heen en vereenvoudig u!
-
schwantz34
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda SS50, Honda CB72 "61, Aprilia RSV 1000R
super gaaf!
ben benieuwd naar de foto's, ik vind hem echt super gaaf iig!
ben benieuwd naar de foto's, ik vind hem echt super gaaf iig!
haha, dank u
Mag er alleen nog niet mee rijden van Coos (zitten net te mailen
)
Hij staat nu nog op naam van Coos, zijn wettelijke aansprakenlijkheid dus, dus ik mag er nog niet mee rijden voordat ik de papieren heb.
Begrijp ik wel en beloof ik dat ik dat niet zal doen.
Geloof me als ik zeg dat ik weet wanneer zoiets gebeurd, heb vroegah zoiets gehad met een vriend van me, hij reed dan op mijn niet verzekerde brommer. ( Yamaha DT, onwijs rag ding was het )
We kwamen er gelukkig goed mee weg. (maakte er een lul verhaal van dat ik het blok net gereviseerd had, en we even een test ritje mee moesten maken
)
Maar ik begrijp Coos volledig dat hij het niet wil.
Mag er alleen nog niet mee rijden van Coos (zitten net te mailen
Hij staat nu nog op naam van Coos, zijn wettelijke aansprakenlijkheid dus, dus ik mag er nog niet mee rijden voordat ik de papieren heb.
Begrijp ik wel en beloof ik dat ik dat niet zal doen.
Geloof me als ik zeg dat ik weet wanneer zoiets gebeurd, heb vroegah zoiets gehad met een vriend van me, hij reed dan op mijn niet verzekerde brommer. ( Yamaha DT, onwijs rag ding was het )
We kwamen er gelukkig goed mee weg. (maakte er een lul verhaal van dat ik het blok net gereviseerd had, en we even een test ritje mee moesten maken
Maar ik begrijp Coos volledig dat hij het niet wil.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda