apae01 schreef:Ik heb niets tegen Bose: mijn eerste set fatsoenlijke speakers (Pioneer CS-05) was ingeruild op een Acoustimas-V systeem en klonk uitstekend. Inmiddels zijn ze wel opgevolgd door een setje hybride electrostaten, maar ze functioneren nog altijd uitstekend in de slaapkamer. Klinkt vele malen beter dan dat acoustimas systeem...
In de autowereld betekent een Bose-systeem wel, dat er in samenwerking met de autofabrikant een totaal ander geluidssysteem is uitgedacht, met aandacht voor de juiste positie van de speakers en dergelijke, specifiek voor het betreffende model. Dat klinkt meestal wel wat beter dan de standaard installatie, en ook zo'n bose systeem kan je natuurlijk met echte speakers updaten...
Precies. Maar als meneer Bornlivedie in mijn 147 een custom super high end audiosysteem kan inbouwen dat er qua afwerking 100% af fabriek uit ziet en dat voor een paar honderd piek, dan is hij natuurlijk van harte welkom.
Het is gewoon een mooie originele Alfa Romeo optie, schijnt goed te klinken en is leuk om je auto compleet te maken. Maar ik heb met de standaard speakers ook niet echt te klagen, ik ben 2 deurspeakertjes uit mijn 106 gewend dus ik vind het voorlopig prachtig klinken!
En over de 159: Ik vind Opels suffe klinische auto's zonder enig sprankje vriendelijkheid of passie en met achterhaalde techniek (GM eigen). Maar ik heb wel vertrouwen in die techniek (behalve de motoren), en daar heeft de 159 blijkbaar van geprofiteerd. Maar nogmaals: geen idee hoe het rijdt.
Een samenwerking levert niet per definitie een inferieur product op. De 164 vind ik bijvoorbeeld een pareltje, al denkt de marketingafdeling van Alfa daar tegenwoordig schijnbaar anders over, want daarmee was het RWD tijdperk ten einde. Zoiets las ik.