[Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt topic.

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda SS50 K3
Linn Lp12/ Lingo/ Ekos/ Dynavector Karat 17d2.. Een heel zacht zwart met wit beestje met een roze neusje!

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Bornlivedie »

apae01 schreef:Vergeljk het maar eens met de standaard papieren prutzooi... Natuurlijk krijg je al een heel wat beter geluid als je alle fabrieksspeakers opwaardeert met fatsoenlijke kwaliteit...
Bose IS papieren prutzooi, de marketing is dan wel weer heel erg goed, dat wel, want mensen geloven daadwerkelijk dat het goed en bovengemiddeld spul is... Fout! Het is goedkoop geproduceerde rotzooi en heel veel mensen trappen erin.. "de demo klonk zo goed".. Die "demo" word gedaan met een door Bose samengestelde cd,dvd of blu-ray ... Vraag bij een dealer maar eens of je je eigen cd's mag beluisteren over dat brandhout... Niet dus :evil:
Dat mensen daarin blijven trappen..ongelooflijk...
apae01
4T-MSB addict
Bezit: CB50, teveel P50's en auto's

Bericht door apae01 »

Heb je het over automotive, of over huiskamerspul?
Een bose systeem in een auto is meestal wel heel wat beter geluid dan de standaard stereo, want veel meer speakers enzo.
Btw: bijvoorbeeld BMW levert standaard papieren nokia speakers van een tientje per stuk...
In the beginning there was nothing, which exploded.
Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor
Linn Lp12/ Lingo/ Ekos/ Dynavector Karat 17d2.. Een heel zacht zwart met wit beestje met een roze neusje!

Ik heb het voornamelijk over het huiskamerspul maar mijn reet gaat jeuken wanneer iemand over Bose gaat jubelen, of dat nou voor in de auto is of voor de plee... Ik ken het wereldje rondom "audio" behoorlijk goed en weet hoe er over Bose kopers word gepraat, ook door dat tuig in maatpakken van Bose, je wilt het echt niet weten, serieus...
Een voormalig "top-of-the-line" luidspreker die een effin' equalizer nodig heeft om nog een beetje te kunnen meekomen met de rest... Acoustimass? Leuk voor de man die onder de plak zit en mee wil doen met zijn vrindjes...Geen stereo informatie in het laag?Laat me niet lachen... Direct reflecting system? Lekker via de muren luisteren dus, nooit gehoord van fase of looptijd verschil... Laat me niet lachen :roll:
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

als boze spiekers van papier zijn gemaakt dan zijn alfa spiekers van crêpepapier.
en zo als ik het een beetje mag geloven van die alfa jongens is het een behoorlijke voorruit gang, je hoeft het de heren met een busso in het vooronder niet te vragen die hebben toch bijna tijd de radio uit staan.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor

Busso? :D
Het zal best een "verbetering" zijn, whatever floats your boat.. Waar het mij om gaat is dat het net een soort epidemie lijkt... Home cinema systemen, "surround" sysytemen... Bose... Muziek luisteren vanaf je telefoon of oordopjes, muziek luisteren vanaf je pc met de crappy speakertjes die erbij zitten of die je zelf wellicht in de media markt hebt gekocht om dat ze beter zijn.. Omdat de verkoper dat zei... Striemen via bluetooth :roll:
Heel veel mensen weten niet meer hoe een goed Stereo audio systeem kan klinken... Ik vind dat best erg.
Maar horses for coarses yeah? Ieder zijn meug 8-)
Excuses voor het offtopic geâhwâhhoéâh :wink:
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Bericht door stoterstangen90 »

Ik heb hier nog steeds een mooie Grundig tafelradio uit de jaren 70 staan. Prima geluidje.
Afbeelding
Bornlivedie
Frequent 4T-MSB visitor

:lol: Verbaast me niks
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

Bornlivedie schreef:Busso? :D
Het zal best een "verbetering" zijn, whatever floats your boat.. Waar het mij om gaat is dat het net een soort epidemie lijkt... Home cinema systemen, "surround" sysytemen... Bose... Muziek luisteren vanaf je telefoon of oordopjes, muziek luisteren vanaf je pc met de crappy speakertjes die erbij zitten of die je zelf wellicht in de media markt hebt gekocht om dat ze beter zijn.. Omdat de verkoper dat zei... Striemen via bluetooth :roll:
Heel veel mensen weten niet meer hoe een goed Stereo audio systeem kan klinken... Ik vind dat best erg.
busso

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_V6_engine

apae01
4T-MSB addict

Bericht door apae01 »

Ik heb niets tegen Bose: mijn eerste set fatsoenlijke speakers (Pioneer CS-05) was ingeruild op een Acoustimas-V systeem en klonk uitstekend. Inmiddels zijn ze wel opgevolgd door een setje hybride electrostaten, maar ze functioneren nog altijd uitstekend in de slaapkamer. Klinkt vele malen beter dan dat acoustimas systeem...
In de autowereld betekent een Bose-systeem wel, dat er in samenwerking met de autofabrikant een totaal ander geluidssysteem is uitgedacht, met aandacht voor de juiste positie van de speakers en dergelijke, specifiek voor het betreffende model. Dat klinkt meestal wel wat beter dan de standaard installatie, en ook zo'n bose systeem kan je natuurlijk met echte speakers updaten...
fs1tom
4T-MSB addict
Bezit: Bamimotorgorilla
Contacteer:

Bericht door fs1tom »

Daarom Volvo kopen, ik heb fabrieksaf een systeem van Dynaudio er in zitten, 9 speakers (en dolby surround wat ik nooit gebruik :P)
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

apae01 schreef:Ik heb niets tegen Bose: mijn eerste set fatsoenlijke speakers (Pioneer CS-05) was ingeruild op een Acoustimas-V systeem en klonk uitstekend. Inmiddels zijn ze wel opgevolgd door een setje hybride electrostaten, maar ze functioneren nog altijd uitstekend in de slaapkamer. Klinkt vele malen beter dan dat acoustimas systeem...
In de autowereld betekent een Bose-systeem wel, dat er in samenwerking met de autofabrikant een totaal ander geluidssysteem is uitgedacht, met aandacht voor de juiste positie van de speakers en dergelijke, specifiek voor het betreffende model. Dat klinkt meestal wel wat beter dan de standaard installatie, en ook zo'n bose systeem kan je natuurlijk met echte speakers updaten...
Precies. Maar als meneer Bornlivedie in mijn 147 een custom super high end audiosysteem kan inbouwen dat er qua afwerking 100% af fabriek uit ziet en dat voor een paar honderd piek, dan is hij natuurlijk van harte welkom.

Het is gewoon een mooie originele Alfa Romeo optie, schijnt goed te klinken en is leuk om je auto compleet te maken. Maar ik heb met de standaard speakers ook niet echt te klagen, ik ben 2 deurspeakertjes uit mijn 106 gewend dus ik vind het voorlopig prachtig klinken!

En over de 159: Ik vind Opels suffe klinische auto's zonder enig sprankje vriendelijkheid of passie en met achterhaalde techniek (GM eigen). Maar ik heb wel vertrouwen in die techniek (behalve de motoren), en daar heeft de 159 blijkbaar van geprofiteerd. Maar nogmaals: geen idee hoe het rijdt.
Een samenwerking levert niet per definitie een inferieur product op. De 164 vind ik bijvoorbeeld een pareltje, al denkt de marketingafdeling van Alfa daar tegenwoordig schijnbaar anders over, want daarmee was het RWD tijdperk ten einde. Zoiets las ik.
butt head
moppersmurf

Bericht door butt head »

gerbrandicus schreef:
apae01 schreef:Ik heb niets tegen Bose: mijn eerste set fatsoenlijke speakers (Pioneer CS-05) was ingeruild op een Acoustimas-V systeem en klonk uitstekend. Inmiddels zijn ze wel opgevolgd door een setje hybride electrostaten, maar ze functioneren nog altijd uitstekend in de slaapkamer. Klinkt vele malen beter dan dat acoustimas systeem...
Precies. Maar als meneer Bornlivedie in mijn 147 een custom super high end audiosysteem kan inbouwen dat er qua afwerking 100% af fabriek uit ziet en dat voor een paar honderd piek, dan is hij natuurlijk van harte welkom.

Het is gewoon een mooie originele Alfa Romeo optie, schijnt goed te klinken en is leuk om je auto compleet te maken. Maar ik heb met de standaard speakers ook niet echt te klagen, ik ben 2 deurspeakertjes uit mijn 106 gewend dus ik vind het voorlopig prachtig klinken!

En over de 159: Ik vind Opels suffe klinische auto's zonder enig sprankje vriendelijkheid of passie en met achterhaalde techniek (GM eigen). Maar ik heb wel vertrouwen in die techniek (behalve de motoren), en daar heeft de 159 blijkbaar van geprofiteerd. Maar nogmaals: geen idee hoe het rijdt.
Een samenwerking levert niet per definitie een inferieur product op. De 164 vind ik bijvoorbeeld een pareltje, al denkt de marketingafdeling van Alfa daar tegenwoordig schijnbaar anders over, want daarmee was het RWD tijdperk ten einde. Zoiets las ik.
de 164 de meningen zijn er over verdeeld, maar veel alfisten van onze leeftijd vinden het een toffe bak, op zich niet eens duur, een 3.0 24v v6 is op lpg G3 te krijgen,
met het qv plastic is het ook een hele mooie auto om naar te kijken,
maar de die hard alfist kiest natuurlijk een nord of een transaxle

apae01
4T-MSB addict

Bericht door apae01 »

Toen die kwam was ik wel onder de indruk van de strakke vormgeving van de middenconsole. Verder niet de meest uitgesproken Alfa kwa karakter, al blijft ene zespitter geen straf natuurlijk. Maar als klassieker zou ik liever zo'n Sei hebben als mijn vader vroeger had... Alleen de gedachte aan zes enkele carburateurs voor zes cilinders is toch al geweldig? En verder was het een heerlijke comfortabele reisauto.
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Bornlivedie schreef:Busso? :D

Ik heb ooit ook de fout gemaakt om Bose speakers te kopen :( :( :(

Opel motoren onbetrouwbaar????????
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
apae01
4T-MSB addict

Bericht door apae01 »

On topic: twee CB50 spiegels die ik wel, en een accu die ik niet echt nodig had.
Plaats reactie