Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
@keesie75 Wat valt er wel te vertellen van de kleuren die je niet zo weet, hebben ze een kleur of een kleur combinatie en zo ja, welke?
Komen die wel of niet gekleurde kabels uit een kabelboom of een apparaatje.
Komen die wel of niet gekleurde kabels uit een kabelboom of een apparaatje.
Laatst gewijzigd door TooCrash op 02 feb 2012 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Wat zijn de losse draden?
Die groene met het oogje is een massa die eigenlijk op de min(-) pool van een accu thuis hoort.
Die gestripte draad die naar beneden hangt (groenwit?) neutraal.
De derde losse draad zie ik zo snel even niet op de gegeven foto of het moet het korte rode stukje bovenin zijn, dat zal dan een afgeknipte (+) naar de niet aanwezige accu zijn geweest..
De losse massadraad met het oogje zou ik even aan het frame vastschroeven.
De witte draad van de bobine zou van de bobine naar het frame moeten lopen(massa).
(met zwartgeel krijgt de bobine een puls van de cdi)
Die groene met het oogje is een massa die eigenlijk op de min(-) pool van een accu thuis hoort.
Die gestripte draad die naar beneden hangt (groenwit?) neutraal.
De derde losse draad zie ik zo snel even niet op de gegeven foto of het moet het korte rode stukje bovenin zijn, dat zal dan een afgeknipte (+) naar de niet aanwezige accu zijn geweest..
De losse massadraad met het oogje zou ik even aan het frame vastschroeven.
De witte draad van de bobine zou van de bobine naar het frame moeten lopen(massa).
(met zwartgeel krijgt de bobine een puls van de cdi)
-
keesie75
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
Die komen uit de kabel boom, maar de daar op aangesloten draaden hebben zolgensmij niet allemaal dezelfde kleur (als je dat bedoelde?)
Waar hoort de neutraal op?
Waar hoort de neutraal op?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Kijk even hier:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=14&t=19531

http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=14&t=55
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=14&t=19531

http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=14&t=55
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.
Inzake kickstart-as-shim heb ik het volgende besloten: daar de naam thrustwasher is in de plaats van washer en door het waarnemen van onbewegelijkheid van het kickstart-tandwiel tijdens het veroorzaken van een niet axiale beweging van de kickstart-as, neem ik aan dat de shim slechts een bescherming is van de aluminium bus die de kickstartveer op z'n plaats houdt en daardoor best kleiner mag zijn dan de carteropening van de kickstart-as en dus best geplaatst mag worden nadat het middencarter gemonteerd is.
-
NIX
- chaly addict
Wat was het probleem met die ring er hoort een ring op het mechaniek voor je de rechterhelft monteert. De imi ringen zijn vaak behoorlijk dik waardoor de as klem gaat zitten bij aandraaien van carters. Hebben we het daar over?
quads
Ik had graag de buitendiameter geweten van de ring die bij een cb om de kickstartas hoort (tussen tandwiel en aluminium bus en heb reeds de knoop doorgehakt. Haha, reeds.
Ik had graag de buitendiameter geweten van de ring die bij een cb om de kickstartas hoort (tussen tandwiel en aluminium bus en heb reeds de knoop doorgehakt. Haha, reeds.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
Goeiedag,
Ik ben bezig met een digitale vervroegende ontsteking op een 85cc liggende cilinder.
Ik vroeg me af tot welke toerentallen het nog nodig of effectief is om te vervroegen?
de meeste curves houden er na 7000 Tpm wel mee op, maar waarom?
het is overigens wel bedoeld om hard mee te rijden. racerij.
Mvg Koen
Ik ben bezig met een digitale vervroegende ontsteking op een 85cc liggende cilinder.
Ik vroeg me af tot welke toerentallen het nog nodig of effectief is om te vervroegen?
de meeste curves houden er na 7000 Tpm wel mee op, maar waarom?
het is overigens wel bedoeld om hard mee te rijden. racerij.
Mvg Koen
jeuj!
-
NIX
- chaly addict
Heel simpel: op een gegeven moment heb je de maximale vervroeging bereikt. dan maakt het niet uit hoeveel toeren je maakt, nog meer vervroegen is dan zinloos. Het is vooral een kwestie van welk toerental vraagt om zoveel vervroeging of bij welk toerental kun je tot hoever vervroegen zonder dat er wat gaat pingelen.
-
koen 50
- 4T-MSB addict
- Bezit: een stoel
bedankt!NIX schreef:Heel simpel: op een gegeven moment heb je de maximale vervroeging bereikt. dan maakt het niet uit hoeveel toeren je maakt, nog meer vervroegen is dan zinloos. Het is vooral een kwestie van welk toerental vraagt om zoveel vervroeging of bij welk toerental kun je tot hoever vervroegen zonder dat er wat gaat pingelen.
jeuj!
-
Koenovitss
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda Novio '76
Weet iemand misschien wat een goed alternatief is voor het carburateurtje van de noof? Ik heb wel eens hier ergens gelezen dat hij het met een singa of zelfs een mt/mb carb wel wat vlotter wilt rijden.. en hoeveel mm is het max?
Petronella Kroest
kleur ss50
zijn er mensen die een ss50 hebben in de kleur grijs??of de kleur mat-zwart??
dit zou ik graag willen zien bij een ss50 op een foto.
Re: kleur ss50
niba schreef:zijn er mensen die een ss50 hebben in de kleur grijs??of de kleur mat-zwart??
zie topic http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=15 ... =origineel grijs genoeg?
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok