Kleine vragen topic
-
FJC
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda SS50
Re: Kleine vragen topic
gaat een hitachi ontsteking met een mitsubitshi vliegwiel goedkomen?
Don't mess with the SS
-
Rene77
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik denk van niet .... maar ik ben dan ook geen expertFJC schreef:gaat een hitachi ontsteking met een mitsubitshi vliegwiel goedkomen?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
had je gewoon kunnen kopen hoor (het lampje) niks knutselen; BA15D LED google-en (6 of 12Volt afhankelijk van je ontsteking) kopen er in draaien en klaarRene77 schreef:Achterlicht bleef stuk gaan, inmiddels heb ik deze door LEDs vervangen (zelfknutsel)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Rene77
- 4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
Had er nog een boel liggen van een case-mod project van een paar jaar geleden. Anders kom ik er nooit vanafMano schreef:had je gewoon kunnen kopen hoor (het lampje) niks knutselen; BA15D LED google-en (6 of 12Volt afhankelijk van je ontsteking) kopen er in draaien en klaarRene77 schreef:Achterlicht bleef stuk gaan, inmiddels heb ik deze door LEDs vervangen (zelfknutsel)
Nee, heb al een hulp verzoekje gepost.
ik snap er echt niks van, stomme elektra
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
Rene77
- 4T-MSB regular
CB500 '76
CB750 DOHC '82
Ik zag het vandaar mijn vraag ... Ben blij dat ik even uit de problemen ben voor nuMano schreef:Nee, heb al een hulp verzoekje gepost.
Weet je trouwens wat dit forum nog mist ... Een chat of shoutbox ofzo. Zou best handig zijn als er een paar man online zijn.
Zit net je post nog eens te lezen, is je massa nog in orde ? Wel vreemd namelijk als je bougie cdi kabel etc hebt vervangen en niks werkt. Condensator nog goed ? Draadboom uitgesloten ? Ontsteking direct op bobine aangesloten ? Draadbreuk overwogen .... Zomaar wat dingen die mij tebinnen schieten.... Begin het zelf net pas te snappen dus aan mij zul je verder niet al te veel hebben dit weekend. Suc6
Er stond nog niets over een ontstekingsspoel.
Is er hier iets bekend over de lifan drie kleppenkop?
Ik heb er twee in mijn bezit (verkregen langs verschillende wegen op verschillende tijden) en ze hebben beide een open getikte wand op rechts-onder, (gemonteerd vanaf het voorwiel gezien) hierdoor is er een verbinding vanaf de ruimte voor de cilindertap met de buitenlucht.
In mijn ogen zou dit een afkeur kenmerk kunnen zijn, weet iemand hier meer over te vertellen?
Is er hier iets bekend over de lifan drie kleppenkop?
Ik heb er twee in mijn bezit (verkregen langs verschillende wegen op verschillende tijden) en ze hebben beide een open getikte wand op rechts-onder, (gemonteerd vanaf het voorwiel gezien) hierdoor is er een verbinding vanaf de ruimte voor de cilindertap met de buitenlucht.
In mijn ogen zou dit een afkeur kenmerk kunnen zijn, weet iemand hier meer over te vertellen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dat open stukje dat echt elke kop heeft?
Ja, prcies dat stukje, alleen verschilt de driekleppenkop met een Honda 2 kleppenkop en is het niet vreemd dat er olie langskomt want deze ruimte staat in verbinding met de ruimte voor de cilindertap en mogelijk ook de ruimte voor tuimel-as en nee, een foto lukt niet, het gat is "dicht" gelast, enorm veel magnesium in dat aluminium, dus erg moeilijk te vloeien en achter koelribben dus zonder kleine cup moeilijk te beschermen. Mocht het niet dichtzitten door niet vervloeide plekken dan word er geprobeerd met siliconenkit want die geeft het pas op bij 250°C, het lijkt alleen wat minder.
Vandaag heb ik een interressantere vraag gehoord, namenlijk:"Maar waarop zou zo'n kop worden afgekeurd?"
Hier een plaatje van 4sbc met daarop een drie kleppen blok en een klein gedeelte van het gat in zicht.

Vandaag heb ik een interressantere vraag gehoord, namenlijk:"Maar waarop zou zo'n kop worden afgekeurd?"
Hier een plaatje van 4sbc met daarop een drie kleppen blok en een klein gedeelte van het gat in zicht.

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Dit tunneltje is altijd open, stroomt lucht doorheen. (koeling)
De olie komt bij de onderste tap aan de koppelingskant omhoog. De andere kant dus.
De olie komt bij de onderste tap aan de koppelingskant omhoog. De andere kant dus.
- Bijlagen
-
- Capture.JPG (8.82 KiB) 995 keer bekeken
Inderdaad, koeling, de andere opening van die gang mond uit bij de bougie.
Dus wanneer er olie uit het gat komt is er iets mis met de koppakking en/of voetpakking.
Dank u.
Dus wanneer er olie uit het gat komt is er iets mis met de koppakking en/of voetpakking.
Dank u.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
neeFJC schreef:gaat een hitachi ontsteking met een mitsubitshi vliegwiel goedkomen?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
ik ben aan het kabelboon prutsen en nu heb ik 3/4 schema's om een spanings regelaar en cdi er tussen te bouwen en volgens mij kom ik er aardig uit maar, de witte draad die van uit mijn schakelaar wat moet ik daar mee of niks meer?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Wit of witgeel?
Laat ik het zo zeggen: de wit/gele van de lichtschakelaar naar de gelijkrichter is niet meer nodig, de gelijkrichter haal je eruit omdat de 4-pins regelaar ook gelijkricht. Dat is nu de laadbron voor de accu (rode draad op accu en kabelboom). De witte die van de laadspoel naar de lichtschakelaar gaat (is bij oude onsteking groen) is ook niet meer nodig, daar deze nu van de ontsteking direct naar de regelaar gaat. Vanuit de regelaar is dus alleen de gele nog van belang, die gaat naar de laadspoel en de lichtschakelaar, alleen om het licht aan te zetten.
Laat ik het zo zeggen: de wit/gele van de lichtschakelaar naar de gelijkrichter is niet meer nodig, de gelijkrichter haal je eruit omdat de 4-pins regelaar ook gelijkricht. Dat is nu de laadbron voor de accu (rode draad op accu en kabelboom). De witte die van de laadspoel naar de lichtschakelaar gaat (is bij oude onsteking groen) is ook niet meer nodig, daar deze nu van de ontsteking direct naar de regelaar gaat. Vanuit de regelaar is dus alleen de gele nog van belang, die gaat naar de laadspoel en de lichtschakelaar, alleen om het licht aan te zetten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.